Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przypadek beznadziejny A klasa - raz pali, a raz nie A klasa

20 Sty 2017 20:53 2316 11
  • Poziom 2  
    Posiadam samochód Mercedes A klasa 2002r. W168 1,9 92kW w automacie. Elektronicy rozkładają ręce nikt nie chce się nim zająć. Tak jak w temacie, przypadek beznadziejny. Od jakiegoś czasu samochód przestał odpalać. Nie chce kręcić .. Elektronik powiedział, że rozrusznik raczej nie. Są przypadki, że odpali od ręki, a niekiedy nie odpali wcale. Jakiś czas temu pojechałem na zakupy pod domem odpalił bez problemu, ale po zakupach już nie chciał odjechać. Próbowałem kilkanaście razy, aż w końcu się udało. Ostatnio zapalił bez problemu, a stał na mrozie ponad 2 tygodnie i od ręki. Pochodził chwilę, a potem już nie zapalił i tak w nieskończoność można wymieniać, albo zapali, albo nie. Na kable zapala bez problemu, akumulator sprawdzony. Nie wyświetla się żaden błąd, kiedy odpali kontrolki świecą normalnie i wszystko chodzi tak jak powinno. Jedynym mankamentem widocznym dla oka jest to, że kluczyk jest posklejany taśmą, ale nigdy nie było przez to problemu.
    Ma ktoś jakiś pomysł co się może dziać ? Żeby chociaż trochę nakierować elektronika ;(
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 6  
    Jeżeli na kable zawsze zapala to przyczyny szukałbym w akumulatorze bo na pewno kable przykładasz do klem.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 28  
    Miałem trzy przypadki z rozrusznikiem w A klasie i każdy inny.
    1.Uszkodzony rozrusznik po wymianie na nowy klient zadowolony pojechał.
    2.Uszkodzona kostka stacyjki i tu były podobne objawy jak u ciebie raz palił a raz nie.
    3.I tu była najdłuższe szukanie usterki kabel który idzie od kostki stacyjki skorodował przez
    korozje aluminiowego wspornika który idzie pod konsolą środkową.Jeśli nie będzie chciał
    odpalić z kluczyka niech elektronik spróbuje odpalić na krótko w miejscu gdzie znajduje
    się akumulator jest kostka z przewodami i tam jest przewód fioletowy który idzie do elektromagnesu rozrusznika niech tam poda plus jeśli odpali wyeliminujesz rozrusznik.
  • Poziom 40  
    A ja przedwczoraj miałem skorodowany tłok w automacie i też raz palił a raz nie. Dodam tylko tyle że pierwszy raz widziałem skorodowany tłok. Każda usterka jest inna.
  • Poziom 31  
    Aleksander_01 napisał:
    skorodowany tłok w automacie

    To się niestety zdarza, innym objawem może być samoczynne załączanie się rozrusznika podczas jazdy lub nie odbijanie automatu po rozruchu silnika. Zazwyczaj doraźnie pomaga stuknięcie w automat. Warto wiedzieć bo jazda z załączonym rozrusznikiem bezpieczna nie jest :)
  • Poziom 43  
    mercedesklasaA napisał:
    Na kable zapala bez problemu


    ALe co kręci i nie pali czy w ogóle nie kręci?

    I co to znaczy palony na kable?
  • Poziom 2  
    No jak kręci to już zapala, ale jak się chce znowu zapalić dajmy na to za minutę to już wgl nie chce kręcić przy czym palą się kontrolki normalnie. Zazwyczaj jak jest podpięty na kable to zapala choć przy ostatniej próbie nawet na kable nie chciał odpalić .. A później odpalił w końcu bez kabli ..
  • Poziom 30  
    mercedesklasaA napisał:
    Ma ktoś jakiś pomysł co się może dziać ? Żeby chociaż trochę nakierować elektronika ;(
    Tak trzeba oddac auto do mechanika ktory rozbierze wreszcie ten rozrusznik i go naprawi :-) Ewentualnie wymieni stacyjke , ulamany kabel i inne rzeczy ktore moga byc przyczyna ;-)
    mercedesklasaA napisał:
    Przypadek beznadziejny
    Beznadziejne jest kolego ze szukasz pomocy a po prostu trzeba oddac do naprawy lub podwinac rekawy i samemu sie ubrudzic diagnozujac co jest nie tak .
    Nikt Ci tu nie doradzi np. zmien choinke zapachowa lub wstaw turbo wycieraczki i zacznie odpalac ;-)
  • Poziom 2  
    No gdybym to umiał zrobić to bym się nie pytał na forum .. To nie jest zmiana opony przecież . Nikt nie chce go robić, a jeden z lepszych elektroników w moim mieście też nie wie więc pomyślałem, żeby tutaj zasięgnąć jakichś informacji, i może w jakiś sposób go nakierować po prostu
  • Poziom 40  
    mercedesklasaA napisał:
    No gdybym to umiał zrobić to bym się nie pytał na forum .. To nie jest zmiana opony przecież . Nikt nie chce go robić, a jeden z lepszych elektroników w moim mieście też nie wie więc pomyślałem, żeby tutaj zasięgnąć jakichś informacji, i może w jakiś sposób go nakierować po prostu


    Co Ty piszesz, przecież to są jedne z najprostszych usterek. Przekręcasz kluczyk w pozycję rozruch i gdy rozrusznik nie stertuje mierzysz po kolei gdzie znika prąd. Do rozrusznika dostaniesz się gdy zdejmiesz kolektor ssący. Usterka do dokładnego zdiagnozowania - max 2 (dwie) godziny.
  • Poziom 43  
    mercedesklasaA napisał:
    To nie jest zmiana opony przecież . Nikt nie chce go robić


    W a klasie rozrusznik to rzeczywiście nie zmiana opon tylko trochę godzin roboty .