Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vivaro 2,5DTI 2004r - nie odpala

czarny.furiat 08 Sty 2017 21:06 2904 16
  • #1 08 Sty 2017 21:06
    czarny.furiat
    Poziom 4  

    Witam
    Mam Opla Vivaro z 2004r silnik 2,5dti Do dnia wczorajszego wszystko było okej, jednakże dziś już nie chce odpalić. Rozrusznik sprawny, akumulator sprawny, paliwo w baku jest. Od 2 lat świeciła mi kontrolka związana ze świecami żarowymi, ale nic z tym nie robiłem. Dzisiejszej nocy przy -10 odmówił posłuszeństwa. Jak myślicie, gdzie warto byłoby zaglądnąć, od czego zacząć?

    0 16
  • #2 08 Sty 2017 21:27
    zibi581
    Poziom 21  

    Myślę,myślę że kpiny sobie urządzasz,może tak świece żarowe?

    0
  • #3 08 Sty 2017 21:29
    czarny.furiat
    Poziom 4  

    Nie kpiny.A dlaczego swiece skoro do tej pory palił i nie było z czymkolwiek problemu od strzała palił.

    0
  • #4 08 Sty 2017 21:31
    zibi581
    Poziom 21  

    Ręce opadają ,a poco są świece,wiesz ?

    1
  • #5 08 Sty 2017 21:36
    czarny.furiat
    Poziom 4  

    No do odpalania samochodu potrzebne są.A pytanie jak sprawdzić czy to na pewno świece ?

    0
  • #6 08 Sty 2017 21:53
    zibi581
    Poziom 21  

    Żarówką kontrolką po włączeniu zapłonu, na świecach powinna się zapalić na chwilę, oznacza to że napięcie dochodzi, następnie po zdjęciu przewodów ze świec do każdej z osobna dotknąć na chwilę przewodem z akumulatora ,powinno trochę zaiskrzyć to swieca jest dobra, jeśli nie ta jest do wymiany.

    0
  • Pomocny post
    #7 08 Sty 2017 22:00
    pp_pablo
    Poziom 20  

    Kolego, jaki masz silnik? Tylko kontrolka świec żarowych się pali czy coś jeszcze?

    0
  • #8 08 Sty 2017 22:20
    czarny.furiat
    Poziom 4  

    2,5dti ,a co do kontrolek swieci mi jeszcze poduszka i serwis ( ale zarowno poducha i serwis zapalaja sie w jednym momencie ale to przez uszkodzona tasme w kierownicy).

    0
  • Pomocny post
    #9 09 Sty 2017 09:09
    pp_pablo
    Poziom 20  

    Kolego, silnik 2,5 nawet przy małym mrozie potrafi ładnie zapalić, ale przy temperaturach -10~-15 może mieć problemy. To normalne.
    Żebyś nie musiał ściągać filtra do sprawdzenia świec, poszukaj "automatu świec" w okolicach lewej lampy. Wypnij wtyczkę odsuwając niebieską blokadę i sprawdź miernikiem, kontrolką czy zwykłą żarówka czy jest przejście podłączając pod plusa i w kolejne piny. Na każdej świecy powinno ładnie świecić (kontrolka, żarówka). Jak któraś nie świeci albo świeci słabo to świeca do wymiany. Świeca Beru koszt ok 100-120zł, świece dobrej jakości ok 60zł, chińczyki ok. 30zł. Przed wykręcaniem świec dobrze wyczyść (wydmuchaj) gniazda świec. Lubi tam być woda, i inny syf. Jak ukręcisz świece to zapłacisz ok 100zł/szt. u speca od wyciągania zerwanych świec - także z wyczuciem to rób.
    Niżej masz zdjęcia dla orientacji.

    Opel Vivaro 2,5DTI 2004r - nie odpala
    Opel Vivaro 2,5DTI 2004r - nie odpala
    Opel Vivaro 2,5DTI 2004r - nie odpala

    0
  • Pomocny post
    #10 09 Sty 2017 16:47
    pp_pablo
    Poziom 20  

    czarny.furiat napisał:
    2,5dti ,a co do kontrolek swieci mi jeszcze poduszka i serwis ( ale zarowno poducha i serwis zapalaja sie w jednym momencie ale to przez uszkodzona tasme w kierownicy).


    Jeżeli jesteś pewny, że to zerwana taśma to OK, ale częstą przyczyną świecenia się tych kontrolek jest brak styku w kostce pod fotelem ->brak połączenia z napinaczem pasów.

    0
  • #11 27 Lut 2017 18:18
    czarny.furiat
    Poziom 4  

    Witam posiadam Opla Vivaro 2004r 2,5dti.Po podłączeniu pod komputer sprawdziłem i wyskoczyły mi następujące błędy :

    P1635 -usterka modułu świec żarowych (stały)
    P0105-obwód czujnika ciśnienia doładowania -sygnał zbyt niski-nieciągły
    P0105-czujnik ciśnienia doładowania: wartość niestabilna-nieciągły
    P0191-obwód czujnika ciśnienia szyny paliwowej,sygnał poza zakresem,niestabilna -nieciągły

    oprócz tych błedów pojawiły się również :

    B0023-napinacz pasa pasażera:za duża rezystancja (stały)
    B0011-poduszka kierowcy : za duża rezystancja (stały)
    B0027-nabój poduszki bocznej po stronie kierowcy,wysoki opór-stały
    B0019-napinacz pasa kierowcy,za duża rezystancja -stały
    U2110-brak informacji o prędkości pojazdu -historyczny
    B0006 -nieprawidłowe napięcie zasilające w instalacji elektrycznej pojazdu -historyczny

    CO O TYM SĄDZICIE ?Czy któryś ekspert na forum jest w stanie mi pomóc po kolei to może nie tyle do usunąć ale diagnozować i naprawić.Pragnę nadmienić,że przy mrozach -3,-5 ostatnio był problem z odpalaniem i trzeba było dłużej przytrzymać przekręcony kluczyk.A co do mocy tez szału nie ma kiedyś było o niebo lepiej i auto fruwało po drogach.

    Moderowany przez tzok:

    Tematy scaliłem...
    3.1.12. Nie wysyłaj wielu jednakowych tematów na forum, użytkownicy nie będą wiedzieć, gdzie mają odpowiadać.

    1
  • #12 27 Lut 2017 19:45
    Ireneo
    Poziom 40  

    Skoro jest błąd świec to chyba zrozumiałe że w mrozy ciężko pali?Poza tym po co na brak mocy podajesz błędy SRS?A jeżeli chodzi o moc to jakie błędy zostają po skasowaniu?Jak wyglądają parametry?Szczelność?

    0
  • #13 27 Lut 2017 19:49
    genek1000
    Poziom 30  

    Na początek zacznij od kontroli / wymiany świec żarowych lub sterownika. Wymień napinacze lub napraw połączenia napinaczy kierowcy i pasażera i bocznej poduszki kierowcy, wymień lub napraw zwijacz poduszki kierowcy. Później skasuj wszystkie błędy . Wykonaj trasę i podłącz diagnoskop jeszcze raz i zobacz jaki błąd się pojawi :D

    0
  • #14 27 Lut 2017 20:43
    czarny.furiat
    Poziom 4  

    Swiece wszystkie daja iskre.Pytanie czy te błedy stałe po usunięciu jeśli się pojawiają to jest na 100% np moduł świec żarowych czy po wymianie ponownie będzie ten błąd.

    0
  • #15 27 Lut 2017 20:47
    genek1000
    Poziom 30  

    To jak świece dają iskrę to trzeba zatankować Pb95 bo na ON nie zapali

    O CZYM TY PISZESZ !!!!

    Przepraszam nie powinienem krzyczeć ale jak mam kimś wstrząsnąć ???

    0
  • #16 27 Lut 2017 22:51
    g107r
    Poziom 35  

    genek1000, nie denerwuj się, przeczytaj 6 post w tym nowo-starym temacie :)
    czarny.furiat, takie sprawdzanie to na "oko" że świece jeszcze żyją, zależy co kto uważa za iskrzenie. Że jakoś działają, powiedzmy że sprawdziłeś dając im własne zasilanie, ale dochodzi te napięcie do świec "po kluczyku", czy nie ?
    Dostajesz prosty opis jak to sprawdzić, to sprawdzaj i informuj w pierwszym temacie, bo widzisz co się dzieje...

    0
  • #17 27 Lut 2017 23:14
    genek1000
    Poziom 30  

    zibi581 napisał:
    następnie po zdjęciu przewodów ze świec do każdej z osobna dotknąć na chwilę przewodem z akumulatora ,powinno trochę zaiskrzyć to swieca jest dobra, jeśli nie ta jest do wymiany.

    Nie uczcie ludzi takich sposobów . Trzeba wiedzieć że to działa przy świecach starego typu na 11V. Poczyta jeden z drugim i będzie sprawdzał tak świece w nowych (2006r !) dieslach zasilanych na 5-6-7V i tylko zobaczy że zaiskrzyło szkoda że raz :cry:
    Potem wypisują bzdury że jest iskra na świecach żarowych :crazyeyes:

    0