Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo fh 12 I-shift problem - Mid 130 Psid 232 fmi 9.

patryk9pl 12 Sty 2017 20:52 2697 27
  • #1 12 Sty 2017 20:52
    patryk9pl
    Poziom 2  

    Mid 130 Psid 232 Fmi 9 Szyna Can Przeniesienie napędu. Gdzie szukać usterki ?.

    0 27
  • #2 12 Sty 2017 21:47
    keicam1991
    Poziom 18  

    MID130 G020 - Blok elektroniczny automatycznej skrzyni biegów
    PSID232 Szyna sterująca CAN SAE J1939
    FMI-9 Nieprawidłowa aktualizacja


    Prawa strona(strona pasażera) na bananie:).

    3
  • #3 13 Sty 2017 10:34
    patryk9pl
    Poziom 2  

    Sprawdzone. Od skrzyni biegów do kostki brązowej podajże PC Albo PT teraz nie pamiętam . Tylko ze tam nie idą wszystkie kable. w Skrzyni jest jeszcze chyba 3 wiecej kabli i nie wiem gdzie one ida. Nie miałem czasu rozebrać. A gdzie sie znajduje Transmision Control Module ?...

    2
  • #4 13 Sty 2017 19:07
    keicam1991
    Poziom 18  

    Sprawdź zasilania i masy.

    2
  • #5 03 Wrz 2018 19:11
    Macio782
    Poziom 5  

    Witam
    Czy udalo Ci sie naprawic te bledy??mam ten problem. Co bylo usterka??

    0
  • #6 17 Wrz 2018 18:42
    Macio782
    Poziom 5  

    keicam1991 napisał:
    MID130 G020 - Blok elektroniczny automatycznej skrzyni biegów
    PSID232 Szyna sterująca CAN SAE J1939
    FMI-9 Nieprawidłowa aktualizacja


    Prawa strona(strona pasażera) na bananie:).



    Witam
    Mam taki sam problem prosze o pomoc : mail maciek(malpa)grupairma.pl

    1
  • #8 18 Wrz 2018 20:07
    Macio782
    Poziom 5  

    Cala wiazka z elektroniki skrzyni do kabiny z przodu przepatrzona

    Dodano po 2 [minuty]:

    To jest jedyny blad poza tym skrzynia ma problem z 7 biegiem nie wchodzi za pierwszym razem po zrzucie obrotow wchodzi ze zgrzytem :(

    0
  • #9 18 Wrz 2018 20:10
    citromaniak
    Poziom 21  

    Tak jak napisałem sprawdz wszystkie masy dokładnie bo u jednego goscia to było problemem.Nie jeden serwis rece rozkładał na ten bład.

    0
  • #10 18 Wrz 2018 20:11
    Macio782
    Poziom 5  

    To jest jedyny blad poza tym skrzynia ma problem z 7 biegiem nie wchodzi za pierwszym razem po zrzucie obrotow wchodzi ze zgrzytem :(

    0
  • #13 18 Wrz 2018 20:48
    TomasAGC
    Poziom 16  

    Za daleko już nie zajedziesz jak zgrzyta przejście na 7, standardowa usterka tej skrzyni, lepiej to zrobić odpadł, wyłamał się synchronizator i pewnie trze już o obudowę jak jeździsz z tym już jakiś czas. Sam się nie porywaj bo nawet żeby zdjąć wybierak będziesz miał sporą przeprawę.

    0
  • #14 18 Wrz 2018 20:52
    Macio782
    Poziom 5  

    Ale dlaczego blad mid 130 psid 232 fmi 9???

    0
  • #15 18 Wrz 2018 21:01
    TomasAGC
    Poziom 16  

    Na to pytanie ci nie odpowiem, ale widziałem już ten błąd w autach gdzie wszystko działało prawidłowo, przechodziły kalibrację. Na twoim miejscu zajął bym się tym zgrzytaniem a kabelki zostawił sobie na później.

    0
  • #16 18 Wrz 2018 22:44
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Diagnozowałeś skrzynie komputerem czy ręcznie?

    Dodano po 3 [minuty]:

    W I-shift synchronizatory na półbieg/nadbieg i na duża/mała na r/1/2/3 brak synchronizacji wyhamowuje hamulec wałka.

    0
  • #17 18 Wrz 2018 22:45
    Macio782
    Poziom 5  

    Blad na podstawie wyswietlacza komputera auta.. podlaczony komp i diagnoza zmiany biegow pomyslna

    0
  • #18 18 Wrz 2018 22:54
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Zrób kalibracje i sprawdź. Gdy bieg nie wchodzi zostają błędy w pamięci nieaktywne w volvie z rocznika ok.2007 i w górę nie do odczytania ręcznie.

    Dodano po 51 [sekundy]:

    Będzie raczej wyklepana przesuwka.

    0
  • #19 18 Wrz 2018 23:05
    Macio782
    Poziom 5  

    Mam to w Magnumce 480DXI rok 2011 .przebieg 590 tys

    0
  • #20 19 Wrz 2018 06:27
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    7 bieg jak dobrze pamiętam to przeskok z małej na dużą skrzynie i będzie uszkodzony synchronizator reduktora częsty przypadek w tych rocznikach . Tył skrzyni do wyjęcia i będzie widać oberwaną blachę.

    0
  • #21 20 Wrz 2018 04:08
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Dosyć tego !! Żaden nie ma pojęcia co bredzi zupełnie. Właściwy powód powstania błędu to: oczekiwanie na komunikat domyślny przekracza limit odbioru w czasie. Wstępnie skontrolować przewody, złącza, opór. Dalej potrzebny jest elektronik.

    0
  • #22 20 Wrz 2018 06:34
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Nie rozważałem błędu lecz zgrzytania biegu. Brak komunikacji nie wpływa na zgrzytanie biegu.

    0
  • #24 20 Wrz 2018 12:53
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Mówisz poważnie czy naprawdę nie wiesz ? Skrętka sterująca CAN prawy górny róg złączy kabinowych (stojąc przodem do kabiny) po prawej. @Piotr widzę, że nie ogarniasz tematu, bo nie widziałeś przekłamań transmisji we Volvie. To właśnie całkowity brak historii błędów jest teraz największym problemem, ponieważ PSID 232 jest jakby potwierdzeniem, że błędy towarzyszące mu sterownik miał prawo wyrzucić z winy tychże przekłamań, bądź (co istotne !!) nie rejestrować ich wcale, cyt:

    Macio782 napisał:
    To jest jedyny blad
    Już nigdy więcej nie kasuj błędów w tym samochodzie.

    0
  • #25 20 Wrz 2018 18:07
    citromaniak
    Poziom 21  

    Gość mówił ze sprawdzał wiazke od skrzyni wiec twoja teoria odpada.Miejmy tylko nadzieje ze sprawdzał na zarówke a nie miernik.

    0
  • #26 20 Wrz 2018 20:31
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Cały czas błądzisz, bo jakbyś nie wiedział, że uszkodzony wcale nie musi być ten odcinek, gdyż zaden błąd nie wskazuje na to. Patrz się co mówię i natychmiast przestań siać zamęt.

    0
  • #28 21 Wrz 2018 01:02
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Dalej błądzisz. To coś w rodzaju ostrzeżenia, które determinuje błędy CAN. Komunikat domyślny wychodzi z kabiny do wszystkich sterowników. W razie przekłamań PSID 232 FMI 9 ma takie samo prawo być wyrzucony przez każdy z nich. Taka diagnoza po kodach błędów wymaga historii błędów.

    0