Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Ford Focus 1.8 TDDI - Podgrzewacz płynu

09 Sty 2017 04:55 1872 7
  • Poziom 9  
    Witam. Sprawdzałem świece w podgrzewaczu płynu,są sprawne, nie wiem tylko ,kiedy się maja włączyć i przy jakich temperaturach. Termostat mam wymieniony, trzyma dobrze, przysłoniłem częściowo chłodnice i wg mojego uznania wolno się grzeje. To mój pierwszy diesel, zawsze była benzyna, tam przy takich temperaturach jednak dużo szybciej się silnik nagrzewa. Wiec chciałbym jeszcze sprawdzić ten podgrzewacz. Może jest jakieś prosty sposób lub ktoś podpowie co nim steruje. Dziękuję i pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 41  
    woznica67 napisał:
    zawsze była benzyna, tam przy takich temperaturach jednak dużo szybciej się silnik nagrzewa
    Normalne że benzyna szybciej się "grzeje".

    woznica67 napisał:
    ktoś podpowie co nim steruje
    Sterownik ECU.

    woznica67 napisał:
    nie wiem tylko ,kiedy się maja włączyć i przy jakich temperaturach
    To każdy producent ustala indywidualnie, zależy nie tylko od temperatury zewnętrznej ale od temp. zasysanego powietrza, temp. płynu chłodniczego i inne, poniżej warunki dla VW Golf z forum Link

    Świece sie uruchamiaja jak sa spełnione niże warunki
    - silnik pracuje od min. 10 s
    - temp. plynu chlodzacego >70°
    - temp. powietrza >5°
    - obr. silnika < 800
    - obciazenie Alternatora < 50%
  • Poziom 19  
    Podgrzewaczem płynu steruje ECU, włączane są kiedy temperatura płynu jest niższa niż 5 °C. Te silniki wolno się nagrzewają, taka ich uroda. Jedynym sposobem na szybsze nagrzewanie oprócz osłony pod silnikiem to jazda z min. 2000 rpm.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    andexp napisał:
    Podgrzewaczem płynu steruje ECU, włączane są kiedy temperatura płynu jest niższa niż 5 °C. Te silniki wolno się nagrzewają, taka ich uroda. Jedynym sposobem na szybsze nagrzewanie oprócz osłony pod silnikiem to jazda z min. 2000 rpm.
    Wymysliłem , żeby zamontować drugi podgrzewacz sterowany ręcznie, ciekawe czy to coś da...
  • Admin grupy Samochody
    Lepiej załóż webasto.
    Jak to pali 5 na 100 to z czego ma oddać ciepło?
  • Poziom 19  
    Pamiętaj, że alternator ma tylko 90 A. Dlatego w perspektywie czasu szybciej go "usmażysz" niż uzyskasz wymierne korzyści z dołożenia dodatkowego podgrzewacza, nie wspominając o permanentnie niedoładowanym akumulatorze.
  • Poziom 43  
    woznica67 napisał:
    Wymysliłem , żeby zamontować drugi podgrzewacz sterowany ręcznie, ciekawe czy to coś da...


    A po co , sprawdź bezpieczniki bo są 2 od podgrzewacza i 2 przekaźniki.
    Podgrzewacz pobiera 53A/ 16A bo jest dwubiegowy.

    Normalnie jak działa podgrzewacz to po 5 min pyrkania silnik jest ciepły.

    W tym roku naprawiam to namiętnie.
  • Poziom 9  
    zasłoniłem w zimie częściowo chłodnicę, efekt minimalny przy jeździe miejskiej. dodatkowego podgrzewacza nie zakładałem.