Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes W204 - Twardy hamulec po nocy

diabeel 13 Jan 2017 19:22 3630 17
  • #1
    diabeel
    Level 17  
    Dzisiaj rano (w nocy padał śnieg, temperatura na plusie) odpaliłem auto i cofam sobie pomału -> naciskam pedał hamulca a on jakiś twardy i skuteczność hamowania wg mnie słabsza o połowę.
    Drugie hamowanie tak samo słabsze ale nie aż tak jak pierwsze, później wszystko wróciło do normy.
    Zrobiłem test -> wyłączyłem silnik -> napompowałem hamulec na wyłączonym -> zrobił się twardy i trzymając nogę na tym twardym hamulcu odpaliłem auto -> hamulec zrobił się normalny tzn. trochę się zapadł...czyli serwo chyba ok?
    Mam się martwić czy jest opcja, że na tarczach/klockach było dużo wilgoci i pierwsze hamowanie mogło być mizerne?
    Płyn hamulcowy w zbiorniczku na max. wymieniany 1,5roku temu.
    Dodam, że to MB W204 więc nie ma SBC ale może ktoś z Was ma doświadczenie w takich sprawach?
    A może to woda w serwie?
  • #2
    abart64
    Level 32  
    Też tak miałem juz kilka razy. Po postoju nocnym i takiej pogodzie mglisto-wilgotnej pierwsze hamowanie i jakby tarcze były pokryte smarem, zero skuteczności i adrenalinka przed skrzyżowaniem :) . Ciekawe że ulewa albo zwykły deszcz nie dają tego efektu. Po kilkudziesięciu metrach to mija i już hamulce są normalne.
  • #4
    toku74
    Level 31  
    Dobrze byłoby sprawdzić serwo jak wspominasz. Może to też być wina oleju silnikowego, który jest za gęsty i może w początkowej fazie nie uszczelniać vacum pompy -dotyczy diesla.
  • #6
    toku74
    Level 31  
    Wyjmij przwód podciśnienia z serwa i zobacz, czy wewnątrz jest woda- kamera, lub ... no nie wiem co tam wymyśliśz, rurka i zazsij , nie wiem.... . Czy jest szczelne: Wacuometr podpiety w układ podciśnienia prawdę Ci powie :D
  • #7
    diabeel
    Level 17  
    NA razie wystąpiła ta usterka tylko raz a pogody cały czas mroźne.
    A czy możliwe, ze to przez brud mogłem mieć ten jeden raz słabsze hamowanie? Pytam bo od tamtego momentu porządnie wymyłem tarcze/klocki, felgi i problem nie występuje.
    Nie mam nikogo zaufanego komu mogę odstawić auto i nie wymienił 3/4 części...
  • #8
    diabeel
    Level 17  
    Sytuacja z rana. Wczoraj około 18:00 odstawiłem auto na parking po trasie.
    Wsiadam dzisiaj rano, auto jeszcze nie odpalone, naciskam pedał hamulca to twardy jak skała. Noga na hamulcu, włączam silnik to pedał hamulca robi się normalny, tzn. delikatnie się obniża. Hamulce działały normalnie mimo przymrozku.
    Czy wszystko ok? Czy to normalne, że po nocy na wyłączonym aucie pedał jest twardy?
  • #9
    mczapski
    Level 39  
    zytam, zastanawiam się o co chodzie w tej dyskusji. Czy kiedyś było inaczej? Raczej wątpię. Uważam, że jest normalnym stanem tzw twardy pedał hamulca przy braku wspomagania, czyli pracy silnika.
  • #10
    diabeel
    Level 17  
    Właśnie chodzi o to że, nie wiem czy kiedyś było inaczej, auto mam od czerwca czyli od temperatur plusowych.

    Raz mnie tylko zmartwiło to, że po odpaleniu auta mimo tego, że był miękki miałem słabsze jedno/dwa hamowania - ale dzisiaj nawet w instrukcji przeczytałem, że tak może się zdarzyć.

    Po prostu ten jeden raz mnie zmartwił i tyle.
    Hamulec w czasie jazdy ani razu nie zrobił się twardy - zawsze działa normalnie - mogę hamować z 20 razy pod rząd i i tak wspomaganie działa.
  • #11
    diabeel
    Level 17  
    Coś mnie męczy ten hamulec i przez to Was męczę. Niby ok ale nie wiem jak było wcześniej. Lubie mieć wszystko idealne ponieważ robię dużo kilometrów i nie chcę stracić hamulców gdzieś 1000km od domu.
    Po zgaszeniu auta i niedotykaniu hamulca, pedał robi się twardy jak skała po około 1h. Oczywiście jak odpalę motor to wszystko działa poprawnie, tzn. delikatnie się zapada i wspomaganie działa poprawnie. Pytanie tylko czy to normalne zjawisko bo kojarzę, że aby pedał stał się twardy powinno się go podpomować parę razy a u mnie jednak robi się taki bez dotykania.
    Zrobiłem dzisiaj parę fotek i mam parę pytań.
    Co to za zbiorniczek:
    Mercedes W204 - Twardy hamulec po nocy

    Czy to jest Vacum pompa:
    Mercedes W204 - Twardy hamulec po nocy

    Do tej wtyczki wchodzą dwa wężyki, następnie wychodzi wtyczka elektryczna i jest jakiś kawałek wężyka? Co to jest dokładnie i czy tak ma być.(nr wtyczki 0025407497)
    Mercedes W204 - Twardy hamulec po nocy
  • #12
    toku74
    Level 31  
    1. zbiorniczek płynu wspomagania kierownicy
    2. tak
    3. przewód kompensacji podcisnienia- ciśnienia zaworu. Zakończony wężykiem z filterkiem, wpięty w filtr powioetrza silnika. Zależy jakie auto.
    Twój spadek podciśnienia po 1h może być spowodowany /o ile w tym czasie nie dusisz na hamulec z wyłączonym silnikiem/ nieszczelnością w układzie podciśnienia. Spadek podciśnienia po godzinie to trochę za szybko.
  • #13
    diabeel
    Level 17  
    Rozmawiałem z paroma znajomymi mechanikami i z ASO.
    Powiedzieli, że to normalne przy tych temperaturach, że po godzinie czy nocy pedał hamulca jest twardy.
    Ważne, że w momencie odpalenia silnika od razu zaczyna działać wspomaganie - powiedzieli, że być może jest jakaś mikro nieszczelność ale, żebym się tym nie przejmował.
    Jeden powiedział, że pompa vacum jest uszczelniana przez olej i jak on z niej zejdzie na postoju to tez może się tak dziać - to prawda???
  • #15
    dziadek30
    Level 9  
    Witam walczyłem z takimi objawami w 2.2 CDI .Pedał twardy i wszystko wymienione nawet serwo. Okazało się że kanał olejowy w wałku rozrządu który smaruje pompę vacu był jakiś zator. Wystarczyło poprawić kanał cienkim wiertełkiem. Było to sprawdzane w serwisie i podobno dobrze. Wystarczy odkręcić pompę i odpalić olej ma sikaś jak ze strzykawki a tu sobie ciekł jak krew z nosa. I 3 pompy poszły do kosza. P zabiegu wypłukać silnik płukanka do silnika. Na moje to zły olej albo za żądło wymieniamy. Może to się komuś przyda.
  • #17
    dziadek30
    Level 9  
    Na zgaszonym silniku zawsze tfardy ,pompa vacu nie robi podciśnienia. Po zapaleniu powinien być od razu miękki nie ważne czy zimny czy ciepły.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Pedał był twardy zawsze czy zimny czy ciepły . Tylko pierwsze naciśnięcie jakby było trochę a później beton.

    Dodano po 3 [minuty]:

    A inaczej doszedłem o co chodzi po takiej próbie. Z demontowałem rozebrałem wlałem trochę oleju do środka i po montażu 3 razy był pedał bardzo miękki i po tym doszedłem że mało oleju dostawało się do środka.
  • #18
    beryas
    Level 30  
    Pedal jest zaFsze mjentki, bo to homo.
    A co do hamulcow sprawdz pompka podcisnienia czy nie ucieka, ew skontroluj pompe vacum jak te 2 sprawy wyjda dobrze to niczym sie nie przejmuj