Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 4 1.9 TDI 90km dobry

Martini97 20 Sty 2017 12:31 2511 42
  • #2 20 Sty 2017 12:53
    Eidems
    Poziom 28  

    W ogóle opłaca się kupować diesla z przebiegiem 500k skręconego do 300k? Zwróć uwagę na wymianę rozrządu/padające turbo itd

    0
  • #3 20 Sty 2017 15:22
    MrMalo82
    Poziom 12  

    Odpuść to auto, poza tym czy potrzebujesz diesla? TDI sa na trasy, spalanie to jest ostatnia rzecz na jaką się patrzy, chyba że dzisiaj jesteś w W-wie a jutro pod Krakowem.
    Po mieście - tylko benzyna.

    Auto ma wiele odcieni zieleni, najprawdopodobniej przód był robiony, sprzedawca to handlarz bo ma wiele innych aut, kupił pewnie tego golfa za 1000 euro, Niemiec płakał jak sprzedawał itd..
    Dla mnie śmietnik, ze skręconym przebiegiem o co najmniej 100 tys.

    Jak Ci padnie sprzęgło z kołem dwumasowym bo pewnie auto je posiada, pompo-wtryski, turbo, do tego komplet opon bo te co są to łyse i zacznie Ci schodzić lakier to wtedy faktycznie tanio Ci wyjdzie spalanie TDI.


    Jak koniecznie potrzebujesz diesla, szukaj od osoby prywatnej i za jednak wyższą kwotę niż symboliczne 7 tys, zawsze można po-negocjować.

    Ja bym proponował jednak 1,6 mpi lub 1,8 125 KM
    Golf IV lub np Audi A3.

    Chociaż aut jest sporo, wszystko zależy od budżetu, można kupić młodego fiata 2003 a można kupić z 98 roku Audi a3 z przebiegiem 400 tys w dieslu.

    0
  • #4 20 Sty 2017 16:19
    Martini97
    Poziom 4  

    Dzięki kolego dzwoniłem do typa i powiedział, że przód był robiony prawdopodobnie w Niemczech ale ja w to nie wierzę. Moim zdaniem w Niemczech by tak lakieru nie dobrali tylko w Polsce. A jeszcze z tym przebiegiem go najmniej powinno być 350.000 km. Już nawet nie pytałem się o inne rzeczy. A skąd wiesz, że opony łyse na zdjęciu nie widać tego doskonale.

    0
  • #5 20 Sty 2017 16:29
    robokop
    Moderator Samochody

    MrMalo82 napisał:
    TDI sa na trasy, spalanie to jest ostatnia rzecz na jaką się patrzy, chyba że dzisiaj jesteś w W-wie a jutro pod Krakowem.

    No pewnie, wlać 12 litrów benzyny, czy 6 ON na 100KM - różnica żadna.
    l
    MrMalo82 napisał:
    Auto ma wiele odcieni zieleni, najprawdopodobniej przód był robiony, sprzedawca to handlarz bo ma wiele innych aut, kupił pewnie tego golfa za 1000 euro, Niemiec płakał jak sprzedawał itd..
    Dla mnie śmietnik, ze skręconym przebiegiem o co najmniej 100 tys.

    Jak 90% aut na rynku wtórnym.
    MrMalo82 napisał:
    Jak Ci padnie sprzęgło z kołem dwumasowym bo pewnie auto je posiada, pompo-wtryski,
    Nie ma tam ani jednego, ani drugiego.
    MrMalo82 napisał:
    Ja bym proponował jednak 1,6 mpi lub 1,8 125 KM
    Golf IV lub np Audi A3.
    Jedno w "wersji superoszczędnej" 75KM, a drugie paliwożerne? Ten 125KM łyknie lekko 10 - 12litrów po mieście. I w obydwu przypadkach żadnej gwarancji że będą miały oryginalny przebieg i nie piją wiadra oleju na setkę.


    Ogólnie ze zdjęcia niewiele wynika - trzeba by pojechać, obejrzeć, posłuchać - ten robiony przód to równie dobrze mogła być lekka stłuczka czy rysa. Nikt przecież w wiekowym romplu nie odbudowywał pół auta.

    1
  • #6 20 Sty 2017 16:44
    Martini97
    Poziom 4  

    [quote="robokop"]

    MrMalo82 napisał:
    TDI sa na trasy, spalanie to jest ostatnia rzecz na jaką się patrzy, chyba że dzisiaj jesteś w W-wie a jutro pod Krakowem.

    No pewnie, wlać 12 litrów benzyny, czy 6 ON na 100KM - różnica żadna.

    No to już się trochę pogubiłem. Jaki silnik wybrać 1.9 TDI spali w mieście 7l. ON max .
    A co sądzicie o 1.8 20v lub 1.6 benzyna. A potem założyć gaz.

    0
  • #7 20 Sty 2017 17:15
    MrMalo82
    Poziom 12  

    robokop napisał:
    MrMalo82 napisał:
    TDI sa na trasy, spalanie to jest ostatnia rzecz na jaką się patrzy, chyba że dzisiaj jesteś w W-wie a jutro pod Krakowem.

    No pewnie, wlać 12 litrów benzyny, czy 6 ON na 100KM - różnica żadna.


    A turbo czy dwumas się sam naprawi? 3 tys wyłoży sąsiad, wtedy to faktycznie wyjdzie takie niskie spalanie że o jej...+ niedogrzane auto, pracują na gęstym oleju i sypiący sie osprzęt, faktycznie same zalety spalania 6/100

    6 ON na 100 taaa, ciekawe jakim cudem jak tyle to nie wiem czy 1,4 tdi spali, albo seicento 900 w mieście.
    Jak takie auto po mroźnej nocy sie odpali to mniej niż 18/100 nie będzie palić dopóki solidnie się nie rozgrzeje, a diesel rozgrzewa się bardzo długo, nim drgnie wskazówka temperatury to już się jest w centrum dużego miasta.

    Dwumasu nie ma? to ciekawet co takie aukcje robia?
    http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeglo-audi-a3-1-9tdi-alh-ahf-asv-i6590110067.html

    Więc biorąc pod uwagę, przebiegi o dobre 100 tys większe (oczywiście realne) niż Pb typu 1,6 czy 1,8, do tego wymianę sprzęgła za 1500 zł i regeneracje turbiny to na paliwo do paliwożernego 1,8 zostaje z 2500 zł.

    Jeździłem 1,8T po mapie na 180 KM i palił w mieście ok 10-11 na spokojnie, na trasie 7,5/100, oczywiście przy kręceniu do 6,5 tys obrotów to nawet i 18 w mieście ale..
    Jak ktoś uważa że TDI, na zimnym silniku spali 6/100 to chyba jest niezłym optymistą, raczej Fiat 126p to może tak palił przy silniku 650 cm3

    Ja bym nie patrzał na spalanie, bo turbo się samo nie naprawi, dwumas tez nie, benzyna będzie w proporcjonalnie lepszej kondycji bez jakiś problemów typu zaworki, turbiny itp.

    Wg producenta
    1,9 tdi 90 KM ŚREDNIO pali 6.5/100
    a 1,8 125 KM 8,2/100 + opcja założenia lpg, wtedy 10l gazu czyli przejazd 100 km to jakieś max 18-19 zł.

    Martini97 napisał:
    A skąd wiesz, że opony łyse na zdjęciu nie widać tego doskonale.


    Jak ktoś sprzedaje auta jak ziemniaki na targu że ma ich z 10, to nie będzie w każdym wymieniał oleju z górnej półki, filtrów, nowe akumulatora Boscha za 600 zł, oraz opon Michelin za 1200, tylko odpicuje auto na myjni i interes się kręci, on ma na tym zarobić a nie stracić.

    0
  • #8 20 Sty 2017 17:19
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    @Martini97 Może zacznij od tego jaki budżet posiadasz na zakup samochodu. To ułatwi jakiekolwiek sensowne doradzenie.

    0
  • #9 20 Sty 2017 17:22
    daro31ie
    Specjalista Automatyk

    Kolego jeżeli to silnik AGR to brać nie oglądać.
    Odnośnie silników TDI to od 12lat jezdzę tylko samochodami na ropę i nie mam zamiaru być niewolnikiem ja posiadacze pojazdów benzynowych.

    0
  • #10 20 Sty 2017 19:04
    Martini97
    Poziom 4  

    MrMalo82
    Jak ktoś sprzedaje auta jak ziemniaki na targu że ma ich z 10, to nie będzie w każdym wymieniał oleju z górnej półki, filtrów, nowe akumulatora Boscha za 600 zł, oraz opon Michelin za 1200, tylko odpicuje auto na myjni i interes się kręci, on ma na tym zarobić a nie stracić.[/quote]

    Przekonalem sie jak kupilem auto od handlarza bylo do wymiany opony przod i tyl. Wszystkie czujniki ABS-u. Czujnik temperatury cieczy chlodzacej , przepustnica, przeplywka, sonda lambda i wszystkie wahacze alumieniowe oraz tylne amorki. Wkopalem sie bo stwierdzilem ze jak auto niecale 2 tygodnie temu bylo robiony przeglad to samochod powinien byc ok. Ale teraz jak bede tylko kupowal auto to odrazu na stacje i niech sprawdzaja wszystko wole 200 zl zmarnowac niz wydac na naprawe w hu. .

    0
  • #11 20 Sty 2017 19:04
    Eidems
    Poziom 28  

    daro31ie napisał:
    Kolego jeżeli to silnik AGR to brać nie oglądać.
    Odnośnie silników TDI to od 12lat jezdzę tylko samochodami na ropę i nie mam zamiaru być niewolnikiem ja posiadacze pojazdów benzynowych.

    Niewolnikiem czego? Jestem pozytywnie zaskoczony spalaniem benzyny w mieście (ok 6-7l/na 100km z czego większość w mieście a odcinki i tak nie dłuższe niż 10km silnik 1.2 60km fiata). Panda którą często jeżdżę spala ok. 8l LPG/100km, obojętnie czy miasto/trasa i tak jest mocno żyłowane. Znajomego "SUPER HIPER" oszczędne 1.4 hdi spala w mieście ponad 6 litrów, więc nie wiem gdzie mamy oszczędność dla ropniaka. W spalaniu najlepiej wychodzi PB+ LPG, potem ON, i na końcu PB. W serwisowaniu najdrożej wychodzi ON. Więc nawet to co zaoszczędzisz na przejechaniu x kilometrów wydasz na droższe naprawy. Dlaczego ludzie nie potrafią tego pojąć? A faktycznie, ropa jest aż 8 groszy tańsza od benzyny :D

    0
  • #12 20 Sty 2017 19:09
    robokop
    Moderator Samochody

    MrMalo82 napisał:
    6 ON na 100 taaa, ciekawe jakim cudem jak tyle to nie wiem czy 1,4 tdi spali, albo seicento 900 w mieście.
    Jak takie auto po mroźnej nocy sie odpali to mniej niż 18/100 nie będzie palić dopóki solidnie się nie rozgrzeje, a diesel rozgrzewa się bardzo długo, nim drgnie wskazówka temperatury to już się jest w centrum dużego miasta.

    Bladego pojęcia nie masz o dieslach, więc nie zabieraj głosu. 18-20 litrów to benzyniak pali, zanim się rozgrzeje.
    MrMalo82 napisał:
    Dwumasu nie ma? to ciekawet co takie aukcje robia?

    Gdyby nawet, to kpl. sprzęgło Sachs do tego auta kosztuje 1200zł. "Sztywne" sprzęło, które również występowało w słabszych odmianach silnikowych kosztuje mniej niż połowę tego.
    MrMalo82 napisał:
    Jeździłem 1,8T po mapie na 180 KM i palił w mieście ok 10-11 na spokojnie, na trasie 7,5/100, oczywiście przy kręceniu do 6,5 tys obrotów to nawet i 18 w mieście ale..
    Jak ktoś uważa że TDI, na zimnym silniku spali 6/100 to chyba jest niezłym optymistą, raczej Fiat 126p to może tak palił przy silniku 650 cm3
    Jeszcze raz powtarzam, bladego pojęcia nie masz o dieslach, ani o żadnych innych samochodach, więc nie zabieraj głosu. Fiat 126p przy dużych mrozach i na krótkich odcinkach bez problemu konsumował 10l/100km. Zachwalany 1.8/20V również bez problemu osiągnie 16-18 litrów w zimie po mieście.
    MrMalo82 napisał:
    1,8 125 KM 8,2/100 + opcja założenia lpg, wtedy 10l gazu czyli przejazd 100 km to jakieś max 18-19 zł.

    A na tą instalację to sąsiad pieniążki wyłoży? I to tak ze 2 tysiączki? Ponadto gaz w tej chwili do 2,4zł dobija. Wylicz sobie po ilu tys. km się zwróci.

    1
  • #13 20 Sty 2017 19:11
    Eidems
    Poziom 28  

    robokop napisał:
    MrMalo82 napisał:
    6 ON na 100 taaa, ciekawe jakim cudem jak tyle to nie wiem czy 1,4 tdi spali, albo seicento 900 w mieście.
    Jak takie auto po mroźnej nocy sie odpali to mniej niż 18/100 nie będzie palić dopóki solidnie się nie rozgrzeje, a diesel rozgrzewa się bardzo długo, nim drgnie wskazówka temperatury to już się jest w centrum dużego miasta.

    Bladego pojęcia nie masz o dieslach, więc nie zabieraj głosu. 18-20 litrów to benzyniak pali, zanim się rozgrzeje.
    MrMalo82 napisał:
    Dwumasu nie ma? to ciekawet co takie aukcje robia?

    Gdyby nawet, to kpl. sprzęgło Sachs do tego auta kosztuje 1200zł. "Sztywne" sprzęło, które również występowało w słabszych odmianach silnikowych kosztuje mniej niż połowę tego.
    MrMalo82 napisał:
    Jeździłem 1,8T po mapie na 180 KM i palił w mieście ok 10-11 na spokojnie, na trasie 7,5/100, oczywiście przy kręceniu do 6,5 tys obrotów to nawet i 18 w mieście ale..
    Jak ktoś uważa że TDI, na zimnym silniku spali 6/100 to chyba jest niezłym optymistą, raczej Fiat 126p to może tak palił przy silniku 650 cm3
    Jeszcze raz powtarzam, bladego pojęcia nie masz o dieslach, ani o żadnych innych samochodach, więc nie zabieraj głosu. Fiat 126p przy dużych mrozach i na krótkich odcinkach bez problemu konsumował 10l/100km. Zachwalany 1.8/20V również bez problemu osiągnie 16-18 litrów w zimie po mieście.
    MrMalo82 napisał:
    1,8 125 KM 8,2/100 + opcja założenia lpg, wtedy 10l gazu czyli przejazd 100 km to jakieś max 18-19 zł.

    A na tą instalację to sąsiad pieniążki wyłoży? I to tak ze 2 tysiączki? Ponadto gaz w tej chwili do 2,4zł dobija. Wylicz sobie po ilu tys. km się zwróci.

    Gaz dobija raczej do 2zł, a ropa dobija do 5zł. Instalacja zwraca się po roku gdy dużo jeździsz;) Jedź może zatankować ropę, chyba nie znasz cen.

    0
  • #14 20 Sty 2017 19:12
    Martini97
    Poziom 4  

    Waldemar z Kaszub napisał:
    @Martini97 Może zacznij od tego jaki budżet posiadasz na zakup samochodu. To ułatwi jakiekolwiek sensowne doradzenie.


    No tak do 8.000 zl. Czy lepiej poczekac, zarobic i dolozyc i wtedy kupic golfa 4 4motion lub audi a3 8l quattro. Wszystko z silnikiem 1.8T 150/180KM. Tylko na takie cacko trzeba ok. 18.000zl

    0
  • #15 20 Sty 2017 19:15
    robokop
    Moderator Samochody

    Eidems napisał:
    Niewolnikiem czego? Jestem pozytywnie zaskoczony spalaniem benzyny w mieście (ok 6-7l/na 100km z czego większość w mieście a odcinki i tak nie dłuższe niż 10km silnik 1.2 60km fiata). Panda którą często jeżdżę spala ok. 8l LPG/100km, obojętnie czy miasto/trasa i tak jest mocno żyłowane. Znajomego "SUPER HIPER" oszczędne 1.4 hdi spala w mieście ponad 6 litrów, więc nie wiem gdzie mamy oszczędność dla ropniaka. W spalaniu najlepiej wychodzi PB+ LPG, potem ON, i na końcu PB. W serwisowaniu najdrożej wychodzi ON. Więc nawet to co zaoszczędzisz na przejechaniu x kilometrów wydasz na droższe naprawy. Dlaczego ludzie nie potrafią tego pojąć? A faktycznie, ropa jest aż 8 groszy tańsza od benzyn

    Drogo wychodzą naprawy współczesnych diesli, z systemami CR, gdzie bardziej opłaca się zezłomować nawet w miarę młode auto, niż pchać w jego remont koszt wyższy od wartości pojazdu. Ze starociami VW większych problemów nie było - to końcówka generacji silników robiących bez stresu po 0,5 mln. km. Zaś co do HDI - silniki o dynamice prawie jak benzynowe, elastyczne i żwawe - coś za coś. Na mieście faktycznie potrafiły konsumować 7-8 litrów, ale za to w trasie, przy równomiernej spokojnej jeździe potrafiły palić poniżej 5l/100km. Pandy w tym zestawieniu nie ma co porównywać, trochę większe seicento, prawie tak samo pakowne i wygodne.

    1
  • #16 20 Sty 2017 19:20
    Eidems
    Poziom 28  

    robokop napisał:
    Eidems napisał:
    Niewolnikiem czego? Jestem pozytywnie zaskoczony spalaniem benzyny w mieście (ok 6-7l/na 100km z czego większość w mieście a odcinki i tak nie dłuższe niż 10km silnik 1.2 60km fiata). Panda którą często jeżdżę spala ok. 8l LPG/100km, obojętnie czy miasto/trasa i tak jest mocno żyłowane. Znajomego "SUPER HIPER" oszczędne 1.4 hdi spala w mieście ponad 6 litrów, więc nie wiem gdzie mamy oszczędność dla ropniaka. W spalaniu najlepiej wychodzi PB+ LPG, potem ON, i na końcu PB. W serwisowaniu najdrożej wychodzi ON. Więc nawet to co zaoszczędzisz na przejechaniu x kilometrów wydasz na droższe naprawy. Dlaczego ludzie nie potrafią tego pojąć? A faktycznie, ropa jest aż 8 groszy tańsza od benzyn

    Drogo wychodzą naprawy współczesnych diesli, z systemami CR, gdzie bardziej opłaca się zezłomować nawet w miarę młode auto, niż pchać w jego remont koszt wyższy od wartości pojazdu. Ze starociami VW większych problemów nie było - to końcówka generacji silników robiących bez stresu po 0,5 mln. km. Zaś co do HDI - silniki o dynamice prawie jak benzynowe, elastyczne i żwawe - coś za coś. Na mieście faktycznie potrafiły konsumować 7-8 litrów, ale za to w trasie, przy równomiernej spokojnej jeździe potrafiły palić poniżej 5l/100km. Pandy w tym zestawieniu nie ma co porównywać, trochę większe seicento, prawie tak samo pakowne i wygodne.

    Tak ale Panda ma te same benzyniaki co np. punto. Z silnikiem może nie ma problemów, ale turbo + eksploatacja jest nieopłacalna, gdy cena PB jest podobno do ON, a serwis PB jest tańszy, no chyba że ktoś kupi pancerne 1.9SDI lub 1.9 peugeota. Do PB po roku możesz zamontować LPG, i w następnym Ci się zwróci, chyba że ktoś robi tylko 1k km/msc to trzeba liczyć jakieś półtora roku, a z LPG jeździ się więcej;). Nie jestem zwolennikiem ON, ponieważ jak słyszę że jego auto pali 5l to chyba przy 100km/h i na trasie, bo w mieście nie ma szans uzyskać taki wynik;)

    0
  • #17 20 Sty 2017 19:22
    robokop
    Moderator Samochody

    Eidems napisał:

    Gaz dobija raczej do 2zł, a ropa dobija do 5zł. Instalacja zwraca się po roku gdy dużo jeździsz;) Jedź może zatankować ropę, chyba nie znasz cen.

    Pokaż gdzie na Mazowszu zatankować LPG za te 2 złote. Cena z wczoraj z BP - 2,34zł/l. Tankuję kilka razy w tygodniu, na zmianę - osobowy gazem, a busa dieslem. To chyba się trochę orientuję.

    0
  • #18 20 Sty 2017 19:23
    Gitner
    Poziom 27  

    Od Ciebie zależy czy kupować czy czekać. Do 8 tyś z VAGów szukałbym Toledo w TDI 90PS lub 1.8 125PS.

    Dodano po 1 [minuty]:

    robokop napisał:
    Eidems napisał:

    Gaz dobija raczej do 2zł, a ropa dobija do 5zł. Instalacja zwraca się po roku gdy dużo jeździsz;) Jedź może zatankować ropę, chyba nie znasz cen.

    Pokaż gdzie na Mazowszu zatankować LPG za te 2 złote. Cena z wczoraj z BP - 2,34zł/l. Tankuję kilka razy w tygodniu, na zmianę - osobowy gazem, a busa dieslem. To chyba się trochę orientuję.

    U mnie gaz po 2.4zł, ropa 4,78zł, ceny z BP.

    0
  • #19 20 Sty 2017 19:25
    Eidems
    Poziom 28  

    robokop napisał:
    Eidems napisał:

    Gaz dobija raczej do 2zł, a ropa dobija do 5zł. Instalacja zwraca się po roku gdy dużo jeździsz;) Jedź może zatankować ropę, chyba nie znasz cen.

    Pokaż gdzie na Mazowszu zatankować LPG za te 2 złote. Cena z wczoraj z BP - 2,34zł/l. Tankuję kilka razy w tygodniu, na zmianę - osobowy gazem, a busa dieslem. To chyba się trochę orientuję.

    Dodano po 1 [sekundy]:

    Eidems napisał:

    Gaz dobija raczej do 2zł, a ropa dobija do 5zł. Instalacja zwraca się po roku gdy dużo jeździsz;) Jedź może zatankować ropę, chyba nie znasz cen.

    Pokaż gdzie na Mazowszu zatankować LPG za te 2 złote. Cena z wczoraj z BP - 2,34zł/l. Tankuję kilka razy w tygodniu, na zmianę - osobowy gazem, a busa dieslem. To chyba się trochę orientuję.

    W tamtym tygodniu tankowałem po 2.09 (ORLEN), dzisiaj 2.03 (ORLEN), Konin wlkp. Średnia cena lpg w polsce to 2,20zł.

    0
  • #20 20 Sty 2017 20:21
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Martini97 napisał:
    Waldemar z Kaszub napisał:
    @Martini97 Może zacznij od tego jaki budżet posiadasz na zakup samochodu. To ułatwi jakiekolwiek sensowne doradzenie.


    No tak do 8.000 zl. Czy lepiej poczekac, zarobic i dolozyc i wtedy kupic golfa 4 4motion lub audi a3 8l quattro. Wszystko z silnikiem 1.8T 150/180KM. Tylko na takie cacko trzeba ok. 18.000zl


    Szczerze mówiąc za 8 tyś nic dobrego (z dłuższą perspektywą użytkowania) się nie kupi.Chyba, że spore inwestycje się zrobi. Ceny samochodów w które na dzień dobry nie trzeba "ładować pieniędzy" to zaczynają się od 15 tyś.zł. Jeżeli to ma być Twój pierwszy samochód to silnik 1.8 T bym odpuścił.

    0
  • #21 20 Sty 2017 20:25
    Eidems
    Poziom 28  

    Waldemar z Kaszub napisał:
    Martini97 napisał:
    Waldemar z Kaszub napisał:
    @Martini97 Może zacznij od tego jaki budżet posiadasz na zakup samochodu. To ułatwi jakiekolwiek sensowne doradzenie.


    No tak do 8.000 zl. Czy lepiej poczekac, zarobic i dolozyc i wtedy kupic golfa 4 4motion lub audi a3 8l quattro. Wszystko z silnikiem 1.8T 150/180KM. Tylko na takie cacko trzeba ok. 18.000zl


    Szczerze mówiąc za 8 tyś nic dobrego (z dłuższą perspektywą użytkowania) się nie kupi.Chyba, że spore inwestycje się zrobi. Ceny samochodów w które na dzień dobry nie trzeba "ładować pieniędzy" to zaczynają się od 15 tyś.zł. Jeżeli to ma być Twój pierwszy samochód to silnik 1.8 T bym odpuścił.

    Już to widzę, jak nie włożysz w silnik to w zawieszenie, najpewniejsze auto to nowe auto i cena nie gra roli. Przy aucie nawet za 20tyś zł, możesz mieć Aku/rozrząd/opony/oleje/i inne rzeczy do zrobienia, więc nie wiem co to za porównanie?

    0
  • #22 20 Sty 2017 20:31
    robokop
    Moderator Samochody

    Waldemar z Kaszub napisał:
    Szczerze mówiąc za 8 tyś nic dobrego (z dłuższą perspektywą użytkowania) się nie kupi.Chyba, że spore inwestycje się zrobi. Ceny samochodów w które na dzień dobry nie trzeba "ładować pieniędzy" to zaczynają się od 15 tyś.zł.

    Następny znawca tematu. ja swoje ostatnie wozidło kupiłem za 2,5tys. zł. W ciągu dwu lat kpl. opon i dwa amortyzatory, przebieg w tym czasie prawie 60tys. km. Łączne inwestycje poniżej tysiąca zł. I co? Cena auta nie jest żadnym wyznacznikiem.
    Waldemar z Kaszub napisał:
    Jeżeli to ma być Twój pierwszy samochód to silnik 1.8 T bym odpuścił
    . Powodzenia w znalezieniu takiego wozu za 8tys. zł, w zadowalającym stanie. Z reguły albo skatowane trupki, albo składane z kilku. No i nie rozumiem jednego - popularna opinia że w TDI turbiny padają - w benzynie się to nie zdarza???

    0
  • #23 20 Sty 2017 20:38
    wowka
    Poziom 28  

    Widać, że chłopak ma problem z zakupem a porady mieszają mu w głowie.
    Może zrób to tak jak ja robię.

    Wiesz już jaki chcesz model, z jakim silnikiem.
    Czytasz fora i sprawdzasz jakie auto ma typowe dolegliwości i jaki jest koszt napraw.
    Wchodzisz w allegro i sprawdzasz ceny:

    - Tarcze, klocki
    - Sprzęgło
    - Turbosprężarka
    - Wtryskiwacze
    - Cały silnik
    - Skrzynia biegów
    - cewki zapłonowe
    - przepływomierz

    Jeżeli z cenami jest coś nie tak (dla przykładu wpisz sobie w allegro: silnik BLS, wtryskiwacze dci 1,5, silnik dci 1,5) to wtedy dobrze przemyśl czy warto podejmować ryzyko, czy lepiej poszukać innego modelu.

    A co do starego tdi 90km lub 110km na pompie to tam nie ma się zbytnio co zepsuć, najdroższa część to turbina i sprzęgło, silnik niewrażliwy na jakość paliwa.
    A co do tego golfa to jest duża szansa, że ten silnik będzie jedną z najmniej problemowych rzeczy w całym aucie.

    0
  • #24 20 Sty 2017 20:42
    MrMalo82
    Poziom 12  

    wowka napisał:
    Widać, że chłopak ma problem z zakupem a porady mieszają mu w głowie.


    Tak bo mieszają mu w głowie ludzie nie mający pojęcia, którzy piszą że TDI które się nagrzewa 10x dłużej od benzyniaka spali w mieście 6/100 :D


    Kolego robokop, ja wiem że jesteś moderatorem tego forum bo pewnie nikt inny nie chciał tego stanowiska objąć, ale nie ośmieszaj się, 20l/100 benzyna w mieście?
    To chyba 3,2 v6...żadna benzyna do 2.0 l nie spali więcej niz 14l/100
    W pracy mamy Octavię 1,9 tdi to po weekendzie odpalona Octavia pali nawet 16/100 a nim się rozgrzeje i spadnie spalanie do 9/100 przejeżdżamy 20-25 km
    Twoje teorie to są teorie Janusza który zatrzymał się na polonezie i spalanie to najważniejsza rzecz w aucie.
    Pooglądaj sobie 20 letnie diesle z Niemiec, które robiły 40 tys rocznie i zobacz na ich stan, to pogadamy.
    Jeśli dla Ciebie spalanie to największy problem bo trzeba 3 litry więcej zatankować to chyba nie stać Cię na auto.

    Wiem że Ty wiesz wszystko najlepiej i że diesel z 99 roku to nówka salonowa która na trasie pali 3/100 (prawie jak dzisiejsza hybryda Toyoty) a w mieście 6/100 tylko to chyba Twoje marzenia.

    Niech autor kupi to wozidło a potem przelejesz mu kasę na naprawy bo kupił jak typowy Janusz i Wojtek w PL diesla do kościoła, wyjeżdżonego przez 5 Niemców.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Blokada pisania 60 dni. 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

    3
  • #25 20 Sty 2017 20:45
    Eidems
    Poziom 28  

    MrMalo82 napisał:
    wowka napisał:
    Widać, że chłopak ma problem z zakupem a porady mieszają mu w głowie.


    Tak bo mieszają mu w głowie ludzie nie mający pojęcia, którzy piszą że TDI które się nagrzewa 10x dłużej od benzyniaka spali w mieście 6/100 :D


    Kolego robokop, ja wiem że jesteś moderatorem tego forum bo pewnie nikt inny nie chciał tego stanowiska objąć, ale nie ośmieszaj się, 20l/100 benzyna w mieście?
    To chyba 3,2 v6...żadna benzyna do 2.0 l nie spali więcej niz 14l/100
    W pracy mamy Octavię 1,9 tdi to po weekendzie odpalona Octavia pali nawet 16/100 a nim się rozgrzeje i spadnie spalanie do 9/100 przejeżdżamy 20-25 km
    Twoje teorie to są teorie Janusza który zatrzymał się na polonezie i spalanie to najważniejsza rzecz w aucie.
    Pooglądaj sobie 20 letnie diesle z Niemiec, które robiły 40 tys rocznie i zobacz na ich stan, to pogadamy.
    Jeśli dla Ciebie spalanie to największy problem bo trzeba 3 litry więcej zatankować to chyba nie stać Cię na auto.

    Wiem że Ty wiesz wszystko najlepiej i że diesel z 99 roku to nówka salonowa która na trasie pali 3/100 (prawie jak dzisiejsza hybryda Toyoty) a w mieście 6/100 tylko to chyba Twoje marzenia.

    Niech autor kupi to wozidło a potem przelejesz mu kasę na naprawy bo kupił jak typowy Janusz i Wojtek w PL diesla do kościoła, wyjeżdżonego przez 5 Niemców.

    + 2 Turków. Wreszcie ktoś z normalnym podejściem do diesla;)

    0
  • #26 20 Sty 2017 20:53
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Tdi 90 to najtwardsza jednostka vw. Pali 5-6l.Każdy naprawi i za stosunkowo małe pieniądze.

    0
  • #27 20 Sty 2017 21:56
    robokop
    Moderator Samochody

    Dla potomnych - w przypadku benzynowych systemów zasilania, dopóki silnik się nie rozgrzeje, musi pracować na mieszance bardzo bogatej - dla uniknięcia wypadania zapłonów, zgaśnięcia silnika, czy zalania katalizatora paliwem, oraz dla rozwinięcia jakiejkolwiek mocy. Bo zimne paliwo, w zimnym powietrzu źle paruje i źle się zapala. Silnik diesla działa zupełnie inaczej - za pewny zapłon w cylindrze, odpowiadają świece żarowe, które grzeją, dopóki elektronika nie uzna, że zapłon samoczynny będzie następował sam - nie ma potrzeby wzbogacania dawki i podnoszenia obrotów jak w benzyniaku. Starocie miały ręczne urządzenia rozruchowe, przyspieszające kąt wtrysku i lekko podnoszące obroty - właśnie dla uzyskania większej równomierności pracy zimnego silnika. Wystarczy popatrzeć na MFA silników benzynowych i diesli - na mrozie, przez pierwsze kilka minut jazdy, wskazanie średniego spalania w benzynie przekracza 20l/100km, w dieslu będzie niewiele większe, niż przy rozgrzanym silniku. Ale to jak napisałem wyżej - trzeba mieć z autami do czynienia, nie z pozycji fotela pasażera czy sprzed monitora.
    Gaz również nie jest idealnym rozwiązaniem - większość samochodów musi pracować na benzynie, dopóki silnik nie osiągnie 60stopni - warunek poprawnego rozprężania i odparowania paliwa LPG. Więc na krótkich dystansach, przy niskich temperaturach podróż odbywać będzie się na benzynie - instalacja albo się zwróci, albo i nie.... Tym bardziej że politycy straszą podwyżkami cen gazu.

    0
  • #28 20 Sty 2017 22:01
    Martini97
    Poziom 4  

    A powiem ciekawostke wam ze rodzice maja Audi A4 B5 1.8 20v ADR z 1998r i spalanie latem wynosi ok. 10l. A nawet troszeczke mniej. Zima troche wiecej paliwa idzie. I ojciec mowi, ze nigdy gazy zakladac do niej nie bede. Co fakt paliwo od sasiadow BY. I co niektorzy wypisuja ze benzyniaki pala 16l benzyny to ja nie wiem jaki oni maja silnik.

    0
  • #29 20 Sty 2017 22:05
    robokop
    Moderator Samochody

    Martini97 napisał:
    I co niektorzy wypisuja ze benzyniaki pala 16l benzyny to ja nie wiem jaki oni maja silnik.

    To pojeździj sobie "tatowym" dziennie 2x5 km, a potem przelicz. Zobaczysz jak się zdziwisz.

    1
  • #30 20 Sty 2017 22:07
    Eidems
    Poziom 28  

    robokop napisał:
    Dla potomnych - w przypadku benzynowych systemów zasilania, dopóki silnik się nie rozgrzeje, musi pracować na mieszance bardzo bogatej - dla uniknięcia wypadania zapłonów, zgaśnięcia silnika, czy zalania katalizatora paliwem, oraz dla rozwinięcia jakiejkolwiek mocy. Bo zimne paliwo, w zimnym powietrzu źle paruje i źle się zapala. Silnik diesla działa zupełnie inaczej - za pewny zapłon w cylindrze, odpowiadają świece żarowe, które grzeją, dopóki elektronika nie uzna, że zapłon samoczynny będzie następował sam - nie ma potrzeby wzbogacania dawki i podnoszenia obrotów jak w benzyniaku. Starocie miały ręczne urządzenia rozruchowe, przyspieszające kąt wtrysku i lekko podnoszące obroty - właśnie dla uzyskania większej równomierności pracy zimnego silnika. Wystarczy popatrzeć na MFA silników benzynowych i diesli - na mrozie, przez pierwsze kilka minut jazdy, wskazanie średniego spalania w benzynie przekracza 20l/100km, w dieslu będzie niewiele większe, niż przy rozgrzanym silniku. Ale to jak napisałem wyżej - trzeba mieć z autami do czynienia, nie z pozycji fotela pasażera czy sprzed monitora.
    Gaz również nie jest idealnym rozwiązaniem - większość samochodów musi pracować na benzynie, dopóki silnik nie osiągnie 60stopni - warunek poprawnego rozprężania i odparowania paliwa LPG. Więc na krótkich dystansach, przy niskich temperaturach podróż odbywać będzie się na benzynie - instalacja albo się zwróci, albo i nie.... Tym bardziej że politycy straszą podwyżkami cen gazu.

    Tylko jak prawie cały rok LPG było po 1,5 nikt nie widział;). LPG zawsze będzie tańsze, jak LPG będzie drożeć to ON/PB również. Jakoś na znanym forum o LPG, gazownicy gazują nowe auta czy hybrydy bo się opłaca. Co do jazdy na LPG, gdy ja wyjeżdżam z bramy lub osiedla już jadę na LPG, wszystko zależy od instalacji i konfiguracji jej z autem. W pandzie przełączenie na LPG trwa nawet do 4km i nie dziwię się, że wiele osób twierdzi, że nie opłaca się montować instalacji bo za nim się przełączy to i tak jedziemy na LPG. Wszystko zależy jak to wygląda w danym aucie.

    0