Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik 12V a sterowanie PWM - Budowa napędu do maszynki do mięsa, mieszarki i na

12 Sty 2017 18:00 1197 10
  • Poziom 8  
    Witam. Koledzy jestem na etapie budowy napędu do urządzeń jak w temacie. Jako silnik chcę wykorzystać silnik z elektrycznego wspomagania kierownicy od samochodu osobowego. Zasilanie 12V chciałem zrobić z zasilacza do laptopa lub x-boxa (żeby było min.18A) a do zmiany kierunku i liczby obrotów chcę wykorzystać PWM z tej aukcji - 3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.
    [retrofood]
    Koledzy podpowiedzcie mi czy mogę tak skonfigurować? Czy silniki od elektrycznego wspomagania układu kierowniczego to silniki indukcyjne? Czy można je sterować przez PWM? I czy zasilać mogę z zasilacza czy musi być z czegoś "nieimpulsowego"?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 16  
    Silniki z wspomagania układu kierowniczego w samochodach zazwyczaj są to silniki prądu stałego z magnesem trwałym. Takie silniki mogą być regulowane przez regulatory PWM takie jak z aukcji. Poczytaj dokumentację techniczna sterownika PWM tam powinno być uwzględnione czy może być zasilany z zasilacza impulsowego. Ale dla bezpieczeństwa produktu który zamówisz na aukcji powinieneś mieć zasilanie nieimpulsowe zwykły zasilacz transformatorowy że stabilizacja byłby najlepszy.
  • Poziom 8  
    Taką konfigurację jak podałem wykonało już parę osób i działa. Jako zasilanie - zasilacz od laptopa lub x-box , PWM (w/w) i silnik z przekładnią od wspomagania elektrycznego. U nich działa, chciałem się dowiedzieć tylko czy to są "poprawne "układy. Jeżeli silnik od wspomagania jest silnikiem indukcyjnym - to można sterować go z PWM? Czy nie powinno się tego robić?
  • Poziom 16  
    Ja poprzez silnik indukcyjny rozumiem że jest on na napięcie przemienne a w samochodzie raczej nie ma silnika na prąd przemienny.
  • Poziom 8  
    Są silniki bezszczotkowe (indukcyjne) na prąd stały. Już sobie znalazłem wykorzystywane właśnie również do silników od wspomagania elektrycznego kierownicy
  • Poziom 16  
    binio1111 napisał:
    Są silniki bezszczotkowe (indukcyjne) na prąd stały.


    Kolego czemu się tak uparcie trzymasz tej nazwy indukcyjny. Silnik bezszczotkowy (silnik BLDC ang. BrushLess Direct-Current motor ) to jest silnik na prąd stały. Silnik indukcyjny nazywany inaczej asynchronicznym jest silnikiem na prąd przemienny.
  • Poziom 16  
    piotrek0207 napisał:
    Silnik bezszczotkowy (silnik BLDC ang. BrushLess Direct-Current motor ) to jest silnik na prąd stały.


    Nie zgodzę się tutaj z kolegą silnik BLDC nie jest silnikiem na prąd stały tylko na przemienny ale nie sinusoidalny. Ma przecież wyprowadzenia na trzy fazy. Napięcie jest tam w kształcie trapezów a prąd w kształcie prostokątów. To że jest w nazwie DC to wcale nie oznacza że na prąd stały. Jeżeli coś ma silnik BLDC i jest zasilane prądem stałym to znaczy że musi być do tego jeszcze odpowiedni przekształtnik.
  • Poziom 16  
    kamil12239 napisał:
    eżeli coś ma silnik BLDC i jest zasilane prądem stałym to znaczy że musi być do tego jeszcze odpowiedni przekształtnik.


    A czy kolega kiedyś próbował podłączyć zwykły silnik z wentylatora z komputera do baterii?
    Mnie nie obchodzi co się dzieje wewnątrz silnika. Dla mnie to jest czarna skrzynka z wyprowadzeniami. Interesuje mnie tylko czy to jest silnik DC czy AC i jaka jest wartość napięcia zasilania.
  • Poziom 8  
    Po blisko dwóch latach mogę jasno napisać, że układ działa bezbłędnie i spełnia zadanie. Silnik od wspomagania +PWM+zasilacz 12V 18A.
  • Poziom 2  
    Witam
    Czy kolega mógłby narysować lub opisać jak dokładnie połączył PWM z silnikiem
  • Poziom 8  
    Regulator ma oznaczenia na płytce ( zaciskach). Między zasilanie (zasilacz) a silnik trzeba zamontować regulator pwm