Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F X16SZR - podwyzszone obroty, praca jak 3,5 cylindra,parametry opcom

kikikuku 09 Sty 2017 19:23 348 8
  • #1 09 Sty 2017 19:23
    kikikuku
    Poziom 6  

    Witam, pojazd Astra F 1.6 8v x16szr.
    Od kilku lat zmagam się z następującymi problemami:
    -po lekkim nagrzaniu silnika zaczyna chodzić na biegu jałowym jakby na 3.5cylindra
    -przez kilka lat obroty po nagrzaniu na jalowym podnosily się do 950obr/min i wolniej niz na zimnym opadaja
    -zawsze po nagrzaniu na postoju zapala się check od krokowca
    -od kilku miesięcy obroty po nagrzaniu utrzymują się na 1200-1300obr. i nadal pyrka z wydechu jakby chodzil na 3cylindry ale tak nie dokonca
    -na zimnym silniku obroty ksiazkowe i szybko spadaja podczas jazdy
    -czasami w bardzo cieple dni +30 na nagrzanym silniku dlugo kreci by odpalic i trzeba trzymac pedal gazu wcisniety

    Co zostało wymienione:
    -krokowiec 3x (wszystkie sprawne 100%)
    -czyszczona przepustnica i ori uszczelki
    -map sensor
    -świece,kable,cewka dis
    -sprawdzanie lewego powietrza
    -miedzy czasie usczelka pod glowica
    -zawory dotarte,obrobione gniazda zaworowe,nowe hydropopychacze, itd
    -2x rozrząd
    -czujnik temperatury
    -czujnik polozenia walu
    -kompresja po 13
    -sonda lambda bosch
    -zerowy pobor oleju (0w-40)

    Nagrałem na yt parametry z OPCOMA, niestety opcom nie podaje przedziału w wartościach i nie wiem czy są poprawne.
    jedynym błędem ciągle jest bład krokowca ale jest 100% sprawny.

    W następnej kolejnośći chce wziąść się za wymiane sterownika silnika ale jest to dosyć kosztowne bo jeszcze Immo.

    https://www.youtube.com/watch?v=Y4PJUSJtovQ

  • #2 09 Sty 2017 20:25
    robokop
    Moderator Samochody

    Wartość ciśnienia paliwa poproszę, przy okazji również wartość ciśnienia sprężania poszczególnych cylindrów. OP-COM-a raczej sprzedaj komuś, kto będzie umiał zrobić z niego lepszy pożytek. Aha - i sygnaturę błędu zapalającego MIL prosze podać.

  • #3 09 Sty 2017 20:34
    kikikuku
    Poziom 6  

    Dzięki za odpowiedź.
    Ciśnienia paliwa nie mierzyłem, jeśli do czegoś to się przyda to podjadę na pomiar. Silnik do odcięcia czy nawet 170km/h spokojnie poleci. Ciśnienie na cylindrach dokładnych nie pamiętam ale były prawidłowe okolice 13 z różnicą po 0.2-0.3 maks. Op-Com pożyczony także nie muszę sprzedawać ale jeśli możesz to nakieruj co mogę z niego więcej wykrzesać.

  • #4 09 Sty 2017 20:53
    robokop
    Moderator Samochody

    kikikuku napisał:
    Silnik do odcięcia czy nawet 170km/h
    Obawiam się że tylko na holu za TGV, tak naprawdę. Silnik ciągnie gdzieś lewe powietrze, stąd pyrka, bo wypadają zapłony. Inna możliwość, to niewystarczająca wydajność pompy paliwa.
    kikikuku napisał:
    nakieruj co mogę z niego więcej wykrzesać

    W tym samochodzie nic.

  • #5 09 Sty 2017 21:02
    jenusz11
    Poziom 18  

    sprawdzałeś zawór egr?

  • #6 09 Sty 2017 22:40
    kikikuku
    Poziom 6  

    Zapomniałem tam dopisać tak zawór EGR podmieniany ze sprawnego auta i dodatkowo jeszcze próba zaślepienia ale w żadnym z tych przypadków praca nie poprawiła się. Co do lewego powietrza to nie mam już pomysłu bo dodatkowo przy okazji wymiany UPG to wszystkie nowe uszczelki zmienione.Tym bardziej ze z tak dnia na dzien obroty sie podniosly do tych 1200 z 900-1000.

  • #7 09 Sty 2017 22:52
    Bieda z nędzą
    Poziom 28  

    Zobaczył bym na cienkie wężyki idące od przewodu do serwa, jest tam coś w rodzaju trójnika i brane jest podciśnienie na siłownik klapy przymykającej obieg wewnętrzny/zewnętrzny nadmuchu.
    Pękał, kruszył się i był taki objaw, 4 gar miał sknoconą mieszankę.
    Zresztą sam widzisz, kontrola biegu jałowego 4 krok, wartość dla sprawnego silnika to pomiędzy 20 a 30.

  • #8 11 Sty 2017 20:17
    jenusz11
    Poziom 18  

    wtrysk nie leje? regulator ciśnienia nie puszcza paliwa ?

  • #9 30 Sty 2017 13:39
    kikikuku
    Poziom 6  

    W weekend szukaliśmy lewego powietrza ale nic nie znaleźliśmy. Wszystko ok i węzyki to samo. Monowtrysk ładnie rozpyla paliwo.

    A powiedzcie dlaczego do tych 80C cieczy obroty są takie jak na zimnym czyli 850-900 a dopiero od 80C wzrastaja na 1100? W jeżdzie samochodem naprawdę nie ma różnicy no jedynie tyle że obroty wolniej spadają i się wyżej utrzymują. Czy to nie będzie jednak sterownik?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME