Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF 105 - Nie odpala niby usterka przekaźnika a jednak nie

1991keda 10 Sty 2017 13:46 3459 23
  • #1 10 Sty 2017 13:46
    1991keda
    Poziom 14  

    WItam.
    Jak w temacie auto stało 2tyg baterie rozładowane do 0 wcale nie było prądu.
    Po naładowaniu akumulatorów auto nie kreci i nie odpala błedy konfiguracji na czerwono i kilka na żółto tak jak w przypadku uszkodzonego przekaźnika głownego.

    Ale

    Przekaźniki sprawdzone podmienione ze sprawnego auta nic nie dało.
    Sprawdzenie zasilania na sterowniku silnika są 3x plus i 3x masa są ok.
    Vcan1 i Vcan2 sprawdzone od tablicy do sterownika przewody ok.
    ale dziwne jest to że jak mierze rezystancje na
    can czerwono żółtym mam 60ohm(po odpięciu wtyki od auta jest 130ohm czyli ok)]
    a na can niebiesko żółtym ma cały czas 130 ohm wychodzoce ze sterownika auta i po odpieciu albo podpieciu do auta nie zmienia się tak jak by inny sterownik nie komunikował się.

    Czy mógł się jakiś uszkodzić poprzez rozładowanie do zera.

    Dzięki za wszelką pomoc.

    0 23
  • #3 11 Sty 2017 10:35
    kisiol
    Poziom 19  

    Podłącz kompa i się dowiesz co jest. Podaj błędy jakie masz.

    1
  • #5 11 Sty 2017 10:45
    kisiol
    Poziom 19  

    Jaki masz sprzęt do diagnostyki. Czasami nie jest tak ze sterownik się rozprogramował, i jest opcja programowania. Do tego potrzebne będzie developer daf do kodów i oczywiście davie.

    0
  • #7 11 Sty 2017 11:15
    Anjei
    Poziom 12  

    Czy dziala As-Tronik ? AD-Blue ? Jaki masz sprzęt do diagnostyki?
    Do Programowania nie zawsze potrzebny developer....

    0
  • #9 11 Sty 2017 11:19
    kisiol
    Poziom 19  

    Wygląda to na usterkę ecu. Jeśli jest rozprogramowany to bez developer się nie obejdzie. Auto com wiele tu już nie zdzialasz.

    0
  • #10 11 Sty 2017 11:23
    1991keda
    Poziom 14  

    Na próbę będę musiał podpiąć sterownik silnika od innego auta to od razu powinno być mniej błędów. wiem ze nie odpalę ale poziom oleju powinien się pokazać i kontrolka od niskiego ciśnienia oleju bo teraz brak i powinno być połączenia z ecu silnika? dobrze rozumiem?

    0
  • #11 11 Sty 2017 11:29
    kisiol
    Poziom 19  

    Powinieneś się połączyć, ale nie wiem czy uda się to zrobić autocom. Bo taki sterownik też wymaga programowania.

    0
  • #13 11 Sty 2017 11:40
    kisiol
    Poziom 19  

    Podłącz davie anie przekładać. Szkoda roboty , uszkodzisz w taki sposób drugie auto w końcu. I będziesz miał dwa szroty.

    0
  • #14 11 Sty 2017 13:29
    Anjei
    Poziom 12  

    +100

    kisiol napisał:
    Podłącz davie anie przekładać. Szkoda roboty , uszkodzisz w taki sposób drugie auto
    DAF XF 105 - Nie odpala niby usterka przekaźnika a jednak nie
    Lepiei sprawdz esze raz.

    0
  • #16 11 Sty 2017 21:28
    klika60
    Poziom 15  

    Mógł się uszkodzić któryś z sterowników po przez uruchomienie z babki, jeśli can nie zmienia swej oporności to problem tkwi raczej w kabinie w dafie zamknięciem canu jest tacho musisz posprawdzać ciągłość przewodów po prostu nie zamyka się can

    0
  • #17 11 Sty 2017 22:29
    1991keda
    Poziom 14  

    dzis podłączyłem jeszcze sam ecu silnika od sprawnego dafa i efekt był czyli działała kontrolka oleju i mozna było sie z ecu połączyć interfejsem a na tym ori nie da sie połączyć. wiec ecu uszkodzone.
    Ktoś to naprawia? można kupić drugi używany i zaprogramować Davie czy tylko nówka i serwis?

    0
  • #18 11 Sty 2017 22:57
    Anjei
    Poziom 12  

    1991keda napisał:
    można kupić drugi używany i zaprogramować Davie


    Tak będzie najszybciej.

    0
  • #19 11 Sty 2017 23:09
    kisiol
    Poziom 19  

    Równie dobrze może wystarczyć zaprogramować ten sterownik, który został zablokowany.

    0
  • #21 13 Sty 2017 09:59
    kisiol
    Poziom 19  

    Próbowałeś go zaprogramować

    0
  • #23 13 Sty 2017 13:03
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Sprawdź zasilania na pinach b60, B61 , b62 oraz co ważne - na pinach B51 (Przewód 4605) I B44 (przewód 4099)ale te dwa ostatnie sprawdź bez odłączania wtyczek od DMCI ECU, na właczonym zapłonie I wszystkich przekaźnikach na miejscu.Dobrze jest to sprawdzić nakłuwając przewody zaraz za wtyczką do DMCI.
    Zasilań jest 5 a nie 3

    1