Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw golf V 1,9tdi - Falujące napięcie łądowania akumulatora

patryk44gks 19 Sty 2017 10:19 1329 12
  • #1 19 Sty 2017 10:19
    patryk44gks
    Poziom 14  

    Witam
    Zauważyłem taki problem w samochodzie a mianowicie na wolnych obrotach faluje napięcie ładowania akumulatora 13,9-14,8v. bez włączonych odbiorników, z włączonymi jest podobnie ale górna granica jest do 14,7v
    Wcześniej było idealnie 14,5v z wyłączonymi światłami, a z włączonymi 14,4v.
    Co to może być?
    Regulator czy prostownik ewentualnie jak to sprawdzić.

    0 12
  • #2 19 Sty 2017 10:40
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Regulator padł valeo czy bosch?

    0
  • #3 21 Sty 2017 14:18
    patryk44gks
    Poziom 14  

    teraz mierzyłem i napięcie na wolnych obrotach bez odbiorników wacha sie w przedziale 14,1-14,35v
    Altek to bosch 140A

    0
  • #4 21 Sty 2017 23:39
    spiczi
    Poziom 16  

    Co spowodowało że zainteresowałeś się wahaniami napięć? Są jakieś objawy tego wahania ?
    Zmierz napięcie innym miernikiem. Gdzie mierzysz to napięcie? Na aku czy alternatorze?

    Piszesz że kiedyś było idealnie ? Kiedy to było?
    Sprawdzałeś jak z napięciami na zimnym i rozgrzanym alternatorze? Mierzysz zaraz po odpaleniu? W jakim stanie jest aku? Dawał radę w mrozy ?

    0
  • #5 22 Sty 2017 10:43
    patryk44gks
    Poziom 14  

    Poprostu co jakiś czas kontroluje stan samochodu aby zawsze był sprawny.
    Napięcie mierzone na akumulatorze.
    A akumulator jest nowy ma dopiero co dwa tygodnie, a na starym było to samo. Przy -25 tdi odpalil bez najmniejszego problemu takźe akumulator odpada.
    Bez większej różnicy czy zimnym czy ciepły.

    0
  • #7 22 Sty 2017 11:56
    kjancz
    Poziom 11  

    Prawdopodobnie problem leży po stronie regulatora napięcia czy oprócz nieregularnego napięcia nie występuje u ciebie takie jakby pulsowanie świateł na wolnych obrotach jak tak to diody ale wymień cały mostek nie wymieniaj pojedynczej diody be te słabsze ci zaraz siądą

    0
  • #8 22 Sty 2017 12:19
    patryk44gks
    Poziom 14  

    Światła swieca dobrze nic nie migota.
    A czy do pomiaru prądu alternatora powiem wystarczyć miernik do 20A?
    Mam do wymiany również moduł grzania swiec zarowych koszt 140zl. I refularor wymienię odrazu ale to na następny miesiąc.

    0
  • #10 22 Sty 2017 13:49
    kjancz
    Poziom 11  

    jeżeli chodzi o GOLFA 5 Z TYM silnikiem to masz alternator który podaje ci
    14 V 140 A miernikiem do 20 A nie uda się przewody w mierniku ci się po chwili nagrzeją tak jakby miały się stopić jeżeli to miernik jakiś z marketu one nie są dokładne jeżeli nie masz pulsujących świateł na wolnych obrotach to miernik źle ci wskazuje. Zrób następująco na zgaszonym silniku zobacz na akumulatorze czy też ci pulsuje napięcie jak nie to znaczy że miernik ok następnie odpal silnik zobacz jakie napięcie masz na alternatorze i jakie na akumulatorze jak występuje różnica to masa na silniku jak różnicy niema a na alternatorze nadal pulsuje napięcie to diody wymień cały mostek zobacz w jakim stanie są szczotki prawdopodobnie nierówno pracują przeczyść komutator i ewentualnie wymienić regulator napięcia on jest razem ze szczotkami jeżeli po tym zabiegu nadal jest falowanie napięcia to prawdopodobnie zostanie ci wymiana alternatora czasami regeneracja nic nie da tylko nowy

    0
  • #11 22 Sty 2017 14:07
    patryk44gks
    Poziom 14  

    Miernik mam sprawny unit za 70zl także odpada mam jeszcze drugi samochód i tam napiecie nie faluje.
    Pomierze właśnie napiecie bezpośrednio na alternatorze. I jutro rozbiore i przyczyszcze może coś pomoże, a jak nie to wymieniać najpierw regulator czy układ prostowniczy?

    0
  • #12 22 Sty 2017 15:20
    kjancz
    Poziom 11  

    Jeżeli odkręcisz regulator i stwierdzisz zużycie szczotek i nierówną ich pracę powciskaj je i sprawdź czy płynnie się wysuwają czy są równe bo może nierówno sprężynka dociskała to po stwierdzeniu zużycia szczotek to pierwszy regulator a na większych obrotach też jest falowanie napięcia

    0
  • #13 22 Sty 2017 18:11
    patryk44gks
    Poziom 14  

    Zmierzylem właśnie napiecie wechodzace bezpośrednio z alternatora i jest taiie samo.
    I napiecie wacha się w przedziale 14,2-14-45v bez względu czy zalacze wszystkie światła. Narazie to chyba zowtawie i zobacze co będzie się działo. Ale wydaje mi się właśnie tak jak pisaliscie ze to szczotki czyli razem z regulatorem i powinien być spokój.
    Jutro wymieniam moduł grzania swiec zarowych, a ten regulator no to będę kontrolował napiecie co jakiś czas no ale również pójdzie do wymiany w najbliższym czasie.

    0
  Szukaj w 5mln produktów