Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gdzie najlepiej zrobić doprowadzenie i odprowadzenie oleju w Ursusie C360?

17 Sty 2017 09:18 1866 14
  • Poziom 9  
    Witam jak w temacie chcę założyć turbinę do Ursusa C360 i nie wiem z kąt podpiąć doprowadzenie oleju słyszałem ,że ludzie kupują od Ursusa C330 czujnik ciśnienia oleju i przy nim jest jeszcze taki wężyk z manometrem i właśnie z tego biorą doprowadzenie oleju ,ale nwm czy to prawda, a odprowadzenie słyszałem ,że po prawej strony silnika w bloku pod głowicami są takie 2 klapy i ,że własnie tam robią dziurę spawają nakrętkę ,ale nie jestem pewien czy tak można.Może ktoś robił coś takiego i chciałby się podzielić jak to zrobił byłbym wdzięczny.Γ
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 39  
    Można jak najbardziej. Jeśli ktoś w okolicy ma UAZa z oryginalnym ruskim silnikiem to przypatrz się jak jest zrobione doprowadzenie i odprowadzenie oleju do chłodnicy. Możesz zrobić podobnie u siebie.
  • Poziom 9  
    W c360 nie ma chłodnicy oleju niestety.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 39  
    Ale jest w UAZie. Podałem ci przykład prostego silnika, gdzie olej jest wyprowadzony na zewnątrz bloku silnika z okolic jednego z czujników ciśnienia (UAZ ma 2) chłodzony, a następnie zwracany do misy olejowej. W tym samochodzie jest bardzo dobry dostęp i można sobie wszystko obejrzeć.

    Ty chcesz zrobić to samo, ale używać oleju do smarowania turbosprężarki.
    Rozwiązanie z UAZa może być pomocne w twoim projekcie.
  • Poziom 9  
    Racja może być pomocne tylko w mojej okolicy nie ma żadnego UAZA niestety ,ale dzięki za odp.
  • Poziom 9  
    Jak najbardziej przydadzą się. Turbo będę i tak zakładać w środę albo w czwartek.
  • Poziom 25  
    Od podstawy filtra oleju idzie rurka zasilająca magistralę olejową silnika przykręcona do bloku śrubą drążoną. Tam się wepnij wiercąc otwór w jej łbie, gwintując i wkręcając mniejszą śrubę drążoną.
    Spływ najlepiej zrobić w jednej z pokrywek popychaczy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Myślę, że dobrze będzie jak dolot zrobię tak , że wezmę czujnik z wężem i manometrem od c330 wstawię tam trójnik i 1 koniec do manometru, a drugi do turbiny. Odprowadzenie zrobię tak , że wezmę pokrywę popychaczy przyspawam do niej nypel i dam kawałek rurki zacisne na niej pierścionek zakrece na niej nakrętke nałożenie wężyk i powinno być dobrze.
  • Poziom 25  
    Zrób jak jest zasilanie w zetorze. To początek magistrali jej zasilanie, przekrój rury duży, nie obniżysz ciśnienia w jednej części magistrali jak to może się stać wpinając się w połowie kanału smarującego, do tego zrobienie gwintu w śrubie drążonej jest mega proste.
    Powrót do pokrywki od kolektora wydechowego jest daleko i jak wspomniał kolega nie możesz go prowadzić wyżej niż turbina. W podstawie sprężarki jest otwór zaślepiony śrubą. Zwiększ średnicę i tam się wepnij wężem 15 mm.
  • Poziom 9  
    Rozwiązałem to tak ,że doprowadzenie wziąłem od czujnika ciśnienia oleju. Kupiłem czujnik wraz z zegarem rozciąłem wężyk wstawiłem porządny trójnik ze stali nierdzewnej i teraz to działa a odprowadzenie w miejsce bagnetu dorobiłem sobie rurkę z normalnym gwintem m10 dospawałem do niej nakrętkę ,żeby można było łatwo to odkręcać i wkręcać ,gdy chcemy sprawdzić stan oleju.