Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

- Nie działa w Audi A4 B5 sterowanie centralnym zamkiem z oryg. pilota

Tomek21Zd-Wola 10 Jan 2017 19:50 2370 5
  • #1
    Tomek21Zd-Wola
    Level 2  
    Witam wszystkich forumowiczów, chciałbym naprawić sterowanie centralnym zamkiem w Audi A4 B5 z pilotów, dodam że posiadam dwa oryginalne piloty scyzoryki od tego auta z oznaczeniami 4D0.837.231A 05.01 VDO o częstotliwości 433,92 MHz oprócz tego wszystko działa oświetlenie kabiny, elektryczne szyby itd.
    Centralny zamek działa manualnie we wszystkich drzwiach i klapie bagażnika z tyłu.
    Nie mogę otwierać i zamykać z pilotów zero reakcji, autko zostało zakupione bez pierwszej oryginalnej pompki zamka centralnego z wbudowanym modułem komfortu w obudowę pompki gdyż został skradziona przez jednego z oglądających wcześniej klientów, handlarz od którego kupiłem autko przełożył pompkę pierwszą lepszą z podobnego Audi A4 B5, chciałbym się dowiedzieć czy może to być winna nieodpowiednio dopasowanej pompki bo np. moja zamieniona nie ma możliwości sterowania z pilota lub numer nie ten, jeżeli tak to które miały to sterowanie, jak ustalić odpowiedni numer części na podstawie samochodu skoro poprzedniego numeru tej części nie miałem możliwości poznać, baterie w kluczykach zostały wymienione na nowe, o tych samych parametrach i ułożone w odpowiedniej biegunowości.
    Za pomocą programów vcds, vcds-lite, VAS oraz Polski VAG próbowałem przeprowadzić procedurę adaptacji kluczy do zamka centralnego, problem polega na tym że nie mogę połączyć się z modułem komfortu blok 46 tak jak by go nie było natomiast w bloku zamka centralnego brak możliwości wpisania parametrów które odrzuca.
    Jestem doświadczonym mechanikiem ale jeszcze początkującym elektrykiem wiec proszę o wyrozumiałość i pomoc.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Michal Chrupek
    Level 6  
    Może moduł komfortu padł napięcie dochodzi
  • #3
    Tomek21Zd-Wola
    Level 2  
    Dodam jeszcze że próbowałem również ręcznie przeprowadzić procedurę adaptacji kluczy metodą jeden klucz w stacyjce przekręcony na zapłon drugi klucz w drzwiach kierowcy przekręcany w prawo razem z wciśniętym przyciskiem unlock (otwierania) na pilocie i procedura mieszana z programem vcds

    Dodano po 5 [minuty]:

    Może padł, tylko jak to sprawdzić skoro sygnał wysyłany z klucza może być zatrzymywany z braku do programowania ich do auta i na których złączach

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jak się rozglądałem w internecie za inną pompką centralnego zamka do tego auta to wygląda tak samo numery seryjne są różne, jedne są pewnie do biedniejszego wyposażenia drugie do bogatszego tylko nie wiadomo czy były takie do zamka centralnego bez sterowania z pilota

    Dodano po 7 [minuty]:

    Sam moduł komfortu chyba jest dobry skoro reszta działa, przyznam się że jeszcze go nie rozbierałem bo nie wiem czy zdołał bym określić czy on jest ze sterowaniem zamka centralnego czy nie i jeżeli byłby to czy dedykowanym do tego auta czy do innej podobnej audi z kluczami o innej częstotliwości
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Prawdopodobnie właśnie pompka nie będzie działać z Twoim kluczykiem. Albo poprzez serwis i numer VIN zidentyfikować właściwy numer pompki, albo u fachowców od kluczy, dobrać do Twojej właściwego pilota. Z tego co pamiętam, nie było w produkcji tych aut, bez możliwości otwierania pilotem.
  • #5
    Tomek21Zd-Wola
    Level 2  
    Tylko czy serwis będzie chciał udostępnić takie informacje dotyczące identyfikacji numeru pasujacej części za drobną opłatą czy tylko zasugeruje że mogą zamówić mi taką pompkę nową za kosmiczną cenne i innej opcji nie ma, chyba jeszcze przed udaniem się tam zdejmne obudowę obecnej pompki i może będzie tam chociaż na jakiej częstotliwości współpracuje z kluczami, może jest ktoś kto już rozbierał tą pompke i się wypowie.

    Dodano po 49 [minuty]:

    Czytałem gdzieś w internecie ze znaczenie ma ostatnia literka numeru pompki do wyposażenia i kodowania kluczy np. numer 4A0862257(D) może ktoś wie jak tą ostatnią literka ustalić na podstawie np. innych dostępnych numerów na tabliczkach w moim aucie czy numerze vin

    Dodano po 4 [godziny] 57 [minuty]:

    Dzwoniłem dziś do działu części w serwisie vw niestety odmówił pomocy w identyfikacji numeru pompki centralnego zamka nawet za opłatą, nowa kosztuje około 2500 pln w vw+koszty wymiany czyli cała zabawa około 3 tys.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Osobiście metodą dedukcji mogę tylko porównywać numer klucza do przypadkowych numerów pompki zamka centralnego z znanego serwisu internetowego na a... Czyli przykładowo numer klucza 4DO. 837.231A 05.01 VDO może być odpowiedni z pompką zamka centralnego której numer kończy się na A?
    Proszę o wypowiedzenie się osób wtajemniczonych w ten przypadek którzy już mieli do czynienia z tym lub podobnym przypadkiem
  • #6
    Tomek21Zd-Wola
    Level 2  
    Dziś spisałem numer z mojej starej pompki w aucie 8DO862257C pompka posiada wejścia na trzy wtyczki i dwa wejścia do sprężonego powietrza, wszystkie są podłączone, oraz numer gąbki w której jest umiejscowiona ta oto pompka 8DO862227C dodam że gąbka mogła być wcześniej podmieniona razem ze sterownikiem nie mam pewności bo mnie przy tym niestety nie było, udało mi się odszukać naklejkę w otworze obudowy koła zapasowego TYP 8D5 0C4 A4 AVANT 1.8 92 KW M5S może na jej podstawie ktoś pomoże mi określić czy pompka jest odpowiednia dla mojego auta i powinna pozwolić na doprogramowanie kluczy o numerach jak wcześniej pisałem 4D0.838.231A 05.01 VDO czestotliwość 433,92 MHz