Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AVR/ARM/STM/?? - Co ma przyszłość (i da pracę).

ghost666 10 Sty 2017 21:06 6279 108
  • #1 10 Sty 2017 21:06
    ghost666
    Tłumacz Redaktor

Witam, państwo :).

Jak to się mówi - mam pytanie, może głupie może nie. Przeglądałem sobie dział µC na Elektrodzie i widzę, że rodzin układów i architektur jest tylko więcej, a w dodatku robią się one coraz popularniejsze wśród hobbystów (i nie tylko).

Nie jestem amatorem - kiedyś bawiłem się AVRami i PICami, uczyłem się też VHDLa na FPGA, ale to było kiedyś (~5 lat temu). Teraz co rusz się zabieram do tego, aby wrócić do tych zabaw, ale mam już mętlik w głowie - co wybrać.

Programować potrafię (nieźle) - C++, Python itp, ASMa też co nie co pamiętam.

Szukam mikrokontrolera (czy całej rodziny/architektury), który jest mocny, popularny (w przemyśle jak i w środowisku amatorskim) i daje perspektywy, że nie stanie się niszowym dinozaurem za kilka lat.

Mam możliwość zakupienia układów startowych do STMów (m.in. STM3210B-Primer, ST STM32F3DISCOVERY, ST STM32F429DISCOVERY, STM32L476 Nucleo) od znajomego z pracy, ale w ogóle nie znam rodziny STM32.

A może coś ciekawego dzieje się z PICami? Pamiętam wychodziły fajne układy typu PIC32 czy dsPIC... ale wsparcie "amatorskiego" środowiska dla tych elementów jest nikłe.

A może coś zupełnie innego jest teraz 'na topie'?

Dodatkowo - chciałbym, aby to mogło mi się kiedyś przydać w pracy zawodowej ;) u nas w kraju ;),

• #2 10 Sty 2017 21:16
    dondu
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie

Nie da się tego jednoznacznie powiedzieć, a tym postem znowu rozpętasz burzę :)

Odpowiedź jest w zasięgu ręki: Należy przeglądać ogłoszenia o pracę.

Generalnie każda wiedza się przydaje, ale i tak zależy od tego, gdzie pracę podejmiesz.