Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Espace III 2.0 16V - Niepoprawne działanie diagnostycznej sondy lambda?

rathaniel 16 Sty 2017 22:12 1389 15
  • #1 16 Sty 2017 22:12
    rathaniel
    Poziom 11  

    Po zakupie auta okazało się, że sonda za katalizatorem ma uszkodzoną wtyczkę. Po naprawie i podłączeniu do komputera pokazuje cały czas napięcie 400,16 mV. Dopiero jak się wszystko porządnie nagrzeje sonda zaczyna pracować. Napięcie oscyluje w granicach mieszanki bogatej, czasami trochę spadnie. Zmienia się rzadziej niż na pierwszej sondzie. W związku z powyższym mam dwa pytania.
    1.Czy jeżeli sonda ma grzałkę to nie powinna zacząć pracować po krótkiej chwili od uruchomienia silnika?
    2.Czy grzałka jest sterowana plusem, czy masą?
    Podejrzewam, że może grzałka nie działa.

    0 15
  • #2 16 Sty 2017 23:24
    dabu
    Poziom 31  

    15 sekund szukania wykresu i byś wiedział jak powinna pracować sonda diagnostyczna i pomiarowa. tu prawidłowy wykres dla diagnostycznej kolor niebieski, a dla pomiarowej czerwony.
    Espace III 2.0 16V - Niepoprawne działanie diagnostycznej sondy lambda?

    0
  • #3 16 Sty 2017 23:39
    rathaniel
    Poziom 11  

    Czyli mam rozumieć, że u mnie jest coś nie tak bo przez kilkanaście minut napięcie nie drgnie nawet o 0,01 mV.

    0
  • #4 16 Sty 2017 23:57
    mario 77
    Poziom 22  

    Druga sonda (diagnostyczna) na rozgrzanym silniku , na wolnych obrotach 0,6-0,7 V. Nie napisałeś jak jest u ciebie oprócz tego że jak się nagrzeje to zaczyna pracować.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Jeśli chodzi o grzałkę to dwa przewody o tym samym kolorze (u ciebie chyba białe). Na jednym po zapłonie 12V , drugim podawana masa ze sterownika. Możesz też zmierzyć rezystancję pomiędzy nimi (ok. 10ohm).

    0
  • #5 17 Sty 2017 00:02
    rathaniel
    Poziom 11  

    Jest podobnie do tego co napisałeś czyli tak jak napisałem wcześniej (wskazuje mieszankę bogatą) Martwi mnie to, że przez kilkanaście minut ani drgnie. Czy to jest normalne?

    Rezystancję mierzyłem przy naprawie połączenia (4 ohmy) Na jednym białym 12V jest, na drugim masy niestety nie było. Rozumie, że grzałka jest sterowana masą. I to może być przyczyna takiego działania sondy.
    Może ktoś wie z którego pinu może być sterowanie tą masą (siemens sirius32N- 8200078496)

    0
  • Pomocny post
    #6 17 Sty 2017 02:38
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jak ty ową masę tam sprawdziłeś?
    To nie jest zwykła masa.
    Żarówka 2W między te przewody lub oscyloskop bo normalnym miernikiem raczej nic tam nie sprawdzisz.
    Jedna z sond to pin 63 a druga 65.
    Co znaczy jak się wszystko porządnie nagrzeje?
    Katalizator nie zaczyna swojej pracy zaraz po odpaleniu auta.
    On też się musi nagrzać a ta sonda nie jest tak blisko kolektora wydechowego jak pierwsza więc nie będzie działała tak samo.

    0
  • #7 17 Sty 2017 09:46
    rathaniel
    Poziom 11  

    Robiłem pomiar zwykłym miernikiem po zapłonie między dwoma przewodami do których podpina się białe przewody grzałki. Ponoć powinno być napięcie ponad 12V. U mnie brak. Miernik podłączony do przewodu plusowego i do podwozia auta -napięcie jest. Czyli prosty wniosek-brak masy w drugim przewodzie. Przepraszam, ale nie bardzo rozumiem zdanie "To nie jest zwykła masa. " Wydaje mi się, że to zwykła masa tylko raz jest, a raz jej nie ma. Sterownik ją włącza i wyłącza. Mój problem polega na tym, że nie wiem w którym momencie napięcie powinno być, a w którym nie. Na chłopski rozum grzałka powinna działać na początku w celu szybszego dogrzania sondy. Po osiągnięciu odpowiedniej temperatury sterownik wyłącza grzałkę i wtedy nie ma masy. Jeżeli się mylę to proszę o poprawienie.
    "Co znaczy jak się wszystko porządnie nagrzeje? "
    To znaczy jak silnik osiągnie temperaturę w okolicach 90 stopni. To, że katalizator dopala spaliny dopiero po nagrzaniu to wiem.
    Espace III 2.0 16V - Niepoprawne działanie diagnostycznej sondy lambda?silnik..jpg Download (138.07 kB)
    Pierwsza sonda przy temperaturze około 60 stopni pracuje ładnie. Druga jeszcze stoi na 400,16mV. Wiem, że sondy nie działają jednakowo. Ta za katalizatorem na ustabilizowanych obrotach powinna wskazywać mieszankę bogatą.
    Może moje rozumowanie jest błędne i sterownik załącza grzałkę dopiero po nagrzaniu silnika.

    0
  • #8 17 Sty 2017 09:50
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Pierwsza sprawa, czemu w ogóle przy tym pracujesz? Jest coś nie tak z autem? Błędy sterownik wyrzuca?

    0
  • #9 17 Sty 2017 10:03
    rathaniel
    Poziom 11  

    Po zakupie auta zrobiłem mu diagnostykę komputerową. Pokazało błąd P0141-grzałka czujnika tlenu obwód bank 1 czujnik 2. Okazało się, że jet uszkodzone złącze pod autem. Po naprawie znowu diagnostyka i zaniepokoiło mnie to stałe napięcie na sondzie. Błędu już nie wyrzuca. A auto jest jakieś takie przymulone powyżej 70-80 km/h i sporo pali. Było też podejrzenie zapchanego katalizatora, ale po napięciach sondy na gorącym silniku widać, że to nie to. Analiza spalin też wyszła dobra.

    0
  • Pomocny post
    #10 17 Sty 2017 10:05
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    rathaniel napisał:
    auto jest jakieś takie przymulone powyżej 70-80 km/h i sporo pali.
    Zaręczam, że to nie ma nic wspólnego z drugą sondą.

    1
  • #11 17 Sty 2017 10:15
    rathaniel
    Poziom 11  

    Wydaje mi się, że po naprawie wtyczki sondy spalanie trochę spadło. Ale to to jeszcze nie to, czego bym oczekiwał. A jeżeli już tam grzebię to chciałbym wiedzieć czy ta sonda pracuje normalnie czy nie.

    0
  • #12 17 Sty 2017 10:50
    mario 77
    Poziom 22  

    rathaniel napisał:
    Robiłem pomiar zwykłym miernikiem po zapłonie między dwoma przewodami do których podpina się białe przewody grzałki. Ponoć powinno być napięcie ponad 12V. U mnie brak. Miernik podłączony do przewodu plusowego i do podwozia auta -napięcie jest. Czyli prosty wniosek-brak masy w drugim przewodzie

    Twój prosty wniosek jest błędny. Zasilanie musisz mierzyć względem masy z auta (akumulatora). Jak napisałeś jest 12V więc ok.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Tak jak kolega wyżej napisał nie będzie to nic wspólnego z drugą sondą.

    0
  • #13 17 Sty 2017 11:08
    rathaniel
    Poziom 11  

    Przepraszam za pytanie, ale nie jestem fachowcem w tej dziedzinie. W takim razie co podaje sterownik silnika na grzałkę tym drugim przewodem?

    0
  • Pomocny post
    #14 17 Sty 2017 12:07
    mario 77
    Poziom 22  

    Podaje masę , popatrz w live data na odpalonym silniku. Będziesz widział heater on / heater off.

    0
  • Pomocny post
    #15 17 Sty 2017 12:15
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Masę ale jako sygnał PWM więc nie będziesz miał tam pełnego napięcia akumulatora.
    To sterownik decyduje jaką chce mieć temperaturę i kiedy na tej grzałce i dzięki wypełnieniu sygnału PWM to osiąga.
    Ta sonda służy tylko do sprawdzania stanu katalizatora i nie ma wpływu na spalanie i osiągi auta.
    Jeżeli sterownik błędu już nie wyrzuca tzn że widzi grzałkę, odpowiada mu jej rezystancja i jest ok.
    Gdyby coś z napięciem na niej było nie tak (sygnał z sondy) to sterownik raczej poinformowałby cię bledem braku sprawności katalizatora.

    0
  • #16 17 Sty 2017 12:23
    rathaniel
    Poziom 11  

    @mario 77
    Nie wiem czy znajdę takie opcje u siebie w programie. Używam DDT2000.

    @grala1
    Czyli mogę uznać, że z sondą wszystko w porządku.

    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i pomoc.
    Problem rozwiązany, temat zamykam.
    Ps. Przy okazji sprawdzania sondy wyskoczył następny problem, ale o nim w nowym temacie.

    0