Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic 2 Ph2 - Napięcie ładowania ponad 15V. Gdzie jest regulator?

15 Sty 2017 17:05 1731 14
  • Poziom 38  
    Renówka zaczęła dzisiaj mieć zwłokę po naciśnięciu START do rozpoczęcia kręcenia silnikiem. Na moment pokazywał się jakiś komunikat, ale nie zdążyłem odczytać. Zacząłem obstawiać baterię, ponieważ obecnej leci już 9 rok pracy. Na szczęście mam CLIPa ale po podłączeniu nic nie wykazał oprócz zapisanych błędów wyłącznika STOP (hamulca nożnego), który to naprawiałem dwa tygodnie temu. Ponadto moduł ręcznego miał trzy błędy z wartością 326 km/h jako szybkość pojazdu.
    Przyjrzałem się rożnym parametrom samochodu i moją uwagę zwróciła wartość napięcia w instalacji 15.4V na różnych modułach. Wartość tą potwierdziłem multimetrem na akumulatorze. Po kilku minutach pracy silnika napięcie spadło do 15V.
    Baterię mam tak czy inaczej w planach do wymiany, ale martwi mnie napięcie instalacji. Teraz pytanie, czy w tym modelu regulator napięcia jest zabudowany na alternatorze czy może jest sterowany przez komputer pojazdu?
    Samochód jest z 2008 roku, silnik benzyna 2.0 (automat).
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Jest wbudowany, dodatkowo napięciem steruje sterownik silnika. Jeśli masz takie ładowanie to zapewne akumulator na szrot.
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 31  
    Myślę że powinieneś najpierw wstawić nową baterię a potem ewentualnie wymienić regulator. Chociaż na próbę . Jak zmieni się napięcie ładowania. Pomiar napięcia przeprowadzałeś przy padniętym akumulatorze ?
  • Poziom 38  
    Akumulator nie jest do końca padnięty. Samochód jakoś odpala.
    Podpinalem dompracującego silnika na chwilę jump-start, tam jest akumulator żelowy. Napięcie się ciut spadło i po sekundzie - dwóch wróciło na poprzednią wartość. Mam w drugim aucie sprawną baterię to też ja spróbuję podłączyć kablami i sprawdzić napięcie.
    Przy okazji, jak sprawdzić jaki numer modułu przypasuje do mojego auta?
  • Poziom 43  
    sanfran napisał:
    Przy okazji, jak sprawdzić jaki numer modułu przypasuje do mojego auta?


    Jakiego modułu? Jęli chodzi o regulator to wyciąg stary i kup taki sam.
  • Poziom 31  
    Ładowanie na poziomie 15,4 jest ładowaniem dopuszczalnym ale wskazującym na duży wydatek prądowy alternatora i albo jest słabo naładowany ( padnięty) akumulator ( nie sprawdzisz , jeśli nie wymienisz akumulatora na inny - podpinanie dodatkowych źródeł prądu równolegle do niego nic nie zmienia ponieważ cały czas obciążą układ ładowania ) albo jest faktycznie uszkodzony regulator ale to dopiero wyjdzie podczas testów prądowych alternatora wykonywanych przy pracy z sprawnym akumulatorem.
  • Poziom 43  
    genek1000 napisał:
    Ładowanie na poziomie 15,4 jest ładowaniem dopuszczalnym
    ???????????
  • Poziom 43  
    genek1000 napisał:
    Ładowanie na poziomie 15,4 jest ładowaniem dopuszczalnym ale wskazującym na duży wydatek prądowy alternatora


    Mylisz się kolego i to bardzo tak na 400zł , czyli szybką i niepotrzebną wymianę akumulatora, taka porada o kant 3 .

    Wydatek prądowy a napięcie ładowania to dwie różna rzeczy.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Mylisz się kolego i to bardzo tak na 400zł , czyli szybką i niepotrzebną wymianę akumulatora, taka porada o kant 3


    Widzisz, każdy ma swoją rację. Nic nikomu nie kazałem wymieniać tylko podmienić na próbę dla pewności . Nie mam zamiaru ci ubliżać jak Ty mnie.
    Możliwe że się mylę , ale w takim razie myli się również producent ( też może się mylić) dlatego podsuwam myśl aby podmienić jeden z elementów żeby być na
    100 % pewnym diagnozy.

    Renault Scenic 2 Ph2 - Napięcie ładowania ponad 15V. Gdzie jest regulator?

    Renault Scenic 2 Ph2 - Napięcie ładowania ponad 15V. Gdzie jest regulator?
  • Poziom 43  
    Z praktyki wynika że jak pakuje >15V to aku sie grzeje. Max to 14,8 w niewielu autach i to nie non stop. Wymiana regulatora powinna pomóc
  • Poziom 38  
    Dziękuję za wpisy.
    Na razie rozwiązanie problemu musi poczekać do weekendu kiedy będzie jasno na zewnątrz.
    Wyciągnę z UAZa baterię - tam jest dwuletni BOSCH w pełni naładowany - i włożę do renówki i sprawdzę ładowanie. I tak przesiedziałem przy scenicu trochę niedzieli naprawiając silniczek szyby kierowcy, który przestawał działać w nieodpowiednich momentach (czyszczenie komutatora, szczotek oraz wymiana modułu elektronicznego na silniczku).
    Scenic jeździ bardzo okazjonalnie i na bardzo krótkie dystanse prowadzony przez panią Sanfran.
  • Poziom 31  
    Tak z ciekawości - jeździsz UAZ-em po wyspach :?: