Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda MX-3 1.8 V6 24V a utrata oleju

yasiu.brzeg 23 Lip 2005 15:49 10025 43
  • #31 23 Lip 2005 15:49
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Szkoda bo to wskazuje na pękniętą głowicę.

  • #32 24 Lip 2005 16:37
    GofNet
    Poziom 14  

    yasiu.brzeg napisał:
    Bąbelki nadal występują. :(
    Stanisław Chwalisz napisał:
    Szkoda bo to wskazuje na pękniętą głowicę.
    To w Mazdach niemal niespotykane. Taki objaw - jak to już było napisane - to efekt wydmuchanej uszczelki pod głowicą.
    yasiu.brzeg napisał:
    Do tego olej wydostaje się przez wydech (czarna rura) Na zimnym silniku kopci przy gwałtownym dodawaniu gazu.
    Te oznaki sugerują kończące się pierścienie olejowe. Gdy silnik jest zimny, to przez drobne nieszczelności niestety wydostaje się olej, który tego robić nie powinien. W późniejszym stadium tej choroby prawdopodobnie dymienie będzie występowało nie tylko podczas odpalania silnika (gdy jest on zimny), ale również i podczas pracy silnika, gdy jest on już rozgrzany.

    Głowice w Mazdach pękają bardzo rzadko. No chyba, że ktoś silnik przegrzeje i/lub jeździ bez wody w ukladzie chłodzenia. Wtedy wszystko jest możliwe...
    PS. Warto wspomnieć, iż wcześniejszym posiadaczem tegoż pojazdu była kobieta :cry: W tym przypadku również wszystko jest możliwe... :cry:

  • #33 24 Lip 2005 20:12
    macink
    Poziom 10  

    Hej Małek wydał dobrą diagnoze prawdopodobnie uszczelka lub głowica ,jednak postawiłbym na uszczelke .Kompresja dostaję się do kanału wodnego.

  • #34 24 Lip 2005 23:19
    rkkiler
    Poziom 11  

    mialem kiedys golfine II i dmuchal mi do zbiorniczka z plynem.kisiel na korku olejowym.robilem wszystko,zeby nie zwalac glowicy.okazalo sie,ze uszczelka pod glowica.nie znam sie na madziach tym bardziej na v6,ale jak to nie jest duzy koszt,to wymien uszczelki pod glowicami.pzdr(smutny posiadacz mondeo)

  • #35 24 Lip 2005 23:24
    yasiu.brzeg
    Poziom 29  

    Koszty nie są aż takie wielkie (powiedzmy) 150 zł za jedną uszczelkę czyli 300 za komplet (pod głowicę) + pod pokrywy zaworowe

  • #36 24 Lip 2005 23:30
    rkkiler
    Poziom 11  

    zrob obydwie,chyba,ze masz mozliwosc zdjagnozowania ktora strona.

  • #37 24 Lip 2005 23:39
    małek
    Poziom 20  

    rkkiler napisał:
    zrob obydwie,chyba,ze masz mozliwosc zdjagnozowania ktora strona.


    no i po to trzeba wyciągnąć świeczki ................

  • #38 24 Lip 2005 23:43
    rkkiler
    Poziom 11  

    chcialem pomoc,ale jak bombelki,to uszczelka-takie jest moje zdanie

  • #39 25 Lip 2005 15:51
    GofNet
    Poziom 14  

    Z głowicą przy chłodnicy jest byłoby większych problemów, ale aby dostać się do drugiej głowicy, trzeba troszeczkę się natrudzić. Dlatego faktycznie lepiej zdiagnozować, która to głowice. Jeśli ta bliżej chłodnicy, to robić tylko ją, jeśli ta druga, to można (mając dwie nowe uszczelki) zrobić nawet obie - chociaż będzie wiadomo, w jakim stanie jest góra silnika.

  • #40 26 Lip 2005 09:04
    haker305
    Poziom 14  

    Może być uszczelka pod głowicą , pęknięta głowica lub zwichrowana głowica, jeśli silnik się przegrzewał na skutek np. małej ilości płynu chłodzącego.
    Usterkę tę należy niezwłocznie usunąć, gdyż obecnie nieszczelność sprowadza się do faktu przedmuchu podciśnieniem spalin z komory spalania do układu chłodzenia. W przyszłości , gdy nieszczelność powiększy się (co jest nieuniknione) ciecz chłodząca dostanie się do komory spalania i nie będzie iskry (doświadczyłem tego na silniku "żuka" górnozaworowego).
    Na początek możesz zapróbować dokręcić śruby głowicy. Delikatnie i zachowując kolejność.

  • #41 28 Lip 2005 12:04
    JACU626

    Poziom 26  

    Gofnet głowice w mazdach pękają sam swoją spawałem juz dwa razy ale to diesel. Ja obstawiam uszczelke i brak pierścieni uzasadnie to tak: uszczelka poszła miedzy cylindrem a płynem - dmucha delikatnie sam tak miałem i przejechałem 4 tyś km i jezdził bym dalej tylko juz mnie to wqr... ( przez to nie pojechałem na zlot mazdy na słowacji) ubytek oleju to brak pierścieni z doświadczenia wiem że ani brak uszczelniaczy ani wycieki nie są w stanie spowodować takiego ubytku oleju jak brak pierścieni.

    PS. pozdrowienia dla mazdziazy odnajdujemy sie na innych forach

  • #42 28 Lip 2005 17:46
    GofNet
    Poziom 14  

    JACU626 napisał:
    Gofnet głowice w mazdach pękają sam swoją spawałem juz dwa razy ale to diesel.
    Tak, tak, ale w benzynowcach głowice tak nie pękają. No chyba, że była przegrzana.
    JACU626 napisał:
    Ja obstawiam uszczelkę i brak pierścieni
    Ooooczywiście się z tym zgadzam. Mogę dodać jeszcze tyle, iż prz pierścieniach i uszczelce zrobiłbym jeszcze uszczelniacze. Jak to mawia mój kuzyn: "Raz wydatek a wygoda na lata...". Wszystkie wspomniane elementy oczywiście oryginalne. Nie inaczej.

    Przy okazji można zerknąć na panewki, jeśli są ok, to dać sobie spokój, ale jak też szykuje się ich wymiana, to nie czekałbym z tym na drugą okazję.

    Pozdrawiam.

  • #44 11 Paź 2005 23:48
    wicio2
    Poziom 15  

    gdzies na początku było napisane rze na 400 km wzieła madzia 1 litr oleju na poczatek zmieniłbym uszczelniacze na zaworach morzna to zrobic bez sciagania głowicy bierzesz starą swiece wybebeszasz ją dolutowujesz kawałek rurki do nie tak aby jak wkrecisz swiece ( po tuningu) do głowicy dał sie załorzyc na tą rurke wystającą z swiecy werzyk podłaczony do kompresora puszczasz jakies 6 atmosfer do cylindra cisnienie domyka ci zawory (oczywiscie musisz odpowiednio ustawic wał :) ) rozpinasz sprerzyny i zmieniasz uszczelniacze składasz i jazda i widzisz co sie dzieje czy kopci czy bierze olej powodzenia pozdrawiam wicio2 jak cos to gg 2953007