Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centralny zamek - na zblizenie kierowcy.

20 Sty 2017 15:08 1770 12
  • Poziom 17  
    Jak zrobic "automat" do zamykania centralnego zamka dzialajacy tak: kierowca z nadajnikiem w kieszeni oddala sie od auta -centralny zamyka sie , kiedy sie zbliza centralny otwiera sie?
  • Poziom 38  
    kiosho napisał:
    kierowca z nadajnikiem w kieszeni oddala sie od auta -centralny zamyka sie

    Tak można zrobić , ale zamknięcie następuje automatycznie po określonym czasie od ZAMKNIĘCIA DRZWI .
    kiosho napisał:
    kiedy sie zbliza centralny otwiera sie?

    To trudno wykonalne . :cry:
  • Poziom 17  
    Bardzo ryzykowny pomysl, zostawiajac klucze w srodu-stacyjce, efekt murowany ;))

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    kiosho napisał:
    kierowca z nadajnikiem w kieszeni oddala sie od auta -centralny zamyka sie , kiedy sie zbliza centralny otwiera sie

    Najtaniej będzie, gdy zamontujesz gotowy sterownik (auto alarm) z taką funkcją.
    np.:
    http://www.sklep.hadron.pl/product-pl-3477-AAl-SPY-smart-KEY.html
    Załączniki:
  • Poziom 17  
    O to mi chodzilo. Zastanawiam sie cz podlaczac wszystkie funkcje czy tylko centralny?

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    kiosho napisał:
    Zastanawiam sie cz podlaczac wszystkie funkcje czy tylko centralny?

    Na to pytanie nikt sensownie nie jest w stanie Ci odpowiedzieć.
    Tylko Ty znasz swoje potrzeby i możliwości.
  • Poziom 17  
    Ups , dzwonilem oferta nieaktualna
  • Poziom 38  
    Cytat " nielicznym się udało dopracować system tak aby zasięg był optymalny, a bateria na długo starczały " . Dla jednych długo , to tydzien , dla innych rok .
    Tak reklamowany jest ten produkt , ale czy to prawda czy tylko reklama , musisz przekonać się sam . :D
  • Poziom 36  
    A najlepsze w takim urządzeniu jest podchodzenie do samochodu w celu sprawdzenia czy drzwi są na prawdę zamknięte. I tak można odchodzić i podchodzić w nieskończoność. Też myślałem o zbudowaniu takiego czegoś w oparciu o "identyfikację" (pilot noszony w kieszeni), ale właśnie ze względu na nie pewność zrezygnowałem.


    Moderowany przez CameR:

    ...a nie pomyślałeś, że można podejść bez transpondera - pilota!

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji.

  • Poziom 36  
    Pomyślałem, i dla tego zrezygnowałem z budowy czegoś takiego, bo gdy mam podchodzić bez pilota, to poco budować. Układ był już w takim stadium zaawansowania, że można było sprawdzić działanie w rzeczywistych warunkach. Nigdy nie miałem pewności czy drzwi są zamknięte po oddaleniu się od samochodu i pierwszym odruchem było wrócenie i zobaczenie czy nie wystają "kołki" zamka. Zbliżenie się do samochodu powodowało otwarcie zamka, a oddalenie nie dawało kontroli ze względu na odległość.
    A bez identyfikatora/pilota taki układ niema racji bytu.
  • Poziom 38  
    Marian B napisał:
    Nigdy nie miałem pewności czy drzwi są zamknięte po oddaleniu się od samochodu i pierwszym odruchem było wrócenie i zobaczenie czy nie wystają "kołki" zamka.
    Aby uniknąć tego problemu należy dodatkowo zabudować sygnalizację otwartych , i zamkniętych drzwi . Np 1 x błysk kierunkowskazów = otwarte , 2 błyski = zamknięte .
    Równie dobrze mogą to być krótkie sygnały dźwiękowe . Rozwiązanie stosowane jest powszechnie w centralnych zamkach "na pilota" .
  • Poziom 36  
    Problem tkwi w odległości na jakiej zanika kontakt/zasięg pilota z odbiornikiem oraz na konieczności "zwracania uwagi" czy zadziałało. Odległość nie zawsze jest taka sama/jednakowa, w zależności np. od okolicznej zabudowy, czy gęstości samochodów na parkingu. Testowałem to swoje urządzenie we współpracy z alarmem wyposażonym w identyfikację, a więc były sygnały pochodzące od zadziałania centralnego zamka, jednak ciągłe uporczywe zwracanie uwagi na to czy zadziałało, po prostu zniechęciło do tego rozwiązania. Prościej i pewniej jest po prostu nacisnąć przycisk w pilocie i zamknąć samochód.

    Oczywiście są takie rozwiązania, i niektórzy je chwalą, jednak niema nic pewniejszego niż własnoręcznie "podeprzeć kołkiem drzwi od wewnątrz".
  • Poziom 11  
    Tesla Model X ma takie rozwiązanie w standardzie.
    Sprawdzić czy się zamknął można optycznie, bo przy zamykaniu składa lusterka i spoiler na klapie bagażnika.
    Przy rozwiązaniu "zrób to sam" dałbym diodę mrugającą widoczną z daleka.