Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Berlingo HDI - tryb awaryjny w upalną pogodę

18 Lip 2005 16:39 6221 11
  • Poziom 10  
    Mam problem z Berlingo HDi. W upalną pogodę przy wzmożonym ruchu włącza się tryb awaryjny - ogranicza obroty do 3000. Samochód zapala bez problemu, sam nie gaśnie ma (oprócz sytuacji z trybem awaryjnym) dobre przyspieszenie nie dymi. Rozpiąłem i przeczyściłem wszystkie złącza i kostki jakie znalazłem w komorze silnika. Objawy zelżały, ale nadal się pojawiają. Komputer wyrzuca wiele różnych dziwnych błędów. ASO zaproponowało mi wymianę całego układu paliwowego od baku po wtryskiwacze za jedyne 15000. Według mnie to sprawa elekteryki. Prosze o pomoc gdzie szukać możliwych usterek(dodatkowym niewiem czy związanym z usterką obiawem jest wyłączanie się radia. Tu śmieszna anegdota - wystarczy 2 razy włączyć i wyłączyć centralny zamek a radio zaczyna grać... ;) )
    Pozrawiam
    BLUE_MAN
  • Poziom 12  
    Jaki masz system wtrysku??BOSCH czy SIEMENS.Jeżeli BOSCH,to można podejrzewać regulator wysokiego ciśnienia na pompie wtryskowej.Czy po przekręceniu stacyjki celem zgaszenia silnika auto jeszcze przauje przez ok. 10-15 sekund??
  • Poziom 10  
    System wtrysku to BOSCH. Silnik gaśnie od razu. Ważnym elementem jest to, że wysoka temperatura otoczenia wzmaga objawy... W niedzielę przejechałem trasę z W-wy do Częstochowy i z powrotem. Tryb awaryjny włączył się w dopiero Warszawie w korku. Natomiast dziś włączał się ciągle. Totalny obłęd!!! Jeden z nawiedzonych "fachowców" coś wspominał o potencjometrze przepustnicy, inny o EGR, jeszcze inny o czujniku temperatury powietrza.... Problem, że eliminacja tych objawów punkt po punkcie doprowadzi mnie do deficytu budżetowego...

    Co ty na to?
  • Poziom 39  
    zatankowanie do pełna zmienia coś?
    a temperatura jest jak dawniej?
    najwyrażniej jakiś czujnik zmienia swoją rezystancję fałszywie ,ale który..
  • Poziom 10  
    Zatankowanie do pełna nic nie zmienia. W baku nie tworzy się podciśnienie (nie słychać syczenia). Temperatura wody nie wzrasta ponad normę (wskazówka stoi po środku). Dziś w Warszawie znów było gorąco także to chyba również wpłynęło na zachowanie samochodu.
  • Poziom 39  
    trzeba by wiedzieć jaka sytuacja wymusza tryb awaryjny,kiedyś jeżdziłem volvo960 i gdy jechało się za długo na rezerwie to włączał się wspomniany tryb
    chyba musisz go podpiąć pod testera
  • Poziom 15  
    Z tego co pamiętam...
    Jeżeli tester wurzuca błąd : Drugi obwód pedału gazu...
    Podepnij dodatkową masę do przepływomierza, jeśli się nie mylę to na kostce jest to przewód nr. 5... (ale lepiej sprawdz omomierzem względem masy). Pomaga.

    Jeżeli silnik potrafi Ci momentalnie zgasnąć to dodatkowo będzie uszkodzony regulator ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia.

    Pozdrawiam

    Dodano po 4 [minuty]:

    A co do radia.... Nie lekceważ tych objawów... Jeśli masz radio nie fabryczne, dokładane to ten objaw to złe podłączenie radia do instalacji samochodu które w końcu spowoduje uwalenie BSI czyli głównego kompa.
    Proponuje w serwisie kupić tzw: wiązkę adaptacyjną i prawidłowo podłaczyć radio...

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Tester wyrzuca błąd 1198 Regulacja ciśnienia paliwa. Samochód chodzi równo, nie traci obrotów, dobrze przyspiesza, nie dymi. Jeden z fachmanów powiedział, że może to być wina "zaworu". Nie miałem czasu, żeby dopytać o jaki zawór chodzi. Stwierdził tylko, że może on powodować wachania ciśnienia paliwa co powoduje błąd kalkulatora wtrysku, który nie może poprawnie wyliczyć dawek. Natomiast przy wyższych obrotach problem nie występuje. To by się nawet zgadzało. Najnowsza obserwacja to fakt, że tryb awaryjny zapala się gdy stoję na światłach po kilkunastokilometrowej jeździe.
  • Poziom 15  
    Wychodzi na to że to regulator ciśnienia...

    A znajduje się on na końcu pompy wysokiego ciśnienia, ma dwupinową kostkę i jest mocowany na dwie śruby torx 30. Jak pracowałem w ASO Citroena to pare regulatorów w śmietnik poszło...

    A jak wygląda temat filtra paliwa i pompy niskiego ciśnienia w zbiorniku?

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Filtr Paliwa wymieniłem od razu... Co do pompy w baku to trudno powiedzieć, temat był wogóle nie ruszony. Myślisz, że może dawać takie objawy?
  • Poziom 15  
    Kurcze, te pompy siadały... ale jak już klękła to na dobre i auto całkowicie nie dawało się uruchomić. Spróbuj na podmiankę założyć inny regulator ciśnienia...
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    2,0hdi. Ja mam pompe wysokiego ciśnia bosha. zaczne że wymieniłem w zbiorniku pompkę paliwa, bo komutator się wytarł i przestała kręcić się. narobiła mi syfu ze szczotek i miałem czarne paliwo. wymieniłem pompke., filtr paliwa. przepłukałem obwody paliwowe. no i teraz na niskich obrotach chodzi ładnie. ale silnik kręci się tylko do 2100 obrotów. i po 0,5 km przejachanej drogi gaśnie i już nieodpala-musze zdjąć kleme z akumulatora by ponownie odpalić. odpala zawsze po drugim przekręceniu kluczyka. cały czas pali się kontrolka autodiagnostyki. a gdy gasze silnik kluczykiem to po wyjęciu kluczyka silnik kręci się jeszcze przez conajmniej 5sekund.
    -czy to zawór w pompie oberwał syfem?
    -czy pompka w zbiorniku ma zamałe ciśnienie?
    -czy przy montarzu mompki uszkodził się przewód w zbiorniku(ten wzmacniany)i ma przecieki pod złączką na nowej pompie?

    Ile powinna dawać ciśnienia pompka ze zbiornika?
    Mojej jak kciukiem zatkam paliwo to niepowstrzymam(ale to tak na szybko sprawdzone i prostacko)
    Pompka w zbiornik poszła nowa do 2,0hdi z tym że to jakiś dziwny zamiennik z allegro za 120zł. nawet gabaryty były inne. średnica zamiast 43mm to 39mm. w uchwycie musiałem jej podłożyć by nielatała.

    i czemu ta autodiagnostyka ciągle się świeci?
    czy idzie jakoś odpiąć któryś z czujników bym mugł przejechać 15km do mechanika. bo niemam jak go dostarczyć do warsztatu. a 30razy zapalać to niedam rady na tym akumulatorze co mam.
    Korsarz50(malpa)wp.pl