Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Ducato, 2.3 d,96 kw, 2012 - Dymienie w trakcie rozgrzewania silnika

klimosz 14 Sty 2017 17:34 879 16
  • #1 14 Sty 2017 17:34
    klimosz
    Poziom 18  

    Witam.
    Pacjent: Fiat Ducato 250 2.3 diesel 96 Kw 2012 rok .
    Problem: Dymi z wydechu niespaloną ropą i taki też ma zapach.
    Po odpaleniu na zimnym silniku jest cisza i spokój przez około 2 minuty, potem silnik leciutko zaczyna falować
    i zaczyna wolno dymić z wydechu, po rozgrzaniu do około 60 stopni przechodzi dymienie, silnik się uspokaja i problem znika.
    W czasie jazdy na ciepłym silniku nie ma żadnych problemów.
    Sterownik rejestruje tylko jedną usterkę: moduł świec żarowych
    Uwagi: Uszkodzenie wtrysków raczej wykluczam , mają 7 miesięcy, test na przelewki nic nie pokazał, usterek nie rejestruje.
    Domysły:Czyżby to wina niedomykających się zaworów wydechowych, bo w ssącym raczej nic nie słychać po zrzuceniu węża
    z kolektora. Uszkodzony popychacz hydrauliczny? Gęsty olej? Czy ciśnienie oleju za wysokie ?
    Ach te silniczki...

    0 16
  • #2 15 Sty 2017 09:37
    manta
    Poziom 39  

    A tam nie ma czasami dogrzewania świecami do 60 stopni? Masz uszkodzony moduł świec, może nie ma połączenia ze sterownikiem silnika i całość pracuje w trybie awaryjnym.

    0
  • #3 15 Sty 2017 17:22
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Zajrzyj pod lewą lampę, do wiązki i kostki w skrzynce bezpieczników i oczywiście kontrola samych świec żarowych. Zrób porządek z grzaniem i wtedy dalej diagnozuj.

    0
  • #4 16 Sty 2017 10:44
    klimosz
    Poziom 18  

    Na drugi dzień po wymianie oleju silnikowego odpalił i aż do zagrzania nie dymił ale tylko raz, popołudniu przy kolejnej próbie znowu to samo.
    Ciśnienie oleju na zimnym po odpaleniu 5,5 bar
    Podczas rozgrzewania spada powoli do 2,0 bar po rozgrzaniu.
    Czyli wygląda ok.

    Wymieniłem jeszcze filtr paliwa, ale nie poprawiło kultury pracy układu.

    Jedna świeca spalona 1 sztuka , przekaźnik ok, działa.

    Moduł świec żarowych ( czas grzania) grzeje standardowo , raczej nie ma dogrzewania do 60 stopni.

    Zdemontowałem wtryski, poszły do sprawdzenia na stół probierczy.

    0
  • #5 19 Sty 2017 00:21
    MarcinS70R
    Poziom 13  

    Miłem podobny przypadek w takim samym, winne były 2 wtryskiwacze.

    0
  • #6 19 Sty 2017 17:51
    klimosz
    Poziom 18  

    Test wtryskiwaczy na maszynce za ponad pół miliona złotych nie wykazał istotnych usterek mogących mieć wpływ na zaistniałą sytuację.

    Między czasie zaadaptowałem stary wtryskiwacz do pomiaru sprężania w cylindrach.
    Żeby było fajniej złącze zasilające wtrysk idealnie spasowało się z moim starym dobrym SPCS-50
    wyjęty z drewnianego pudełka, jeśli jeszcze starsi mechanicy pamiętają

    Pomiar sprężania 1,2,3 ok i 4 zong ani rysik drgnie ( skala od 10 bar). I mamy połowę sukcesu.
    Demontuję rozrząd i nasadę głowicy, będę informował na bieżąco.

    0
  • #7 19 Sty 2017 18:01
    manta
    Poziom 39  

    Nie żartuj że nie wyłapałeś że chodzi na trzy...

    0
  • #8 19 Sty 2017 18:24
    klimosz
    Poziom 18  

    Jeżeli po odpaleniu pracował by na 3 cylindry, w ogóle bym nie zawracał gitary na forum.
    Wszystko opisałem w pierwszym poście.

    0
  • #9 19 Sty 2017 18:44
    manta
    Poziom 39  

    Albo masz błąd pomiaru, albo nie wy.... Nie ma innej możliwości :D

    0
  • #10 22 Sty 2017 16:33
    klimosz
    Poziom 18  

    Kompresja się znalazła, paprochy wpadły pod zawór z wyjmowanego wtrysku.
    Gumka uszkodzona i pełno brudu koło wtrysku, masakra z tymi gumkami, ciężko to uszczelnić na tym 4 cylindrze.
    Przedmuchałem i jest ok.
    Jedna dźwigienka była spadnięta z zaworu, widać po wałku że dłuższy czas.
    Wymienię ta hydrauliki na nowe,żeby mieć pewność że to nie one.
    Łańcuszek wałków tez do wymiany, obudowę trze.
    Wyprzedzając pytanie , nie zdejmowałem głowicy.

    A po zagrzaniu jak pisałem w pierwszym poście autko niedomaga na jeden cylinder,czyli można przyjąć że chodzi na trzy.

    0
  • #11 24 Sty 2017 19:00
    klimosz
    Poziom 18  

    Dalej to samo.
    Chociaż silnik po rozgrzaniu ma większą kulturę pracy po wymianie popychaczy hydraulicznych i łańcuszka wałków,
    znacznie się wyciszył.
    Ale problem pozostał taki sam jak opisałem w pierwszym poście.
    Po prześledzeniu dawki paliwa zauważyłem że wahania na zimnym i ciepłym silniku są spore.
    Na zimnym około 20,00 mm/3 na cykl a na rozgrzanym do 90 stopni 7,00 mm /3 na cykl,
    Może mam problem z wielkością dawki inicjującej.
    Zauważyłem jeszcze że nierówna praca silnika zanika po zejściu dawki do około 13,00 mm/3 na cykl czyli około 60 stopni ma silnik.

    0
  • #12 24 Sty 2017 19:14
    manta
    Poziom 39  

    Dawka to jedno, a ciśnienie na railu? Kostki wtryskiwaczy sprawdzałeś?

    0
  • #13 24 Sty 2017 19:48
    klimosz
    Poziom 18  

    Ciśnienie jakie widzi sterownik - docelowe/żądane , dawka , masa powietrza
    421 bar/425 bar przy 798 RPM dawka 6,07 mm3/cykl , powietrze 482 mg/cykl
    793 bar/789 bar przy 2012 RPM dawka 8,76 mm3/cykl , powietrze 602 mg/cykl
    1011 bar/1027 bar przy 2684 RPM dawka 9,96 mm3 / cykl , powietrze 804 mg/cykl
    1033 bar/1031 bar przy 2987 RPM dawka 9,59 mm3/cykl , powietrze 813 mg/cykl

    Na kostkach nie zauważyłem nic odbiegającego od normy.
    Czystość styków jest ok.

    0
  • #14 24 Sty 2017 20:30
    manta
    Poziom 39  

    To wiesz w końcu który cylinder nie pracuje?

    0
  • #15 24 Sty 2017 21:04
    Don de Leon
    Poziom 23  

    A jakie ciśnienie w garach? 5-10-15 bar? Lejącej końcówki "sprzęt za pół miliona" raczej nie zobaczy. Nie ma na zimnym charakterystycznego "młotkowania" przy obciążeniu?

    0
  • #16 24 Sty 2017 21:08
    KarizmoGSM

    Poziom 24  

    podaj dawkę z każdego wtrysku

    0
  • #17 18 Lut 2017 23:03
    klimosz
    Poziom 18  

    Z braku dalszych pomysłów podjęliśmy decyzję o wgraniu nowego oprogramowania i to był strzał w dziesiątkę. Od tego czasu jest OK.

    0