Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Aktualizacja firmware USBasp przy użyciu Arduino

Wojtkacy98 10 Jan 2017 21:39 2076 9
    Wojtkacy98
    Level 6  
    Witam, próbowałem na własną rękę zaktualizować oprogramowanie USBasp przy użyciu arduino, jednakże mam z tym wielkie problemy, pokombinowałem coś przy fusebitach (tak było w poradniku, nie wiem czy powinienem był to robić) i chciałbym je też przywrócić do poprzednich (domyślnych) wartości. Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć krok po kroku jak mam to zrobić przy użyciu avrdude lub sinaprog? Jestem zielony w temacie, ale potrzebuję tego i z góry bardzo dziękuję za wasz czas i pomoc. Pozdrawiam.
    Do you have a problem with Arduino? Ask question. Visit our forum Arduino.
    User removed account
    User removed account  
    Wojtkacy98
    Level 6  
    Piotrus_999 wrote:
    Będzie Ci niełatwo naprawić fusy w usbasp. Podejrzewam że łatwiej już będzie przelutowac atmege lub kupić nowy (zwłaszcza że kosztuje dolca)

Dodano po 1 [minuty]:

PS jak zamierzasz się bawić avr-ami to i tak warto u chińczyka kupić min 2. Wtedy nie trzeba kombinować a koszt jest symboliczny.

Dzięki za radę, chyba po prostu kupię kolejne sztuki, ale tak poza tym to podałbyś może dobry poradnik do updatowania softu USBasp? Bo avrdude mi taki błąd wywalał jak jeszcze to usbasp działało: "avrdude: warning: cannot set sck period. please check for usbasp firmware update."
    User removed account
    User removed account  
    Wojtkacy98
    Level 6  
    Może to ze mną jest coś nie tak, ale ciągle mam z tym problemy, avrdude zawsze wywali mi jakiś błąd... nie mam pojęcia dlaczego
    Wojtkacy98
    Level 6  
    Ok, a jaką mam podać ścieżkę do avrdude.conf? Gdy podaje ../etc/avrdude.conf to mi go nie widzi, natomiast gdy podaję inną do konkretnego pliku to wyrzuca mi różne błędy...
    Slawek K.
    Level 35