Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD - Przybywa oleju w silniku

13 Minion 13 Jan 2017 11:10 3078 9
  • #1
    13 Minion
    Level 2  
    Witam wszystkich bardzo serdecznie :)

    Od niedawana stałem się posiadaczem Granda z silnikiem 2.5 CRD wszystko zaczęło się od tego, że przy odpaleniu silnika kontrolka od oleju gasła po jakichś 3-5 sek, sprawdziłem poziom oleju i okazał się być zbyt wysoki (pierwsza myśl - jakiś idiota przelał.. ) a że jego kolor również nie wyglądał zbyt ładnie wiec go wymieniłem. Następnego dnia gdy sprawdziłem jego poziom okazało się, że znowu jest ponad skalę koloru prawie czarnego jak by nadawał się do wymiany. Poczytałem troszkę na ten temat i najprawdopodobniej ropa jakoś dostaje się do oleju silnikowego a, że zawsze rano przy odpaleniu cholernie kopci wywnioskowałem, że któryś z wtryskiwaczy najprawdopodobniej się skończył. Najgorsze jest to, że nie mam pojęcia jak długo obecny stan trwa i jaki to mogło mieć wpływ na silnik? czy jest coś prócz wadliwego wtryskiwacza co może powodować dostawanie się ropy do oleju silnikowego? Jak ocenić w jakim stanie może być silnik i czy warto go jeszcze naprawiać.
  • #2
    nici
    Moderator Chiptuning
    13 Minion wrote:
    tóryś z wtryskiwaczy najprawdopodobniej się skończył
    prawdopodobnie nie jeden
    13 Minion wrote:
    jaki to mogło mieć wpływ na silnik
    na pewno nie najlepszy, ale może nie jest za późno.
    13 Minion wrote:
    czy jest coś prócz wadliwego wtryskiwacza co może powodować dostawanie się ropy do oleju silnikowego?
    w tym silniku raczej to jest powodem takiego stanu rzeczy. W silnikach PD czasem może głowica puszczać, tu masz CR więc odpada.
  • #3
    13 Minion
    Level 2  
    Obecnie jestem w UK dzisiaj rano rozmawiałem z "mechanikiem" który stwierdził, że to raczej nie wtryskiwacze ponieważ miało by to wpływ na pracę silnika. Dodam, że silnik pracuje równo ma moc wszystko jest ok. Jedyny problem jaki występuje to problem z odpaleniem w niższych temp. i zawsze w tedy dymi na niebiesko później odpala już normalnie. Stwierdził, że on stawiał by na pompę do CR i na koniec zaproponował mi kupno hondy jazz... :) jak myślicie lepiej regenerować wtryski czy szukać używanych??
  • #5
    13 Minion
    Level 2  
    Jutro będę wiedział ile chcą za regenerację. Używane są po 120-200 funtów za komplet. Takie 3 pytania mi jeszcze przyszły do głowy.

    1. Czy w moim przypadku test przelewowy pozwoli dojść które wtryski nadają się do wymiany?
    2. Czy w przypadku lejących wtrysków samochód nie powinien dymić na czarno?
    3. Czy w przypadku niesprawnej/zużytej pompy CR może dojść do mieszania oleju z ropą?

    Dzięki :)
  • #6
    13 Minion
    Level 2  
    Witam Wszystkich

    Może komuś się przyda zamieszczę koszt regeneracji wtryskiwaczy w UK w jednej z większych firm zajmujących się tym tematem. Ponoć są 3 rodzaje wtryskiwaczy w tym modelu a koszt ich regeneracji waha się w przedziale 90-140 funtów za sztukę. (w przeliczeniu na PLN od 450- 700) orientuje się ktoś może ile wynosi to w Polsce?

    HI SIR
    THERE 3 DIFFERENT TYPES
    90 POUNDS EACH
    120 POUNDS EACH
    140 POUNDS EACH
    PLEASE GIVE INJECTOR PART NO
    RGDS V
  • #8
    prochu1972
    Level 13  
    Napiszę krótko- jedyne miejsce gdzie ropa może dostawać się do oleju jest pompa wysokiego ciśnienia, bo jeżeli ropa dostaje się przez silnik to znaczy że nie masz już pierścieni na tłokach i silnik nie ma mocy.
  • #9
    Zbyszkoju
    Level 1  
    A w którym to miejscu ta ropa z pompy wysokiego ciśnienia przechodzi przez silnik.
  • #10
    prochu1972
    Level 13  
    Pompa jest smarowana olejem z silnika, jeżeli pompa jest uszkodzona to juz wszystko wiesz