Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stihl ms 231 - Gaśnie po dodaniu gazu.

pawel980 15 Jan 2017 12:41 22299 9
  • #1
    pawel980
    Level 17  
    Witam, pilarka Stihl MS 231 reaguje na regulację;
    -odkręcając śrubę L mieszanka wzbogaca się, gdy dokręcam robi bardziej uboga na biegu jałowym,
    -dokręcając śrubę H obroty maksymalne wzrastają gdy odkręcam maleją lecz pilarka nie może przejść całej regulacji bo po chwili ją odcina jak by odcinało zapłon kilkukrotne dodanie gazu i ''buuuu'' zdycha.
    Co w tym wypadku brać pod uwagę? Pilarka ma 2 lata czy winna tutaj jest cewka zapłonowa czy brudny gaźnik oraz membrany?
    Prawdę mówiąc kierował bym się ku uszkodzonej cewce zapłonowej lecz jak ją sprawdzić? Nie moge tego robić metodą prób i błędów bo część jest za droga na zabawę ''może to, może tamto''.
    Pozdrawiam.
  • #2
    wojtek1234321
    Level 36  
    Ile lat ma ta pilarka i ile pracowała? Może ma już zużyte uszczelniacze wału i ta regulacja nic nie daje, bo niby dobrze, ale niedobrze poprzez zużyte uszczelniacze.
  • #3
    Furions
    Level 15  
    Zacznij od zabawy z naprawą najtańszą opcją - sprawdź świecę, rozbierz gaźnik, zobacz stan membran, psiknij powietrzem czy jakimś czyścikiem itd. Jeśli nie pomoże to - cewka. Odpal piłę w ciemności ;) kilka razy miałem tak w tym modelu że na wysokich obrotach iskra skakała po cewce. Widoczne jak się zgasi światło. Próbowałem zalewać różnymi klejami, wkładać do piekarnika ale "zazwyczaj" niestety nic nie pomagało.
  • #4
    helena33
    Level 27  
    Gaźnik, bardzo nie wdzięczny, często powstaje luz na ośce gazu, wypracowany tłoczek przyśpieszacza.
  • #5
    Furions
    Level 15  
    helena33 wrote:
    Gaźnik, bardzo nie wdzięczny, często powstaje luz na ośce gazu, wypracowany tłoczek przyśpieszacza.


    Tutaj kolega ma wielką rację. Gaźnik toporny w naprawie. Można dostać sam tłoczek w Stihlu - ma może kolega nr serwisowy.
  • #6
    helena33
    Level 27  
    Są wszystkie części go gaźnika. Katalogów nie mam.
  • #7
    Anonymous
    Level 1  
  • #8
    Furions
    Level 15  
    Jest Rysiu.. Jest na pewno..
  • #9
    ARSA Stihl
    Level 1  
    Proponuję zacząć tak jak ja zaczynam z pilarką z takimi objawami. Pierwsze, sprawdzenie stanu filtra paliwowego (łącznie z wydmuchaniem go), wylewam paliwo po czym tankuje go świeżym, podmianka świecy na napewno sprawną, później badam szczelność maszyny, od razu ta próba pozwala na sprawdzenie czy pilarka nie jest zatarta, jeśli maszyna jest szczelna wykonuję regulację zasadniczą gaźnika. Jeżeli to nie przynosi skutków sprawdzam czy odpowietrznik zbiornika jest sprawny oraz przewód paliwowy nie ma uszkodzeń, gdy objawy występują dalej przystępuję do zbadania czy zaworek iglicowy gaźnika trzyma (wykonuję próbę przy ciśnieniu 0,8bara) oczywiście to nie skutkuje, rozbieram gaźnik, sprawdzam stan membran, czyszczę gaźnik przeznaczonym do tego środkiem, wydmuchuję powietrzem pod małym ciśnieniem, sprawdzam czy poszczególne dysze mają przepływ. Składam gaźnik (powinno pracować). Niestety jak dalej nie działa to szukam przyczyny bezpośrednio w jednostce napędowej. Jeżeli nadal jest problem to załamuje ręce rzucam pile kilka epitetów, podchodzę do niej na drugi dzień, przytulę :D I szukam dalej przyczyny.

    PS. 231 nie ma tłoczka przyśpiesznika.
  • #10
    Furions
    Level 15  
    Przepraszam za wprowadzenie w błąd - 231 nie ma tłoczka przyśpieszacza.. Rysiu dobrze stwierdził.. :) A kolega Arsa dobrze prawi tylko 99% ludzi piszących na forum nie ma pompki Vacum do badania szczelności. Ja mam ale używam tylko do badania szczelności przewodów paliwowych.. Jakbym miał się cackać z maszyną to bym jedną robił na dzień a "Pić" Whisky lubię więc coś trzeba zarobić. :)