Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Kangoo 1.5 dci - czasem gaśnie na b. jałowym, spadki ciśnienia na rampie

Piotsztykiii 19 Sty 2017 15:14 1272 16
  • #1 19 Sty 2017 15:14
    Piotsztykiii
    Poziom 4  

    Od niedawna posiadam Kangura 2005r 1,5dci 82km osprzęt delphi. Mam z nim tylko jeden mały problem. Silnik czasem przygasa lub gaśnie tylko i wyłącznie podczas pracy na biegu jałowym. Nie zdarza się to jak silnik jest zimny, tylko od czasu jak się trochę ruszy temperatura. Czasem 30 razy dziennie (przeważnie stojąc na czerwonym) a czasem ani razu. Podejrzałem interfejsem, że podczas tego przygasania występuje spadek ciśnienia paliwa na rampie do jakiś 100 bar ale nie wiem czy ta wartość jest prawidłowa bo to badziewiasty interfejs. Ale na 100% są spadki ciśnienia. Poza tą przypadłością silnik chodzi super. Podczas jazdy żadnych problemów. Ma moc, nie dymi, na biegu jałowym żadnego falowania, odpala normalnie, spalanie w normie. Wymieniłem filtr powietrza oraz paliwa. W starym nie było opiłków. Doczytałem gdzieś na forum, że ktoś miał identyczne objawy i pomogła wymiana "regulatora ciśnienia paliwa" jednak ja mam osprzęt delphi i chyba nie mam tego regulatora. Ma ktoś jakieś pomysły co mogę sprawdzić?
    Pozdrawiam

    0 16
  • Fibaro
  • #2 19 Sty 2017 17:18
    daras41
    Poziom 25  

    Zacznij od testu przelewowego wtrysków.

    0
  • #3 19 Sty 2017 19:33
    Piotsztykiii
    Poziom 4  

    okej wykonam test tylko muszę go przeprowadzić podczas tego przygasania czy nawet jak trafie że chodzi dobrze to mogę go zrobić?

    0
  • Fibaro
  • #4 20 Sty 2017 08:34
    daras41
    Poziom 25  

    Zrób na gorącym silniku.

    0
  • Pomocny post
    #5 20 Sty 2017 09:28
    marekwodniak
    Poziom 14  

    Kolega miał podobnie sprawdziliśmy co się dało winna była pompa wysokiego ciśnienia.Regulator masz właśnie w pompie koszt około 340zł.Ja mam rocznik 2002 i jest regulator paliwa w pompie.

    0
  • Pomocny post
    #6 20 Sty 2017 10:57
    daras41
    Poziom 25  

    Regulator też może być, ale ja zawsze zaczynam od testu przelewowego wtrysków, bo zaworki w systemie Delphi dość często padają. Regulator nie jest tani i wolę na darmo nie wymieniać jak się okaże , że wtryski górą puszczają ;)

    0
  • #7 20 Sty 2017 15:14
    jankopolo
    Poziom 10  

    Podczas rozruchu silnika ciśnienie na szynie paliwowej powinno wynosić 150 bar, na biegu jałowym nie mniej niż 240 bar.
    Zdejmij wtyczkę z czujnika ciśnienia paliwa na szynie paliwowej i popraw piny (podoginaj) następnie zrób to samo na wtyczce zaworu regulacji dawki paliwa zamontowanym na tylnej ścianie pompy wysokiego ciśnienia.

    0
  • Fibaro
  • #8 20 Sty 2017 16:14
    Transit 2
    Warunkowo odblokowany

    Cytat:
    regulatora ciśnienia paliwa" jednak ja mam osprzęt delphi i chyba nie mam tego regulatora
    Regulator i czujnik temperatury paliwa powinien być i ja bym zaczął sprawdzać od czujnika położenia wału oraz wałka rozrządu.
    Bo z tego, co opisujesz, to na wygląda i wejście w oscyloskop powinno wszystko wyjaśnić i również zauważysz czas wtrysku.
    Najlepiej podłącz pod komputer, zanim cokolwiek wyjmiesz, bo jak się okaże głupi czujnik wału korbowego, to bez sensu cokolwiek demontować, bo lejące się wtryski byś już nie odpalił to raz.

    0
  • #9 20 Sty 2017 16:59
    Piotsztykiii
    Poziom 4  

    Dzięki Wszystkim za zainteresowanie.
    Ciśnienie na biegu jałowym wynosi około 280 bar. Spadki występują tylko w chwili gdy przygasa lub gaśnie. Gdy silnik chodzi poprawnie nie ma żadnych spadków na biegu jałowym. Zatankowałem ostatnio dwa razy to lepsze paliwo, pojeździłem trochę i jest trochę lepiej. Już tylko przygasa a nie gaśnie i zdarza się to coraz rzadziej. Dziś np. tylko dwa razy mi przygasł. Wygląda to tak jakby się coś wieszało. Też podejrzewałem czujnik ciśnienia ten w rampie lub regulator ciśnienia paliwa ale trafiłem na takie foto na jakimś forum i to mnie zmyliło prawdopodobnie:
    Renault Kangoo 1.5 dci - czasem gaśnie na b. jałowym, spadki ciśnienia na rampie
    1 Pompa wstępna
    2 Pompa wysokiego ciśnienia
    3 Czujnik temperatury
    4 Siłownik niskiego ciśnienia
    5 Głowica hydrauliczna
    6 Otwory mocujące
    7 Wejście oleju
    napędowego
    8 Układ zwrotny oleju
    napędowego
    9 Wyjście wysokiego
    ciśnienia

    Rozumiem, że nr 4 to ten regulator tak?
    A gdyby było coś nie tak z wtryskami, to czy nie było by innych objawów? Tak jak pisałem żadnych innych problemów nie ma, silnik chodzi naprawdę super.

    0
  • Pomocny post
    #10 20 Sty 2017 17:07
    jankopolo
    Poziom 10  

    Nr. 4 to zawór regulacji dawki paliwa, odpowiada za ilość paliwa dostarczonego do sekcji wysokiego ciśnienia.
    Podczas pracy silnika występują drgania, które powodują po pewnym czasie odkształcenie pinów wewnątrz wtyczki.
    Dlatego proponuję dogięcie pinów we wtyczce zaworu regulacji dawki paliwa (nr.4) i czujnika ciśnienia na szynie paliwowej.
    Uszkodzony lub źle działający czujnik położenia wału korbowego powoduje znaczne utrudnienia w rozruchu silnika, jeśli dodatkowo źle pracuje czujnik położenia wałka rozrządu sterownik silnika nie udzieli pozwolenia na wtrysk paliwa.

    0
  • #11 20 Sty 2017 17:11
    Piotsztykiii
    Poziom 4  

    Spoko. Podoginam i napiszę co i jak. Czujnika wału nie podejrzewałem, bo z doświadczenia z benzyniaków wiem, że właśnie byłyby problemy z rozruchem.

    0
  • Pomocny post
    #12 21 Sty 2017 09:45
    Transit 2
    Warunkowo odblokowany

    Cytat:
    Nr. 4 to zawór regulacji dawki paliwa, odpowiada za ilość paliwa dostarczonego do sekcji wysokiego ciśnienia.
    Jeśli nie ma zanieczyszczeń w tym zaworze regulacji dawki paliwa, to rzadko się zdarza i nie spotkałem się jeszcze uszkodzenia samego zaworu, chyba że jest dość mocno zapchany, aby taka usterka powodowała, ale warto sprawdzić i elektryka też może zakłócać, ale rzadko się zdarza.
    Cytat:
    Uszkodzony lub źle działający czujnik położenia wału korbowego powoduje znaczne utrudnienia w rozruchu silnika,
    Niekoniecznie związane z rozruchem, ponieważ czujnik wału korbowego jest uzależniony również pracą tego zaworu i kolega pisze, że objawy występują:
    Cytat:
    Podejrzałem interfejsem, że podczas tego przygasania występuje spadek ciśnienia paliwa na rampie do jakiś 100 bar ale nie wiem czy ta wartość jest prawidłowa bo to badziewiasty interfejs.
    A więc, zakłócenie czujnika wału korbowego (poprzez zanieczyszczenie bądź jej usterki), bo ten czujnik wału korbowego jest odpowiedzialny za utrzymanie ciśnienia w pompie dzięki regulacji dawki paliwa i jeśli w danym momencie zawiesza się czujnik wału korbowego, automatycznie zmniejsza ciśnienie paliwa, często się zdarza. (A pompiarze ręce zacierają z braku jej wiedzy.)
    Natomiast uszkodzenie czujnika wałka rozrządu jak wyżej kolega napisał, bo nie będzie byle gdzie i jak wtryskiwał paliwo do komory spalania, co jej objawy również ma trudności z odpaleniem, bądź pracą silnika. A więc warto, abyś na spokojnie obejrzał i jeśli masz możliwość, to podaj błędy, bo muszą być przy tych objawach.
    W tych układach wtryskowy zalecane dolewanie do paliwa środki smarujące 2T, aby zapobiec przetarciu elementu wtryskowego, bo firma delphi ma za delikatne części i należy o niej dbać oraz na czas wymieniać filtr paliwa.

    Ps. Interfejs może być dobry, tylko trzeba jej jeszcze zrozumieć.

    0
  • #13 22 Sty 2017 20:46
    Piotsztykiii
    Poziom 4  

    Witam. Problem już praktycznie nie występuje. Praktycznie, bo już przez dwa dni ani razu nie przygasł :) Profilaktycznie poprawiłem piny w czujniku i zaworze. Może jeszcze się skuszę na jakiś dodatek do paliwa tylko sobie doczytam jaki jest skuteczny. Także dziękuje Wszystkim za pomoc, w przyszłości gdyby problem powrócił będę wiedział gdzie szukać usterki.
    Co do interfejsu to ogarniam co oznaczają poszczególne parametry, tylko nie jestem pewny na ile on jest dokładny w live data. Ale chyba jest spoko. Błędów zapisanych żadnych nie ma ale muszę poszukać jakiegoś dobrego programu do renault na elm 327 to może tam coś będzie.
    Pozdrawiam

    0
  • #15 23 Sty 2017 10:51
    Transit 2
    Warunkowo odblokowany

    W podanym linku nie zalecam tego środka do tego układu paliwowego, bo szybciej uszkodzisz, niż stosując oleju 2T lub specjalnego mixolu, co takie oleje są bezpieczne niż użycia środków czyszczące. Ponieważ, wspomniane oleje mają smarować, a nie jej czyścić, to tak, jakbyś użył nafty lub inne środki tego typu, co według mnie i sprawdzonych takie środki jak w tym linku nie jest bezpieczny dla tego układu wtryskowego.

    0
  • #16 23 Sty 2017 22:53
    jankopolo
    Poziom 10  

    Miałem okazję czyścic wtryskiwacze DELPHI po zastosowaniu kuracji 2T.
    Udał się uratować tylko 2 sztuki. Nagar ze spalonego oleju 2T unieszkodliwił je perfekcyjnie.
    Różnica wielkości dawki paliwa przy różnych prędkościach obrotowych dochodziła do 35%.

    0
  • #17 24 Sty 2017 11:06
    Transit 2
    Warunkowo odblokowany

    Cytat:
    Miałem okazję czyścic wtryskiwacze DELPHI po zastosowaniu kuracji 2T.
    Udał się uratować tylko 2 sztuki.
    Stosowanie oleju 2T ma na celu smarowanie, a nie jej naprawiać lub czyścić i należy cały czas stosować olej 2T do końca żywota auta. W każdym razie takie układy delphi potrzebują smarowanie i niema co tam czyścić, bo jak już przykładowo dostał opiłki (przed stosowanie oleju 2T), to niema już żadnego ratunku i niestety pozostaje rozebrać i wyczyścić wtryskiwacze oraz całego układu paliwowego wraz ze zbiornikiem paliwa.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo