Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man TGM 12-280 Euro4 - Dymek spalin

pawcio7337 13 Sty 2017 16:57 2994 36
  • #1 13 Sty 2017 16:57
    pawcio7337
    Poziom 10  

    Witam.Świeci mi się w autku ten pomarańczowy dymek spalin pod licznikiem kilometrów.Błędów żadnych nie ma,ale samochód ma skoki w zużyciu paliwa.Raz solówką spali 24 litry,raz 21,odpala dobrze,był testowanyJalTestem no i niby wszystko w normie.JalTest nie był w stanie skasować tej kontrolki.Jeszcze co,z okolic zaworu EGR słychać syczenie spalin,zwłaszcza podczas dodawania gazu i jazdy pod obciążeniem,rozpędzania auta.Co może nyć powodem świecenia tej kontrolki?Czy może być przytkany katalizator?Czasem zachowuje się tak jakby nie miał mocy,a innym razem jest ok.

    0 29
  • #2 13 Sty 2017 17:12
    pitool
    Poziom 29  

    Ja bym wykasował błąd(a można) i puścił auto w trasę.Jak zapali się "dymek" to wtedy na pewno zapiszę się błąd.Auto com ładnie kasuje ekologię w manie.
    Nie wykluczone że faktycznie filtr cząstek jest zapchany,podaj stan licznika.

    0
  • #3 13 Sty 2017 18:16
    pawcio7337
    Poziom 10  

    790 tyś.No i nie można skasować tego Jaltestem.A ten Auto com to jakiś z sieci program?

    0
  • #4 13 Sty 2017 18:34
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Kontrolkę MIL na pewno da się skasować MAN Catsem. Jest do tego specjalna procedura. Co do spalania to skoro wiesz, że masz nieszczelny wydech to dlaczego tego nie uszczelnisz?? Przecież ciśnienie spalin napędza wirnik turbosprężarki a skoro w twoim przypadku spaliny wydostają się tam gdzie nie powinny to można śmiało powiedzieć, że "cała para idzie w gwizdek".

    1
  • #5 23 Sty 2017 22:01
    pawcio7337
    Poziom 10  

    Przepraszam że się nie odzywałem,całkiem mi wyleciało głowy.Natłok spraw.Spróbuję umówić się kimś kto ma ManCatsa i obaczymy.Trzeba jednak zrobić konkretną diagnozę.Dzięki narazie za zainteresowanie.

    0
  • #6 24 Sty 2017 00:50
    Frenzel
    Poziom 12  

    ManCats, jak i jaltest nic nie pokaże :) Także mam problemy z tą kontrolką z kilkoma autami.
    Prawdopodobnie świeci się od sondy lambdy. Sprawdź wartości, zrób reset wartości nauczonych, i przejedz się na rozgrzanym silniku, wciskając gaz w podłogę od 20km/h do 60 i hamując górskim/retarderem.
    Jaltestem można jeszcze spróbować skasować przez "Utrzymanie" w silniku.

    0
  • #7 13 Cze 2017 16:09
    pawcio7337
    Poziom 10  

    Witam.Przepraszam że sie nie odzywałem.Sprawa wygląda następująco.Klapa egr została wymieniona,i w międzyczasie został wyczyszczony katalizator,cos tam wycięli i wywalili bo było strasznie zawalone i wytopione.Rzekomo jakiś wkład wsadzili,ale kontrolka MIL po wykasowaniu kompem,zapala się po przejechaniu ok 200 km,nie w trakcie jazdy,tylko po ponownym uruchomieniu silnika.Potem oczywiscie już nie zgaśnie.Podczas ostatniego kasowania zostały sprawdzone parametry spalin i na katalizatorze nie ma żadnych oporów.W czym może być problem?Czy w tym że może być teraz katalizator niekompletny?Czy może problem jest z sondą lambda?Błędów nie ma żadnych.

    0
  • #8 13 Cze 2017 20:20
    darfur5
    Poziom 29  

    Czy to możliwe aby nie wyświetliły się żadne błędy ? Czy coś umkło twojej uwadze.

    0
  • #9 13 Cze 2017 23:44
    svavecone
    Poziom 24  

    "mancats , jak i jaltest nic nie pokaze " oczywiscie trzeba jeszcze kogos ogarnietego i doswiadczonego w diagnozie :) .
    Jak zaswieci sie MIL po jego kasacji( jak juz wspomniano ....osobna procedura ) to i musi byc jakis slad w ktoryms ze sterownikow , cudow nie ma :) .
    ....chyba ze usterka zostala usunieta , bledy wykasowane a procedura kasowania MIL nie zostala wykonana poprawnie . Wtedy moglaby sie swiecic po bledzie dlugoterminowym .

    0
  • #10 14 Cze 2017 09:29
    pawcio7337
    Poziom 10  

    Błędów żadnych nie było.A robił mi to chłopak który robi w serwisie.Sprawa wyglądała tak że jakiś czas temu,skasował MIL i po przejechaniu ok 200 km zaświeciła się.Jeździłem tak jakiś czas,aż dałem ten tłumik do wyczyszczenia.Po zabiegu jeździłem ok tygodnia i wtedy skasował ponownie.Auto trochę ożyło,i zaczął silnik trochę ciszej pracować,no i zużycie trochę spadło.Przejechałem ok 300 km,z czego ok 60 pustą solówką,a resztę z przyczepą z ładunkiem i po rozładunku odpaliłem motor i z powrotem się zapaliła.A wtedy jak się wpiął kompem,to posprawdzał parę rzeczy i powiedział że na katalizatorze jest 0 na oporze wydechu czy coś takiego i pytał czy nie jest wywalone wszystko z wnętrza,a mi gościu który czyścił mówił że jeden jakiś element wsadzili.Zastanawiam się czy w takim razie z tym tłumikiem będzie chciało chodzić czy jednak nie.Czy jednak podjechać do serwisu i konkretną diagnozę zrobić?Ale skoro nie było żadnych błędów?Czy może uszkodzona sonda lambda być?Ma tu niedaleko znajomy TEXĘ,ale nie wiem czy TEXĄ coś zrobi.Doradźcie w jakim kierunku iść.Co to znaczy osobna procedura?I w jaki sposób,i jakiego błędu szukać,i w jakim sterowniku?Ja wiem że na forum się nie diagnozuje aut,ale zastanawia mnie dlaczego nie zapali się np.po 5 min jazdy tylko po 5 godzinach?

    0
  • #11 14 Cze 2017 09:29
    Frenzel
    Poziom 12  

    Nikt nie jest alfą i omegą. Szczególnie ZBR i modulatory staram się sam naprawiać, niż wymieniać na nowe jak nie jeden doświadczony diagnostyka. Przeglądałem wszystkie sterowniki, za chociaż jednym błędem i o dziwo nic nie było.
    Obydwoma programami nie mogłem skasować kontrolki mil, więc nie mam pojęcia jakbym mógł to jeszcze zrobić :)
    Problem występuje tylko w autach które miały dokładne moduły adblue, tzn euro 4 przerobione na Euro 5.

    Żeby nie było że tylko na błędy patrzę, wszystkie wartości wydawały się ok, adblue było pobierane.

    0
  • #12 14 Cze 2017 09:37
    pawcio7337
    Poziom 10  

    Mój jest Euro 4. Jeśli np. hipotetycznie kupię nowy katalizator i go zamontuję, to MIL zgaśnie sam, czy trzeba jednak tę procedurę kasowania zrobić?

    1
  • #14 14 Cze 2017 09:59
    serwisantscani1
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Gdy znów wystąpi kontrolka MIL, zobacz w diagnostykę na wyświetlaczu, w menu diagnoza czy są usterki - spotkałem się wielokrotnie z sytuacją gdzie nawet mancats nie czytał usterki a w menu była.

    0
  • #15 14 Cze 2017 10:12
    pawcio7337
    Poziom 10  

    W menu diagnostyki nic nie ma.

    0
  • #16 14 Cze 2017 10:51
    kakibara
    Poziom 27  

    Kolego, ty płacisz za podłączenie komputera, a nie za usługę diagnozy/naprawy. Twój dymek spalin - mierzy właśnie skład spalin i widzi jego nie domagania po za zakresem - informuje Ciebie jak już wiesz, że z twoim układem dzieje się coś niepokojącego - czyli zanieczyszczasz według komputera środowisko - czytaj nie spełniasz normy spalin euro w twoim przypadku euro 4. Jak ma prawidłowo działać katalizator i sonda, która odbiera/ czyta sygnał? Jeżeli..twoje słowa Klapa egr została wymieniona,i w międzyczasie został wyczyszczony katalizator,cos tam wycięli i wywalili bo było strasznie zawalone i wytopione.Rzekomo jakiś wkład wsadzili, .
    Według mnie - twój kolega z serwisu zadał dobre pytanie, tylko czy je sprawdził i się utwierdził w tym, że prawdopodobnie nie masz nic w środku co spełnia rolę katalizatora.
    Katalizator albo obróbka ECU - i szukamy dalej.
    Kiedy zapali się to zależy od usterki systemu jej wielkości przyporządkowania w liczniku błędów.
    Proponuję dobrą diagnozę, bo katalizator tak sobie zamontować to pewnie z 3-4 tysiące zł kosztuje.

    0
  • #17 14 Cze 2017 11:23
    pawcio7337
    Poziom 10  

    Ja to sobie kolego zdaję sprawę z tego.A zapytać i wysłuchać różnych opinii,ludzi którym trafiały się różne przypadki,nie zawadzi.Kto pyta nie błądzi.Próbuję jakieś wnioski wyciągnąć.Katalizator był zapchany,świeciła.Katalizator wywalony,świeci.Błędów,o złych parametrach spalin,doładowania,układu EGR,układu wtryskowego,itd nie ma.Parametry przyzwoite,więc dopytuję,co by tu wymyślić,żeby nie pchać sie odrazu w duże koszty.Katalizator to koszt ok 9 tyś netto.Więc,narazie próbuję jakiegoś w miarę sposobu,żeby problem rozwiązać.

    0
  • #18 14 Cze 2017 14:28
    svavecone
    Poziom 24  

    Jezeli na sile nie chcemy podjechac na mancat III , to chociaz sprobuj polaczyc sie poprzez OBD-U , moze tam znajdziesz slady usterki .
    ( moim zdaniem juz poplynieto z kosztami , wiec nie wymieniaj nic wiecej tylko podjedz do serwisu )

    0
  • #19 14 Cze 2017 16:10
    kakibara
    Poziom 27  

    bardzo podoba mi sie twoje podejscie tu gdzie jestem nauczylem sie takiego zdania - pytanie nic nie kosztuje. Wracajac do tematu bo 99% na tym forum chce pomagac gratis i ja takze jezeli moge- sens mojej wypowiedzi tkwi w slowach jedz do dobrego serwisu i to zdiagnozuj ktos kumaty znajdzie przyczyne a koszta sa rozne wyjscia. Szukaj podobnego tematu na tym forum - nie dawno ktos przerabial podobny temat.

    0
  • #20 14 Cze 2017 18:43
    pawcio7337
    Poziom 10  

    A co jakby spróbował zamontować tłumik od euro 3?

    0
  • #21 15 Lip 2017 01:35
    pawcio7337
    Poziom 10  

    Odświeżam temat.Sprawa wygląda następująco.Problem jest w dalszym ciągu nie rozwiązany,ale małymi kroczkami,może się rozwiąże.Kontrolka w międzyczasie była ze 4 razy kasowana i za każdym razem,zapalała się z powrotem,po 4 odpaleniach silnika,niezależnie od przejechanego dystansu.W końcu trafiłem do innego elektryka z serwisu,który stwierdził,że w tłumiku jest tylko czujnik ciśnienia spalin,i tyle.Wygląda na to że to jakaś przejściówka z Euro 3,na Euro 4.Posprawdzał parametry i nie ma odpowiedniego ciśnienia spalin,w związku z tym metodą prób i błędów,próbuję zwiększyć ciśnienie spalin,ponieważ powiedział że jeżeli będzie zbliżone do normatywnego,to kontrolka sama powinna zgasnąć.Dziś przyspawałem do wylotu spalin,taką siatkę która spowodowała że ciszej pracuje wydech,a po podpięciu Auto Com-a, jeden parametr,czyli różnica ogranicznika czyszczenia spalin w tłumiku,na wolnych obrotach pokazuje 1 mbar,a na gazie do spodu,19 mbar.Następny parametr,wartość progowa różnicy ciśnień,do czyszczenia spalin,na wolnych obrotach wynosi 67 mbar.Sterownik EDC 7 był programowany w 2014 r,ciekaw jestem w jakim celu.Może jakieś podpowiedzi,z waszej strony?

    0
  • #22 09 Wrz 2017 00:19
    pawcio7337
    Poziom 10  

    Witam po dłuższej przerwie.Sprawa wygląda następująco.Wymieniłem kata na inny,i teraz parametry ciśnień są takie,że na wolnych obrotach jest 5 mbar,a na pełnym gazie 42-44 mbar.Kontrolka dalej świeci po przejechaniu na innym kacie ok 1 tyś km.Robiłem test w trasie,jeśli chodzi o dawki paliwa to wychodziło od 10mg na wolnych,do 140 na ful gaz pod górę.Przy spokojnej jeździe 70-80 mg.Ciśnienie doładowania przy spokojnej 1,75 bar,a pod górę dochodziło do 2,75 bar.Zauważyłem, że w jednym parametrze,podczas dodawania gazu,wyświetlał się komunikat,aktualne ograniczenie momentu obrotowego-charakterystyka zadymienia.Przesyłam kilka zdjęć poglądowych.

    0
  • #23 03 Gru 2017 14:26
    pawcio7337
    Poziom 10  

    Witam,po dłuższej przerwie.Powodem palenia kontrolki,był uszkodzony elektrozawór taktujący turbosprężarki.Po zamontowaniu nowego,kontrolka po jednym przejeżdzie i ok 4 odpaleniach silnika,zgasła.

    0
  • #24 27 Kwi 2018 07:22
    wydling
    Poziom 10  

    Witam kolego bo mam identyczną sytuację dymek się pali a błędów zero możesz podpowiedzieć gdzie znajduje się ten zawór i czy jest sposób żeby sprawdzić czy to jest to pozdrawiam

    Dodano po 6 [minuty]:

    pawcio7337 napisał:
    Witam,po dłuższej przerwie.Powodem palenia kontrolki,był uszkodzony elektrozawór taktujący turbosprężarki.Po zamontowaniu nowego,kontrolka po jednym przejeżdzie i ok 4 odpaleniach silnika,zgasła.


    Gdzie ewentualnie dostanę taki zawór pozdrawiam

    0
  • #25 27 Kwi 2018 17:33
    pawcio7337
    Poziom 10  

    Witam.Elektrozawór jest w okolicy turbiny z tyłu silnika.Dochodzi do niego przewód gumowy z kolektora ssącego,a od niego wężyk do silowniczka turbiny.Kupisz to np.w InterCars,ok 160zl netto.

    1
  • #26 27 Kwi 2018 22:37
    wydling
    Poziom 10  

    pawcio7337 napisał:
    Witam.Elektrozawór jest w okolicy turbiny z tyłu silnika.Dochodzi do niego przewód gumowy z kolektora ssącego,a od niego wężyk do silowniczka turbiny.Kupisz to np.w InterCars,ok 160zl netto.


    Dzięki za podpowiedź w pon. Muszę to zlokalizować. A jakieś objawy były które Cię naprowadzilo na to

    0
  • #27 30 Kwi 2018 10:07
    pawcio7337
    Poziom 10  

    Znalazłem w sieci plik o EDC 7 C32,i tam pisze w jakich okolicznościach świeci ta kontrolka,potem miernikiem sprawdziłem czy jest jakaś oporność na nim.Nic nie reagował,więc wymieniłem.

    1
  • #28 30 Kwi 2018 21:16
    wydling
    Poziom 10  

    Ok dzięki za pomoc już to namierzylem co prawda tylko wzrokowo bo jestem w trasie i nie mam sprzętu żeby sprawdzić ale wiem gdzie go szukać jeszcze raz dziękuję pozdrawiam

    Dodano po 9 [godziny] 22 [minuty]:

    Mam jeszcze pytanie czy po wymianie tego elektro zaworu spalanie sie zmieniło bo ja mam TGM 15.280 i spalanie mam na poziomie 23-24litry a jeżdze tylko solo pozdrawiam

    0
  • #29 02 Maj 2018 22:24
    pawcio7337
    Poziom 10  

    Trudno powiedzieć.Ja robiłem wtryski,i po regeneracji spadło spalanie.U mnie komputer wskazuje o ok.1,3 l,więcej spalania niż w rzeczywistości.Jakas poprawa powinna być,bo gdy nie działa ten zawór,to silnik bywa przeładowany.

    0
  • #30 17 Maj 2018 12:02
    wydling
    Poziom 10  

    Witam dopiero wczoraj miałem czas żeby sprawdzić ten elektrozawor i u mnie opor jest jedyne co mnie zdziwiło to po wyciągnięciu tych wezykow i dmuchniecie w jednego z nich powietrze przelatuje przez ten zawór bez problemu czy to normalne dodam jeszcze ze auto odpalone przegazowane do 2tyś i nie widać żeby ta gruszka pracowała
    Pozdrawiam

    0