Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brama garażowa Wiśniowski- napęd Optima - rusza i staje, nie może zamknąć bramy!

14 Sty 2017 10:55 3456 11
  • Poziom 13  
    Mam bramę garażową uchylną ze sterownikiem na ścianie (Optima). Brama otwiera się bez problemu do samego końca.
    Jak chcę zamknąć to rusza 20-30 cm i staje i cofa się. Tak jakby czuła opór. Ale jak przekroczy pierwsze 30-50 cm to już do końca ładnie zamyka.
    Czyli przy pełnym otwarciu ma problem.
    Czytałem, że problem może być ze spiralą w szynie albo elektronika.
    Z uwagi że szyna prowadząca jest przy suficie (ponad 3m nad ziemią) to chciałbym dopytać czy to objaw właśnie spirali czy jednak sterowania?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 10  
    Najprościej to rozpiąć sprzęgło napędu bramy i sprawdzić czy wtedy napęd dojeżdża do końca czy też staje. Dodatkowo jak napęd będzie w pozycji zamkniętej to możesz ręcznie sprawdzić czy przy zamykaniu bramy jest jakiś opór.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 13  
    Okazało sie, że tylko prowadnice na końcu trzeba posmarować - na "pusto" bez bramy od razu ładnie do końca się przesuwał i bez zacięcia startował. Posmarowałem prowadnicę na końcu i już ładnie pracuje.
  • Poziom 13  
    Na szybko Wd-40 trysnąłem listwę zębatą i prowadnicę. Ale smar był tylko na końcu nieco mało.
    A jaki smar ... DTR-ki to raczej na pewno nie mam już :( Wszak brama ma 16 lat :)
  • specjalista -automatyka bramowa
    Smarujesz prowadnicę bramy czy siłownika? - jeśli bramy to sprawdzi się dowolny smar półstały w sprayu (np. Wurth biały półstały albo polski litowy), dobra też będzie wazelina w sprayu (jest taka). WD 40 w końcu ścieknie, odparuje i sprawa się powtórzy. Właściwie jeśli rolki są plastikowe to wszystko powinno chodzić bez smarowania - no chyba że w twojej bramie (w końcu wiekowej) za rolki robią łożyska albo są one metalowe - wtedy smaruj - ale i tak oprócz smarowania wyczyść, poprostuj w miarę możliwości prowadnice i sprawdź łożyskowanie rolek.

    Jeśli prowadnicę siłownika - to coś jest nie tak. Ona nie powinna być w ogóle smarowana - ten jeżdżący "piesek" ma wewnątrz plastikowe rolki prowadzące i na nich jedzie - jeśli się zacina to albo już tych rolek nie ma albo są zatarte.
    W obu przypadkach wypadałoby wleźć jednak na te 3 metry i się przyjrzeć.
  • Poziom 13  
    Wracam do tematu bo problem powrócił. Dodam, że brama jest bardzo rzadko używana i być może przez to trochę "ciężej" otwiera się.
    Zastanawiam się jak nieco zwiększyć siłę przy której brama wyłącza się czyli gdzie jest Regulacja siły przeciążenia ?
    Zapewne w sterowniku, niestety nie mam żadnej instrukcji.
    Będzie ktoś pomocny?
  • Poziom 38  
    A masz dobrze wyregulowane sprężyny bramy ?
  • Poziom 13  
    Sprężyny od nowości tj od 2001 roku nie były regulowane. Ale w drugiej bramie (mniejszej) też z 2001 roku wszystko ok, tyle, że ta była częściej używana ostatnimi laty.
  • specjalista -automatyka bramowa
    Pełna instrukcja: https://www.google.com/search?q=optimu+600+in...roid-motorola&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

    Siłę (a właściwie czułość zabezpieczenia antyzgnieceniowego) regulujesz jedynym potencjometrem na płytce w samym napędzie.
  • Poziom 13  
    Okazało się że siłę reguluje się w płytce sterownika. Mała regulacja i brama pięknie otwiera się.