Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Aygo 2005 1.0 - Dodanie kluczyka do immobilizera

kafel 16 Jan 2017 19:25 7197 7
  • #1
    kafel
    Level 11  
    Witam,

    Mam jeden działający kluczyk (immobilizer + centralny zamek) do Toyoty Aygo 2005 i chciałbym dodać do zapasowy kluczyk. Najchętniej zakupiłbym używany kluczyk od Aygo z tego rocznika razem z elektroniką i transponderem ID 4D70.



    Wiem że na dodawanie kluczyka do centralnego zamku jest procedura (kombinacja zamykanie / otwieranie drzwi itd ).

    Co dodania transpondera do immobilizera to już nie mam jasności, bo np. do Toyoty Yaris i Avensis jest procedura dodawania bez użycia specjalistycznego sprzętu.
    Do Aygo takiej procedury nie znalazłem, a co więcej na różnych forach pojawiają się zdania że do programowania wymagany jest jakiś sprzęt oraz nie używany wcześniej (czysty) transponder.

    Dlatego chciałbym żeby jakiś znawca tematu wyklarował jak w rzeczywistości wygląda sytuacja w tym samochodzie i jednoznacznie wyłożył jakie są możliwości dodania kolejnego transpondera do immobilizera.

    Ile kluczyków pomieści immobilizer ?
    Czy bez specjalistycznego sprzętu można sprawdzić ile kluczyków jest wpisanych?
    Czy jest możliwość wykasowania kluczyków z immo?
  • #2
    moto-kord
    Level 28  
    Znalazłem coś takiego.
    Wyłączyć zapłon
    Otworzyć drzwi kierowcy
    Maksymalna liczba programowanych pilotów: 4
    Tryb dodawania wykorzystywany jest do rejestrowania nowych kodów przy jednoczesnym zachowaniu kodów już zarejestrowanych
    Uwaga: Jeżeli ilość zarejestrowanych kodów przekracza limit, wówczas poprzednio zarejestrowane kody będą kolejno usuwane
    Aby zarejestrować nowe kody, należy użyć trybu ponownego zapisu w celu wymazania wszystkich poprzednio zarejestrowanych kodów
    Tryb potwierdzenia wykorzystywany jest do potwierdzenia ilości istniejących kodów przed dodatkową rejestracją
    Kod zakazu wykorzystywany jest do usuwania wszystkich zarejestrowanych kodów
    Uwaga: Tryb ten wykorzystywany jest w przypadku zgubienia pilota
  • Helpful post
    #3
    sanfran
    Network and Internet specialist
    Zrób tak jak ja w moim złomku.
    Wydlubujesz pastylkę immo z działającego kluczyka, mocujesz ją na stałe pod osłoną stacyjki i gitara gra.
    Jak bedą ci chcieli zlomka podprowadzić to to zrobią bez względu na to czy immo jest czy tez nie.

    moto-kord wrote:
    Znalazłem coś takiego.


    To jest procedura do dogrywania pilota do zamykania a nie immo

    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #4
    kafel
    Level 11  
    sanfran wrote:

    ... Wydlubujesz pastylkę immo z działającego kluczyka, mocujesz ją na stałe pod osłoną stacyjki i gitara gra. ...


    Jest to jakiś pomysł, ale jednak chciałbym dostać odpowiedzi na moje pytania.
  • #5
    milejow
    Level 43  
    kafel wrote:
    bo np. do Toyoty Yaris i Avensis jest procedura dodawania bez użycia specjalistycznego sprzętu.

    W żadnym aucie nie ma procedury dodania transpondera bez odpowiedniego urządzenia serwisowego. Masz dwie opcje-zamówienie duplikatu klucza w zakładzie zajmującym się dorabianiem kluczy lub wizytę w ASO(opcja zdecydowanie droższa)
  • Helpful post
    #6
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    kafel wrote:
    do programowania wymagany jest jakiś sprzęt oraz nie używany wcześniej (czysty) transponder.

    Tak / tak
    kafel wrote:
    Ile kluczyków pomieści immobilizer ?

    4
    kafel wrote:
    Czy bez specjalistycznego sprzętu można sprawdzić ile kluczyków jest wpisanych?

    Nie
    kafel wrote:
    Czy jest możliwość wykasowania kluczyków z immo?

    Tak
  • #7
    sanfran
    Network and Internet specialist
    sanfran wrote:


    Wydlubujesz pastylkę immo z działającego kluczyka, mocujesz ją na stałe pod osłoną stacyjki i gitara gra.


    CameR wrote:
    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.



    Kolego CameR,
    Pozwolę się nie zgodzić z twoim wpisem. Mój wpis jak najbardziej rozwiązuje problem. Zrobiłem tak w swoim samochodzie Nissan Micra Kupiłem go za 120 GBP. Kupiłem go tylko z jednym kluczykiem. Koszt skopiowania kluczyka w zakładzie zajmującym się dorabianiem kluczy - przewyższa koszt zakupu samochodu. Koszt kupna kluczyka w autoryzowanym serwisie Nissana to dwukrotność tej kwoty. zdecydowałem się na przeróbkę. Wiem, że straciłem immo, bo ten samochód może być odpalony za pomocą śrubokręta.
    Ale z drugiej strony mam w szufladzie dorobiony kluczyk za 5 GBP, którym mogę się posłużyć w przypadku utraty pierwszego. I wtedy zaoszczędzi mi to dużo problemów.
    Tak więc czasami dezaktywacja immobilajzera może być rozwiązaniem dla posiadaczy starych, mało wartych samochodów którzy nie chcą ponosić niepotrzebnych wydatków.
    Mam nadzieję, że kolega zrozumiał moją myśl. Jeśli kolega się z tym nie zgadza to proszę o replikę.

    Przepraszam, jeśli kogoś uraziłem, że 12 letni minisamochód ma małą wartość.
  • #8
    kafel
    Level 11  
    milejow wrote:
    kafel wrote:
    bo np. do Toyoty Yaris i Avensis jest procedura dodawania bez użycia specjalistycznego sprzętu.

    W żadnym aucie nie ma procedury dodania transpondera bez odpowiedniego urządzenia serwisowego. Masz dwie opcje-zamówienie duplikatu klucza w zakładzie zajmującym się dorabianiem kluczy lub wizytę w ASO(opcja zdecydowanie droższa)


    A co powiesz na to ? ( podobno dotyczy Yaris i Avensis)
    http://www.ehow.com/how_5054034_program-toyota-transponder-chip-key.html
    https://www.youtube.com/watch?v=2dNCOltF7kk
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2782408.html

    Fake?