Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TestoTesto
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus C-360 - Kontrolka ładowania -miga.

20 Sty 2017 08:36 2238 11
  • Poziom 8  
    Witam, mam problem w Ursusie C-360 z ładowaniem. Miga kontrolka od ładowania na wolnych obrotach po tym jak alternator naładuje akumulatory. Pasek naciągniety, ładowanie jest Ok. Koło pasowe na alternatorze o odpowiedniej wielkości. Objawy ustępują po np. włączeniu świateł czyli pod obciążeniem.
  • TestoTesto
  • Poziom 34  
    Wszystko jest ok, po prostu akumulatory naładowane do pełna i alternator nie ma co ładować, regulator rozłącza wzbudzenie i kontrolka się zaświeca, następnie następuje spadek napięcia i alternator od nowa się wzbudza i kontrolka gaśnie. Objawia się to właśnie okresowym miganiem kontrolki, załączenie świateł powoduje obciążenie i wtedy kontrolka nie miga
  • TestoTesto
  • Poziom 8  
    Rozumiem. Kontrolka dość szybko miga. Tak "często i szybko" regulator może sterować pracą wzbudzenia?
  • Poziom 26  
    Cytat:
    Wszystko jest ok, po prostu akumulatory naładowane do pełna i alternator nie ma co ładować, regulator rozłącza wzbudzenie i kontrolka się zaświeca, następnie następuje spadek napięcia i alternator od nowa się wzbudza i kontrolka gaśnie. Objawia się to właśnie okresowym miganiem kontrolki, załączenie świateł powoduje obciążenie i wtedy kontrolka nie miga

    Ciekawa teoria nawet rzekłbym bajkowa. Kontrolka nie ma prawa migać, jeśli jest inaczej świadczy to o uszkodzeniu.
  • Poziom 34  
    Zapewne alternator od poloneza/fiata i kontrolka będzie migać i z tym się nie poradzi, już niejeden z tym walczył nawet sam osobiście i zmieniałem wszystko łącznie z diodami wzbudzenia i niektóre alternatory tak mają
  • Poziom 39  
    Po pirsze czy tam jest alternaror, czy może jeszcze tradycyjna prądnica? Po drugie jeśli alternator to raczej poprawnie, jako że przy wolnych obrotach pracuje na granicychrakterystki Silnik pierwotnie nie przewidywał zapotrzebowania na napęd alternatora. Po przecie chwytamy w garść miernik wielkości elektrycznych, ustwiamy na pomiar napięcia do 25 V i czytamy wyniki. I wreszcie po czwarte nie da się wykluczyć, że pierścienie ślizgowe są zniszcone.
  • Poziom 43  
    Normalne miganie jak jest bez obciążenia. Olej
  • Poziom 34  
    mczapski napisał:
    Po pirsze czy tam jest alternaror, czy może jeszcze tradycyjna prądnica

    jarzabek3 napisał:
    Miga kontrolka od ładowania na wolnych obrotach po tym jak alternator naładuje akumulatory

    a kolega @hevet2 to ile takich alternatorów montował/rozbierał bo przez moje ręce przeszło grubo ponad 50 szt i w większości miganie pojawiło się po zmianie akumulatorów bo stare nie dawały się naładować na max i dlatego kontrolka nie migała, tak jak kolega wyżej olać i jeździć skoro ładowanie jest ok a jak bardzo drażni to włączać pozycyjne światła i po problemie
  • Poziom 43  
    W układzie z przekaznikem kontrolki ładowania mruganie to normalna sprawa.
  • Poziom 8  
    W ciągniki jest alternator, od jakiego samochodu nie pamiętam już ale to akurat mało ważna sprawa. Akumulator ma rok czasu. Z opalaniem nie ma problemu nawet w największe mrozy.
  • Poziom 16  
    Witam, jakiś czas temu założyłem alternator Boscha z golfa II. Na żarówce 2W alternator budził się przy ok 1000-1100 obr a na tyrkaniu żarówka mrużyła dość mocno. Stwierdziłem że dość późno się budzi w przeciwieństwie do prądnicy i założyłem żarówkę 4W co sprawiło że alternator budził się przy ok 800 obr a na tyrkaniu ledwie mrużyła. Podczas pracy w żniwa zaczęła migać kontrolka. Dokładnie identyczna sytuacja jak u Ciebie. Pod obciążeniem przestawała. Rozmawiałem z nie jednym elektrykiem i każdy mówił że to normalne. Przy orce pożniwnej pracując na światłach zauważyłem że światła strasznie mocno świecą. Sprawdzam ładowanie i nie wierze- 18-19V, na max obrotach było dokładnie 19,6V. Zmieniłem regulator i od tej pory się uspokoiło. Ładowanie wróciło do normy a dla eksperymentu założyłem spowrotem żarówkę 2W. Różnica tylko taka że troszkę później się budzi. Tak więc nie przejmuj się tym miganiem, to normalna sprawa. Ludzie myślą że coś się dzieje. U mnie regulator sprawił że się przestraszyłem ale dalej jeżdżę na 4W i wiem że aku jest doładowane. Owszem robię tak żeby kontrolka długo nie migała więc włączam światła i wtedy jest obieg prądu.