Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PHILIPS CAR 400 - Montaż dekodera mp3 - USB

16 Sty 2017 14:04 2637 14
  • Poziom 18  
    Witam. Mam zamiar dołożyć do radyjka odtwarzacz mp3. Nabyłem go z Chin. Nie posiada wyświetlacza, a jednie przycisk do przełączania kolejnych utworów oraz sterowanie z pilota. Potrzebuję do radia schemat, więc byłbym wdzięczny. Chciałbym owy przycisk z odtwarzacza spróbować podpiąć pod jeden z fabrycznych przycisków radia. Czy będzie to możliwe? Dodatkowo będę wymieniał końcówkę mocy na mocniejszą, gdyż 4x6W, to za mało.
    Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi i schemat
  • Poziom 30  
    Najprościej wywalić napęd, wpiąć się w jego tor audi, a 3 przyciski można uzyskać robiąc stelaż z switchami pod przyciski używane do napędu.
  • Poziom 18  
    Odpada. W miejscu przycisków będzie gniazdo USB, czujnik IR oraz gniazdo mini jack. Froncik do tego zamierzam wykonać z pleksy, co bym nie musiał robić dodatkowego otworu na czujnik do pilota. Mój moduł mp3 jest bardzo prosty. Posiada tylko jeden przycisk do przełączania kolejnych utworów, czujnik IR i diodę LED świecącą ciągle podczas zapauzowania utworu i mrugającą, podczas odtwarzania. Nie posiada wyświetlacza, bo i nie jest on tu potrzebny. Radio ma wyglądać na jak najbardziej oryginalne. Ma tylko wychodzić z niego gniazdo USB i mini jack. Jeśli nie będę wiedział jak rozwiązać z nim problem, sterowanie będzie odbywać się jedynie z pilota. Mechanizm kasety oczywiście usuwam. Wymieniam też podświetlenie na niebieskie, żeby komponowało się z resztą auta. W żółtym wygląda wg mnie okropnie staro.
  • Spec od car audio
    Zrób z klapki kasety klawisz. Po prostu zamocuj switcha pod klapką - jak ją wciśniesz to naciskasz klawisz.
    Swoją drogą zmiana z żółtego na niebieski - o gustach się nie dyskutuje ale moim zdaniem to wtedy wygląda dopiero "odpustowo" i tandetnie (tak jak wiele wyrobów z CHRL). Już ciepły biały lepiej się komponuje. Ale ja wolę rzeczy w stanie eleganckim jak wyjechały z fabryki i mogę mieć staroświeckie poglądy estetyczne.
  • Poziom 18  
    To z klapką jest niezłym pomysłem, ale od wciskania zetrą się z czasem napisy na klapce, więc raczej odpada. :/ Nie wiem, czy podświetlenie w samochodach marki Audi, czy VW ma związek z jakąś tandetnością. Tam są niebieskie/czerwone zegary i całe konsole. Opel nawet w stosunkowo nowej Vectrze C ma podświetlenie żółte (w OPC może być inaczej), co mnie osobiście nie pasuje. Wszystkie przełączniki, zegary, wyświetlacz mam zrobione na niebiesko, więc radio też musi takie być. Tylko, że oryginalnie radio nie ma zapasu mocy. Prawdopodobnie zamontuję 2 x TDA 7375A w mostkach.

    Czy wejście AUX mogę podpiąć w to samo miejsce, co odtwarzacz mp3 ? Separacja oddzielnymi kondensatorami na wejściu wystarczy, czy konieczne będzie zastosowanie jakiegoś miksera na jakimś TL 072, czy coś ??
  • Spec od car audio
    Bardzo eleganckim byłoby wykorzystanie istniejących klawiszy. Jednak biorąc pod uwagę, że są w panelu to odpada proste podłożenie switcha. Pozostaje układ kombinacyjny reagujący na odpowiedni klawisz (w trybie kasety i tak radio nie reaguje na klawisze wyszukiwania). Dodatkowo jakby dodać jeszcze układ dyskryminatora okienkowego wraz z odpowiednią histerezą to można by skorzystać z sygnału pilota na kierownicy.
    Zamiast wymieniać końcówkę mocy i kombinować potem z chłodzeniem wyprowadź wyjścia liniowe i podłącz wzmacniacz zewnętrzny. Będzie łatwiej i zdecydowanie lepiej.
    Tak się zastanawiam, które Audi jest podświetlone na niebiesko. Na czerwono to się zgodzę z białymi akcentami także ale na niebiesko? A w VW klawisze tez nie są podświetlane na niebiesko - jedynie wyświetlacze. No może Hyunday cały jest na niebiesko podświetlany. A nowsze Ople także niebieskiego unikają - czerwony kolor podświetlenia w nocy ma jakiś sens - jest to kolor komponujący się z nocnym otoczeniem. Niebieskie światełka w nocy to raczej niezbyt dobry znak.
  • Poziom 18  
    Najukochańsze auto Polaków - Passat B5. Ono posiada niebieskie zegary i czerwone wskazówki. Nie jestem pewien jak jest z resztą podświetlenia, ale skoro zegary są niebieskie, to wątpię, by reszta przycisków była biała, czy żółta. Co do końcówki mocy - wyprowadzać i utrudniać sobie życia z przewodami nie chcę, więc zamontuję ją w środku. Mam jakieś zepsute radio Clarion na płyty, z mp3. Końcówkę ma sprawną, tylko muszę sprawdzić co tam siedzi, jaka moc. Radiator też bym od niego podkradł. Pioneer, którego używałem (w sumie używam nadal), ma napisane 4x27W (na froncie oczywiście widnieje dumne 4x50) i on miał dobrą moc. Wszystko pomieszczone w obudowie radia i działało przez lata. Bardziej się głowię nad tym wejściem AUX i odtwarzaczem podpiętymi do jednego wejścia.
  • Spec od car audio
    Jaki jest problem z tym AUXem - jeżeli na jedno wejście mamy podać dwa sygnały to wystarczy przełącznik. Można użyć automatycznego przełączania wykorzystując jakiś sygnał z modułu MP3, który pojawia się po jego aktywacji.
    W VW jak pamiętam to tylko wyświetlacze oraz cyfry na liczniku świecą na niebieski. Reszta na czerwono (czyli wszystkie włączniki, przełączniki). Jak napisałem wcześniej to rzecz gustu oraz komfortu jazdy (za dużo niebieskiego może mocno męczyć w nocy).
  • Poziom 18  
    Pytałem, o co innego już ze dwa posty wyżej. Jeśli w grę wchodziłoby zastosowanie przełącznika, wpadłbym na to sam i nie zaśmiecał forum błahostkami. Projekt ma nie szpecić radia, bo oprócz słuchania, jest ono też widoczne dla oczu. Montowanie jakichś prostackich przełączników nie może mieć tu miejsca.
  • Spec od car audio
    Ja napisałem przecież, że można zrobić automatyczne przełączanie. Jak odtwarzacz MP3 nie działa (np. po wyjęciu nośnika usb) to automatycznie wejście przełącza się na tryb aux (domyślam się zrobione zamiast kasety). Jedynie wystarczy podebrać sygnał z modułu MP3 informujący o działaniu urządzenia.
    Zerknąłem na schemat od CAR400. Jest tam klawiatura zrobiona na matrycy. Odczyt tej klawiatury odbywa się na zasadzie adresowania linii (czyli zwykle wystawianiu na nią stanu niskiego) oraz sprawdzaniu, która kolumna przekazuje ten stan do procesora (czyli który z klawiszy jest wciśnięty). Dodając prosty układ kombinacyjny (czyli buforowanie stanu aby nie obciążać portów procesora i samej klawiatury bo jest na gumach więc stan jest miękki + elementy dekodujące wciśnięcie klawisza) mamy do dyspozycji 6 klawiszy programowania stacji oraz dwa klawisze szukania (nie są one wykorzystywane w czasie pracy magnetofonu - bo zakładam, że tak jest zrobiony aux). Robiąc taki układ na mikrokontrolerze (nawet prostym atiny - potrzebujemy w sumie jeden port oraz dwie do trzech linii drugiego portu) można zrobić bardzo eleganckie sterowanie.
    Algorytm działania jest prosty - mikrokontroler nasłuchuje która linia klawiatury jest sprawdzana przez procesor radia oraz która kolumna odpowiada. Na podstawie kombinacji linia - kolumna określa który klawisz został naciśnięty oraz podejmuje działanie. Działanie polega na:
    - wybraniu następnego utworu (podanie stanu na switch),
    - wybraniu innej funkcji (czyli nadanie własnego sygnału do odbiornika pilota)
    - przełączeniu AUX/MP3.
    Można to tak zrobić, że radio wizualnie będzie dalej wyglądało jak z fabryki a zyska nowe funkcje. A jak jeszcze gniazdo USB ukryje się pod klapką kasety to jedynie przy włożonym nośniku będzie widać, że nie jest to radio fabryczne.
  • Poziom 18  
    W mikrokontrolery nigdy się nie bawiłem, w programowanie układów też nie, także Pozostanę chyba przy sterowaniu z samego pilota. Wczoraj zmieniłem podświetlenie na niebieskie. Nie mam natomiast chwilowo miernika i nie wiem, czy diody dostają odpowiednie (nie za wysokie) napięcie. Świecą mocno i efekt jest super, ale dziś po włączeniu radia, okazało się, że nie świeci jeden z przycisków, co mnie zaniepokoiło. Pospinałem też odpowiednie przewody idące do mechanizmu magnetofonu, żeby radio czuło, że kaseta jest włożona, by móc korzystać z wejścia audio. Posiada kolega schemat radia? Mógłby udostępnić?
    PHILIPS CAR 400 - Montaż dekodera mp3 - USB
  • Spec od car audio
    Schemat jest na forum. Trzeba ściągnąć ten spakowany dwuczęściowy bo ten drugi jest niekompletny (tylko część analogowa).
  • Poziom 18  
    Witam. Z powodu braku czasu, temat wciąż aktualny. Zastanawiam się skąd pociągnąć zasilanie do odtwarzacza. Potrzebuje on napięcia 5V. Zakupiłem do niego stabilizator 7805 1A, ale zastanawiam się, czy nie zasilić go wprost ze stabilizatora TDA 3602. Nie wiem jednak, czy go nie przeciążę. Odtwarzacz ma wbudowane końcówki mocy, takie niby 3W na kanał, stąd oczywiście pobór prądu będzie trochę wyższy, niż gdyby ich nie było. Początkowo chciałem układ zasilać z miejsca zasilania silnika magnetofonu, ale tu pojawia się kolejny problem, bo od początku wydajność prądowa była tam jakaś dziwnie niska, bo silnik nie działał. Radio prawidłowo sterowało tylko diodą LED. Po podłączeniu odtwarzacza, ten nawet nie pisnął. Obecnie występuje tam napięcie bez względu czy gra radio, czy włączę tryb "kaseta". Dodatkowo tranzystor wykonawczy BC-640 miał zwarcie C-E. Wstawiłem BC-557. Nic się nie zmieniło, zasilanie silnika wciąż stale obecne, ale odtwarzacza nie odpala. Nie podświetla się też przycisk od źródła (kaseta/tuner). Nie wiem, czy może to mieć jakieś powiązanie.
  • Poziom 18  
    Końcówki mocy z odtwarzacza mp3 wymontowane, urządzenie pobiera obecnie ok. 20mA przy napięciu 5V. Myślę, że z powodzeniem można go zasilić ze stabilizatora z odbiornika. Usterki ciągłej obecności napięcia na wyjściu zasilania silnika magnetofonu pewnie nie uda mi się rozwiązać. Jeśli pobór prądu na wyłączonym odbiorniku jest taki sam, jak fabrycznie (o ile taki parametr podano), zapomnę o sprawie. Szkoda trochę, bo zasilanie modułu mp3 włączało by się wraz z chęcią słuchania muzyki z pliku, po wyłączeniu tunera. Co do podświetlenia, które świeci zbyt mocno, muszę znaleźć tranzystor nim sterującym tzn. oczywiście wykonawczy i zmienić wartość rezystora na bazie. Mam nadzieję, że się uda, bo elementy SMD nie są zbytnio pooznaczane na płycie OR...

    Ps. Okazało się, że tranzystor, który wstawiłem zamiast BC 560 zasilającego silnik, został przeze mnie źle wlutowany. BC 560 ma inne oznaczenia, niż 557. Po poprawnym wlutowaniu, napięcie pojawia się tylko po włączeniu trybu magnetofon, czyli tak, jak być powinno. Na początku jednak odtwarzacz miał jakby za mało prądu... Dławił się. Podłączyłem silnik i działa prawidłowo. Teraz moduł odtwarza normalnie i startuje od razu. Jednak muzyka gra z karty microSD, a docelowo muzyka ma być odtwarzana z pendrive, więc pobór mocy trochę wzrośnie... Nadal niewiele wiem.