Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Qashqai 2,0 dci - kręci ale nie odpala

MarcinS70R 17 Sty 2017 20:09 3174 31
  • #1 17 Sty 2017 20:09
    MarcinS70R
    Poziom 12  

    Qashqai 2007 2,0 DCI 110KW M9R
    Wymieniłem wtryskiwacz na drugim cylindrze. Po wymianie normalnie odpalił tylko nierówno chodził, po próbie zakodowania wtryskiwacza zero zmian w pracy silnika a sterownik kod przyjął. Odpalałem go kilka razy, chodził tylko nie równo na wolnych obrotach. Teraz wieczorem chciałem go przestawić a on nie odpala, podłączyłem go i są dwa błędy;
    P1612 Komunikacja EMC-IMMO
    P0611 Nieprawidłowe kody wtryskiwaczy

    i kolejna rzecz
    zamiast kodów wtryskiwaczy w wyświetla się AAAAAAA dla każdego wtryskiwaczy.

    Ktoś zna może problem?

    1 29
  • Fibaro
  • #2 17 Sty 2017 22:31
    zubereq
    Poziom 15  

    Zdejmij kleme z akumulatora na jakiś czas a później dopisz wtryskiwacze i powinno działać.

    0
  • #3 17 Sty 2017 22:33
    MarcinS70R
    Poziom 12  

    Idę zdjąć kleme. Rano będę walczył i dam znać.

    0
  • #4 18 Sty 2017 10:03
    MarcinS70R
    Poziom 12  

    Niestety
    Zero zmian , kodów nie przyjmuje , błędy dalej są.
    Mam tylko ST6000
    Czy może potrzeba czegoś lepszego żeby to ugryźć?

    0
  • Fibaro
  • #5 18 Sty 2017 12:10
    sebap
    Poziom 39  

    Prawdopodobnie Renault Clip i Reprog.

    0
  • Fibaro
  • #6 18 Sty 2017 14:32
    zubereq
    Poziom 15  

    Też mam st6000 i niestety nie robi wszystkiego poprawnie to co ma w spisie. Spróbuj clip-em a jak nie to nissan consult.

    0
  • #7 18 Sty 2017 18:18
    manta
    Moderator Samochody

    Consult lub Carman.

    0
  • #8 18 Sty 2017 18:34
    MarcinS70R
    Poziom 12  

    G-scan nie dał rady. Poszukam kogoś z Clip'em, bo juz mnie denerwuje ten qashqai.
    Carman scan vg64 to nawet kodowania nie ma w opcjach.

    0
  • #9 18 Sty 2017 18:46
    manta
    Moderator Samochody

    Miłego szukania...

    0
  • #10 23 Sty 2017 11:46
    MarcinS70R
    Poziom 12  

    Dałem mu spokoju ale jest nowy tydzień , trzeba go jakoś uruchomić.
    A to nie przypadkiem immo się wysypało?

    0
  • #11 24 Sty 2017 16:55
    MarcinS70R
    Poziom 12  

    Nikt nic nie wie?

    0
  • #12 24 Sty 2017 17:45
    wielecki
    Poziom 20  

    Co to za wtryskiwacz ten wymieniony i po co go wymieniałes?

    0
  • #13 24 Sty 2017 18:46
    MarcinS70R
    Poziom 12  

    Na 2 cylindrze zamontowałem drugi wtryskiwaczy kupiony przez właściciela auta o dokładnie tych samych numerach po regenegacji. Wymieniony został ponieważ był nieszczlny , paliwo uciekało przelewem i auto nie odpalało samo wcale. Po zamontowaniu drugiego wtryskiwacza auto odpalilo bez problemu, magistrala się uszczelniła i palił 100 na 100, ale na wolnych obrotach nie równo pracował.
    W celu poprawy pracy silnika postanowiłem zakodować wytryskiwacz urządzeniem BrainBee St6000. Po wpisaniu kodu wyświetlił się komunikat o udanym zakodowaniu. Po zakodowaniu nie zmieniła się praca silnika a komputer nie widziała żadnych błędów. Zgasiłem auto i poszedłem do domu.
    Po mniej więcej 1h chciałem go odpalić i przestawić w inne miejsce lecz już nie odpalał i w pamięci są dwa kody błędów które są w pierwszym poście.

    0
  • #14 24 Sty 2017 19:46
    zubereq
    Poziom 15  

    Na sam początek dopisz wtryskiwacze do sterownika. Znajdź kogoś z dobrym sprzętem, inaczej to będzie błędne koło.

    0
  • #15 24 Sty 2017 21:00
    MarcinS70R
    Poziom 12  

    Podłączony był do G-scan 2 , kts340 , oryginalny Delphi ,carman scan i moj ST i żaden nie może mu zakodowac , wywala nie powodzenie.

    0
  • #16 25 Sty 2017 00:51
    damdam

    Poziom 32  

    EEPROM w sterowniku silnika się wysypał.

    0
  • #17 25 Sty 2017 22:31
    zubereq
    Poziom 15  

    Kolega może mieć rację w kwestii eeproma. Troszkę zabawy Cię czeka ale auto do uruchomienia jak masz dostęp do programatorów i osób znających temat.

    0
  • #18 26 Sty 2017 17:19
    MarcinS70R
    Poziom 12  

    damdam napisał:
    EEPROM w sterowniku silnika się wysypał.

    Jesteś Kolego pewien?

    0
  • #19 26 Sty 2017 20:05
    Megawe
    Poziom 28  

    Znajomy ma Qashqai 2008 2,0 DCI po przejechaniu 130 000 km auto nie chciało odpalić. Okazało się, że uszkodzony rozrząd.

    2
  • #20 26 Sty 2017 20:37
    diodabg
    Poziom 28  

    Megawe napisał:
    Znajomy ma Qashqai 2008 2,0 DCI po przejechaniu 130 000 km auto nie chciało odpalić. Okazało się, że uszkodzony rozrząd.
    Nie bylo by bledu Immo wiec raczej odpada.
    Ja koduje wtryski Autocomem bez problemu wiec jesli Delphi sobie nie poradzil to niestety kolega ma chyba racje ze chinol mogl uszkodzic eeprom.

    0
  • #21 26 Sty 2017 21:28
    wielecki
    Poziom 20  

    Przyjżał bym sie temu drugiemu wtryskiwaczowi. Spróbuj wstawic inny nawet ten poprzedni na którym jakoś tam chodził.

    0
  • #22 26 Sty 2017 23:09
    damdam

    Poziom 32  

    MarcinS70R napisał:
    damdam napisał:
    EEPROM w sterowniku silnika się wysypał.

    Jesteś Kolego pewien?


    Pewnien mogę być po przeprowadzeniu diagnozy osobiście.

    0
  • #23 27 Sty 2017 07:39
    MarcinS70R
    Poziom 12  

    diodabg napisał:
    Megawe napisał:
    Znajomy ma Qashqai 2008 2,0 DCI po przejechaniu 130 000 km auto nie chciało odpalić. Okazało się, że uszkodzony rozrząd.
    Nie bylo by bledu Immo wiec raczej odpada.
    Ja koduje wtryski Autocomem bez problemu wiec jesli Delphi sobie nie poradzil to niestety kolega ma chyba racje ze chinol mogl uszkodzic eeprom.

    Tylko ze auto źadnym chinolem nie było podłączone , samymi oryginałami.

    0
  • #24 27 Sty 2017 14:08
    KotBury2
    Poziom 18  

    Czy zasilane są elektrycznie wszystkie wtryskiwacze? Czy paliwo dochodzi do odpowiednich punktów pod odpowiednim ciśnieniem? Sprawdzić to na podstawie poniższego schematu (układ wtryskowy DELPHI 3-ciej generacji).
    Nissan Qashqai 2,0 dci - kręci ale nie odpala
    Jak widać, w obwodzie paliwowym panują aż 4 ciśnienia. Zakłócenie choćby jednego z nich spowoduje zakłócenie pozostałych, a więc także ciśnienia końcowego (kolor czerwony) decydującego o szybkim rozruchu, a także poprawnej pracy na wszystkich obrotach.

    Podstawą nienagannego rozruchu i następnie jazdy są następujące 5 czynniki:

    1. Synchronizacja rozrządu, tj. zgodność wzajemnego położenia tłoków w cylindrach ("dół" silnika) w stosunku do zaworów dolotowych i wydechowych ("góra" silnika). Komputer musi otrzymywać w tym celu bezustanne sygnały z czujnika GMP i prędkości obrotowej wału korbowego i czujnika położenia wałka rozrządu.

    Przy posługiwaniu się diagnoskopem zewnętrznym synchronizację odczytamy w wierszu nr 2 jak np. w tabeli poniżej.
    Nissan Qashqai 2,0 dci - kręci ale nie odpala

    2. Ciśnienie paliwa w zasobniku o odpowiedniej wartości, o czym mowa na początku. Ciśnienie to jest również bez przerwy kontrolowane przez komputer za pomocą czujnika ciśnienia paliwa umieszczonego w listwie paliwowej. Wartości zadane i rzeczywiste możemy obserwować na bieżąco skanerem zewnętrznym. Podane są one w wierszach 3 i 4 wraz z uwagami.

    Zwracam uwagę, że uszkodzenie tego czujnika przyczyni się do odmowy zapłonu przez komputer, mimo nienagannej kondycji całego układu wtryskowego.

    3. Prawidłowe zasilanie elektryczne wtryskiwaczy i regulatora wydatku niskiego ciśnienia (3 - pierwszy schemat). Jeżeli są np. przerwy w zasilaniu wtryskiwaczy lub regulatora (3), silnik nie da się uruchomić, mimo prawidłowego kodowania wtryskiwaczy.

    Uwaga! To samo dotyczy zasilania elektrycznego komputera sterującego, o którym wspominają doradzający lecz w kontekście softwarowym, a nie hardwarowym. Wystarczy bowiem, że powstanie "styk chwiejny" na masie komputera i szlag trafia całe sterowanie wtryskiem, bo nie ma on zasilania elektrycznego, gdyż nie płynie prąd. Stąd raczej nie biegać od razu z wymianą komputera na nowy, bo się rzekomo spalił, tylko najpierw sprawdzić najprostszą rzecz, a mianowicie styki na masie i/lub bezpieczniki.





    4. Paliwo dobrej jakości, tu o dostatecznej "smarności", pozwalającej zachować bezpieczny film olejowy wobec elementów trących i obrotowych jak np. tłoczki i cylinderki w pompie wysokiego ciśnienia (pwc), regulator wydatku (3), a także wtryskiwacze.

    Jeżeli paliwo jest za "suche" (a takie jest, ponieważ od roku mniej więcej 2006 pozbawiono ropę siarki w ramach ochrony środowiska), to tłoczki i cylinderki pwc, poddane bardzo silnemu obciążeniu (sprężanie paliwa do ciśnienia rzędu 2000 bar), "zdzierają" z siebie metalowe wióry (drobiny metalu) takie jak na fotce poniżej.
    Nissan Qashqai 2,0 dci - kręci ale nie odpala
    Zjawisko to znajdzie swoje odzwierciedlenie na wszystkich wewnętrznych elementach układu paliwowego począwszy od zbiornika, poprzez filtr paliwa, pwc, a skończywszy na końcówkach wtryskiwaczy. Krótko mówiąc, cały układ paliwowy będzie "zasiany" bardzo niebezpiecznymi opiłkami. Na przykład wióry pojawią się na sitku regulatora wydatku (obrazek poniżej), uniemożliwiając rozruch oraz normalną pracę silnika wskutek braku dostatecznego ciśnienia w zasobniku, o czym mowa.
    Nissan Qashqai 2,0 dci - kręci ale nie odpala
    Podkreślam przy tym z naciskiem - nie jest w żadnym wypadku ważna wartość cetanowa paliwa, do czego nadmierną uwagę przywiązują np. nieobeznani mechanicy. Zalecają więc fatalnie "lepsze" paliwo, które miałoby jakoby "przepalić", nie wiem, "przepchać" obwód paliwowy. Jest to beznadziejnie zła porada, gdyż w żaden sposób nie da się przepalić metalowych wiór!

    Zalecane jest dolewanie oleju mieszankowego 2T w proporcji co najmniej 1:100 w celu przywrócenia utraconej smarności paliwu. Operacja ta ratuje pwc przed zatarciem, a więc zapewnia bezpieczny film olejowy ze strony paliwa, podobnie jak dzieje się w silnikach 2-suwowych. Oferowane są różne oleje 2T. Moim ostatnim nabytkiem, jaki stosuję od 2 lat z bardzo dobrym skutkiem jest pokazany poniżej.
    Nissan Qashqai 2,0 dci - kręci ale nie odpala
    Kosztuje 30 zł/litr, jednak są jego resztki, gdyż producent zorientował się, że jest "chodliwy" i zastąpił innym 2T w cenie prawie 60 zł/litr.

    Więcej informacji nt. oleju 2T można uzyskać tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=2392644&highlight=

    5. Uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Na podstawie wskazań tego czujnika komputer dobiera dawkę rozruchową paliwa. Jeżeli temperatura spada i komputer widzi to owym czujnikiem, automatycznie zwiększa dawkę rozruchową paliwa. I odwrotnie, jeśli jest ciepło, zmniejsza dawkę paliwa.

    Nazywa się to "inteligentny rozruch" i ma na celu nie tylko zmniejszenia zużycia paliwa podczas najbardziej wrażliwej fazy rozruchu, ale przede wszystkim zmniejszenie emisji spalin i sadzy (ochrona środowiska klasy Euro 5/6).

    Jeżeli jednak czujnik temperaturowy zacznie przekłamywać sygnał, np. zawyżać wartość napięcia sygnałowego i zamiast 3,7 V (ok. +10 stopni C) (tabelka poniżej) pokaże 1,0 V (+ 80 stopni C), to komputer zacznie dawkować paliwo nie według rzeczywistej temp. ok. + 10 stopni, ale zawyżonej + 80 stopni C.
    Nissan Qashqai 2,0 dci - kręci ale nie odpala
    Jakie są skutki tej "zmyłki"? Właśnie takie, jakie doświadczają kierowcy - utrudniony rozruch w niskich temperaturach. Po prostu komputer dawkuje za mało paliwa na wtryskiwacze, ponieważ sądzie, że paliwo jest ciepłe i jest go więcej, a nie mniej w tej samej objętości.

    Stąd perturbacje ze startem i początkową pracą silnika do czasu rozgrzania. Z chwilą gdy ciecz chłodząca, a zarazem silnik osiągną kwestionowaną temperaturę + 80 st. C, wszystkie problemy mijają.

    Należy zaznaczyć, że czujnik ten spełnia b. ważną rolę np. w grzaniu świeć żarowych, o czym nie wiedzą nawet renomowani mechanicy. To właśnie na podstawie wskazań czujnika temp. komputer decyduje, czy grzać, jak długo oraz czy podgrzewać komory spalania przy pomocy świec żarowych.

    Jeżeli zatem czujnik pokazuje, jak wspomniałem, fałszywie + 80 stopni i ani jedna świeca nie grzeje, mimo że powinna (bo mróz na dworze), to nie powinno się od razu grzebać i wymieniać świece, ale najpierw sprawdzić czujnik, o czym mowa.

    Najprostszym sprawdzianem czujnika jest wyłączenie go z kostki elektrycznej i następnie próba odpalenia. Wówczas komputer pobiera tzw. "temperaturę zastępczą" np. "ostatni dobry pomiar" lub "- 50 stopni C". Jeżeli silnik momentalnie zapala, gdy poprzednio nie chciał lub z trudnościami, oznacza uszkodzenie czujnika i konieczność jego najpierw sprawdzenia razem z kablami i pinami, a dopiero potem wymiany, nie odwrotnie.

    Pzdr KotBury2

    0
  • #25 30 Sty 2017 17:37
    MarcinS70R
    Poziom 12  

    Problem połowicznie rozwiązany.
    Winny był immobiliser. Po zaprogramowania immo pali ze strzału ale ST6000 i KTS340 nie może zakodowac wtrysków.

    0
  • #26 30 Sty 2017 21:23
    KotBury2
    Poziom 18  

    MarcinS70R napisał:
    Problem połowicznie rozwiązany. Winny był immobiliser. Po zaprogramowania immo pali ze strzału ale ST6000 i KTS340 nie może zakodowac wtrysków.
    Jaki system wtryskowy paliwa? Jeżeli jest DENSO z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi, to kod tolerancji jest zapisany w formie rezystora korygującego (styki 1 i 2). Po podłączeniu wtryskiwacza komputer jest bezpośrednio informowany o tolerancji jego wykonania. Nie potrzeba więc kodowania przez diagnoskop zewnętrzny.

    Pzdr KotBury

    0
  • #27 30 Sty 2017 21:33
    damdam

    Poziom 32  

    jakie znowu denso w 2.0dCi ....... Bosch Piezo.

    0
  • #28 30 Sty 2017 21:52
    KotBury2
    Poziom 18  

    damdam napisał:
    jakie znowu denso w 2.0dCi ....... Bosch Piezo.
    Nie znam się na wszystkich markach i nie muszę. A taka informacja może się tobie też kiedyś przydać, znawco.

    Ponadto do kierowcy pytanie, czy sprawdziłeś, z jakiego powodu aż dwie pompy wysokiego ciśnienia (pwc) uległy identycznej awarii? Czy sprawdziłeś obecność na dnie puszki filtra paliwa opiłków metalu? Jeżeli tankujesz "suche" paliwo bez wspomagania olejem 2T, to za chwilę szlag trafi trzecią pwc i nawet nie będziesz wiedział kiedy...

    Pzdr KotBury2

    0
  • #29 30 Sty 2017 22:08
    wielecki
    Poziom 20  

    Swoją drogą temat ciekawy. jeszcze nie słyszałem żeby immo poleciało po próbie kodowania wtrysków. Ale pewnie autor zapomniał nas poinformować o jakimś szczególe... :D

    0
  • #30 30 Sty 2017 22:18
    MarcinS70R
    Poziom 12  

    O niczym was nie zapomiałem poinformować, chciałem uzyskać pomocy wiec w moim interesie było wszystko opisać i tak uczyniłem.
    Człowiek który kodował immo stwierdził że przez słaby aku immo się wysypało, jak mu powiedziełem o kodowaniu wtrysków stwierdził że to zbieg okoliczności a aku w te mrozy 2 razy faktycznie padło, nie skojarzyłem faktów.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo