Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra H - Dorobienie nowej zapalniczki z akumulatora

20 Sty 2017 18:22 2022 6
  • Poziom 10  
    Witam, planuje zamontować w swojej astrze dodatkowe 2 zapalniczki. Zasilać będą one CB Radio i przetwornice ( 500 - 1000W) do której podepnę lodówkę turystyczną (Zużycie ok. 70W). Przewody które chce do tego użyć mają średnice 2,5mm i są w dodatkowym oplocie, przełącznik oraz gniazda zapalniczek według producenta wytrzymają do 20A. Bezpiecznik jaki to tego chce kupić to właśnie 20A ( chociaż czytałem że nawet warto było by dać trochę mniejszy, ale to info znalazłem na jakimś mało popularnym forum więc podchodzę do tej informacji dość sceptycznie). Nie mam bladego pojęcia czy ta moja instalacja będzie działać i czy nie spali mi samochodu dlatego proszę was o pomoc może ktoś mi podpowie czy to może być, może coś innego zaproponuje. Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi i pomoc.

    Astra H - Dorobienie nowej zapalniczki z akumulatora

    Pozdrawiam
    Mardok
  • Poziom 24  
    Kolego a w jakim miejscu maja być zapalniczki ? bagażnik ?. Ja bym pomyslał może bez tego przełącznika czy jest on potrzebny a jeśli juz to może zrobić na przekaźniku bo jeśli jest to chiński przełacznik zastanowił bym sie nad jego trwałościa
  • Poziom 10  
    Zapalniczki będą pod podłokietnikiem bliżej tylnej kanapy. Co do przełącznika jest on wygodny do włączenia i wyłączenia prądu w zapalniczkach (no i nie mam zielonego pojęcia jak podłączyć taki przekaźnik i jak on by funkcjonował)
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Po pierwsze, nie na kostkach, a połączenia lutowane lub zaciskane. Po drugie, bezpiecznik jak najbliżej miejsca gdzie podłączasz zasilanie. Po trzecie, nie montujesz żadnych zapalniczek, tylko gniazda zapalniczki. I to też pewnie nie. Inaczej wygląda gniazdo zapalniczki, inaczej zwykłe gniazdo przyłączeniowe. Choć i w jedno i w drugie można wpinać różne urządzenia. Gniazdo zapalniczki ma inną budowę, jest odporne na temperaturę, ma specjalne styki, które po rozgrzaniu przez wkład zapalniczki, rozszerzają się i otwierają, zapalniczka "wyskakuje". O zasilaniu przetwornicy, na tak prowadzonej instalacji, zapomnij. Do przetwornicy zrób osobne gniazdo, zdecydowanie większy przekrój przewodów. Przełącznik, jeśli już, to tylko przez przekaźnik. Bezpiecznikami zabezpieczyć zarówno przewód prądowy jak i sterujący.
  • Poziom 10  
    No tak to ma być hermetyczne gniazdo zapalniczki trochę źle to napisałem. Czyli ta instalacja nie da rady przetwornicy. A jak bym dał coś takiego to już by to dało rade? Kabel ma 6mm, system On/Off jest w przetwornicy więc nie będzie potrzeba żadnego przełącznika (Ewentualnie zobaczę jak przekaźnik podłączyć to go zastosuje). Co do bezpiecznika to będzie on umieszczony w granicach 10 do 15 cm od akumulatora.

    Astra H - Dorobienie nowej zapalniczki z akumulatora
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak, to jest poprawna instalacja. Najważniejsze to wykonać teraz pewne, mocne połączenia. Zaciskane lub lutowane.
    Mardok. napisał:
    Co do bezpiecznika to będzie on umieszczony w granicach 10 do 15 cm od akumulatora.
    Bardzo dobrze. Ma on zabezpieczać cały przewód do gniazda.
  • Poziom 10  
    Będę używać zacisków. Dzięki wielkie za pomoc

    Pozdrawiam
    Mardok