Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra Cisco EPC3925 - tryb bridge i zależność od kolejności włączania urz.

Stanley_P 08 Sty 2017 17:58 1413 2
  • #1 08 Sty 2017 17:58
    Stanley_P
    Poziom 26  

    Witam

    Mam od Vectry modemo-router Cisco ECP3925 ustawiony w tryb bridge. Do niego podłączony własny router Airlive G.DUO, chociaż w tym przypadku model chyba nie ma znaczenia. Zauważyłem, że aby oba urządzenia "dogadały" się, tzn. mój router otrzymał od dostawcy adres IP na porcie WAN, muszę najpierw uruchomić (zrestartować) swój router, a dopiero potem Cisco. W odwrotnej kolejności, tzn. gdy najpierw "wstanie" Cisco, a potem mój router, port WAN w moim sprzęcie nie "podnosi się". Widać to także po diodzie portu WAN w moim routerze - nie świeci się, tak jakbym fizycznie odłączył kabel. Podobny efekt daje także właśnie rozłączenie kabla: po ponownym połączeniu port WAN w moim routerze już się się nie podniesie. Chociaż czasem jeżeli przerwa trwa stosunkowo krótko, rzędu kilkudziesięciu sekund czasem "wznowienie" się udaje. Lecz jeśli trwa klika minut lub dłużej, już nie ma szans (dla jasności: chodzi o kabel ethernet łączący Cisco z moim routerem).
    Problem pojawia się np. przy zaniku zasilania, albo gdy po prostu z jakichkolwiek powodów tylko zrestartuję swój router. Jeżeli Cisco "wstanie" szybciej, mój router będzie oczekiwał w nieskończoność na przydzielenie adresu IP od dostawcy. Próbowałem także podłączać do Cisco dwa inne modele routerów, efekt był podobny.
    Pytanie do posiadaczy tego sprzętu od Vectry w podobnej konfiguracji: czy obserwujecie taki efekt? Kiedyś miałem modem Arris i nie przypominam sobie takich problemów. Tzn. bez względu na kolejność uruchamiania/restartowania, po pewnym czasie - rzędu kilku, max. kilkunastu minut - urządzenia zawsze się "dogadały".

    0 2
  • #2 08 Sty 2017 18:03
    bogiebog
    Specjalista Sieci, Internet

    Stanley_P napisał:
    Próbowałem także podłączać do Cisco dwa inne modele routerów, efekt był podobny.

    Spróbuj podłaczyć komputer zamiast routera

    (dostawca) === (modem) === (komputer)

    0
  • #3 13 Mar 2018 11:36
    Stanley_P
    Poziom 26  

    Witam
    Problem został rozwiązany. Niedawno zgłosiłem do Vectry, zasugerowałem wymianę ichniego urządzenia dostępowego. Dostałem podobno nowsze, zwie się UBEE EVW32c. Trochę to trwało (patrzę na datę swojej poprzedniej wiadomości), ale problem wtedy pojawiał się sporadycznie, raz na kilka-kilkanaście tygodni. Ostatnio jakby coraz częściej: raz na kilka-kilkanaście dni następowało samoistne rozłączenie mojego routera. Receptą był tylko restart, i to w odpowiedniej kolejności. Po wymianie modemu dostawcy (jakieś 3 tyg. temu) problem radykalnie ustąpił. Teraz mogę restartować urządzenia w dowolnej kolejności, rozłączać-podłączać kabelek ethernetowy i łącze zawsze się "podnosi". Nie zanotowałem przez ten czas żadnej "zwiechy".
    Informuję, gdyby ktoś miał podobny problem. Nie ma co czekać, tylko zgłaszać do dostawcy, niech podstawiają inny sprzęt.

    0