Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SCANIA 420 PDE 2002r zacierają się

19 Sty 2017 20:48 969 6
  • Poziom 4  
    Scania 420 PDE -zacierają się cylindry -każdy po kolei , więc przełożyłem z drugiego silnika całe zestawy (tłok tuleja) dodatkowo nowe pierścienie . Ciśnienie oleju 4 bary przy 80 stopniach. Wszystko zaczęło się dziać od pęknięcia chłodnicy oleju po jej wymianie. Zaciera się podczas jazdy z ładunkiem. Temperatura wody nagle skoczy z 80 na 120 stopni. Wtedy płyn wylatuje na zewnątrz z lewej strony silnika. W zależności która tuleja się zatrze. Co może być tego przyczyną?
  • Poziom 12  
    Nie miałem do czynienia z zacierającą się Scanią, ale zdarzały się u mnie przypadki, kiedy silniki HATZa zacierały się z powodu braku (lub słabego) natrysku na dennicę tłoka. Być może w tym tkwi wada. Dodatkowo jeśli dzieje się tak po wymianie chłodnicy oleju, to zacząłbym od sprawdzenia przepustowości jej. Być może ma jakąś kryzę lub inną zagadkę.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Ta chłodnica oleju to oryginalna czy z Biedronki??
    Nie składaliście silnika na silikon??
    Co z pompowtryskami?? Nie leją?? Tłok nie puchnie w tulei??
    To co kolega wyżej wspomniał - natrysk oleju na denko tłoka - co z dyszami?? Poprawnie zamontowane?? Dysze drożne??
  • Poziom 4  
    Chłodnice miałem z drugiego silnika który był sprawny. Silikonu staram się używać jak najmniej bo wiem że czasami może narobić biedy. Pompowtryski po regeneracji, bo też o tym myślałem że coś nie tak . Dysze przedmuchane i są na swoim miejscu, tak się zastanawiam nad włożeniem nowych tulei i tłoków tylko czy dalej nie będzie tak samo.
  • Poziom 12  
    Nie wiem, czy to możliwe, ale spróbuj kolego uruchomić pompę olejową i sprawdzić jak mocno natryskują ten olej. W silniku HATZa jedna panewka była okręcona, przez co natrysk był zmniejszony o połowę (przelot był, ale olej kapał, a nie natryskiwał). Najlepiej przeanalizować całą "drogę" oleju od pompy do dysz (może faktycznie jakiś paproch wleciał w wąskim miejscu).
    Z nowymi tłokami, to ostrożnie, bo usuwasz skutek a nie przyczynę.
  • Poziom 4  
    Taki właśnie mam zamiar, od poniedziałku rozbieram i sprawdzam wszystko po kolei bo coś musi być nie tak .
  • Poziom 15  
    W mojej scani po naprawie chłodnicy oleju wpadł poprok i zatkał dyszę chłodzenia tłoka co skutkowało zatarciem tłoka i pęknięciem tulei