Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wentylator chłodnicy- pracuje na zimnym silniku

21 Sty 2017 17:50 10029 8
  • Poziom 9  
    Witam. Mam problem z wentylatorem chłodnicy w Fordzie Fiesta mk7 1.4 TDCI.
    Wentylator po rozgrzaniu i 10 min szybszej jazdy włącza się na 2 bieg mimo iż na zewnątrz temperatura ok 0 stopni a silnika ok 80 stopni (klima cały czas wyłączona) . Gdy się zatrzymam i zgaszę auto, pracuję jeszcze przez ok 1 min. Jeżdżąc po mieście wentylator się nie włącza. Czujnik temperatury wymieniony, dpf sprawdzony , komputer nie pokazuje błędów. Czy ktoś ma pomysł co może jeszcze może włączać wentylator?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 33  
    Czyli PCM poprawnie widzi temp.silnika i ciśnienie czynnika AC?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    Temperaturę silnika tak, a czynnika AC nie wiem . Czy można wymienić czujnik czynnika AC nie spuszczając czynnika ?
  • Poziom 16  
    Można jest zawór Schradera pod czujnikiem.
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 9  
    Filtr był w serwisie po podłączeniu komputera . Mi się wydaje że za tym stoi klimatyzacja tylko nie wiem co dokładnie .
  • Poziom 9  
    Mam nowe fakty, może ktoś coś wymyśli. A więc na pewno można wykluczyć: przekaźnik, klimatyzację, czujnik temperatury. Wentylator nie włącza się na postoju, nawet jeżeli rozgrzeje się do 86 stopni. Wentylator włącza się podczas jazdy po chwili jazdy już po osiągnięciu temperatury 70 stopni. Po prostu komputer dostaje sygnał na włączenie awaryjne wentylatora na pełną prędkość . Nie ma błędów. Moje pytanie to co jeszcze steruje wentylatorem chłodnicy oprócz czujnika temperatury ?
  • Poziom 27  
    Nie znam dokładnie Fiesty tdci, ale fordowskie tdci mają dwuzakresowy czujnik CHT temperatury silnika w głowicy. Jest to czujnik termistorowy, zasilany dwoma różnymi napięciami, odpowiednim dla każdego z zakresów, niestety stosunkowo często zawodny. Bardzo często się zdarza, że czujnik w dolnym zakresie (od –40 °C do ok. +78 °C) pracuje poprawnie, po przełączeniu na górny zakres ( od 62 °C do 214 °C) przekazuje całkowicie błędne dane do PCM. A np w Mondeo i w Transicie tdci w sofcie zaimplementowany jest tryb ochrony silnika przed przegrzaniem (więc prawdopodobnie w Fieście też), realizowane są wtedy następujące funkcje:
    - włączany jest na full wentylator chłodnicy,
    - ograniczana jest dawka wtrysku (coś jak w trybie awaryjnym, ale kontrolka "sprężynka" nie pali się),
    - wyłączana jest klima (nie daje się włączyć).

    Więc może sprawdź, czy tak jest w tym aucie.

    Z kolei jeżeli w wyższym zakresie obwód termistora jest przerywany, wentylatory chłodnicy włączają się na stałe (natomiast przy zwarciu silnik gaśnie lub nie daje się uruchomić - wtedy PCM przyjmuje temperaturę równą 132 st. C.).

    Moim zdaniem najbardziej prawdopodobne jest, że bruździ czujnik CHT.
  • Poziom 9  
    Problem rozwiązany . Po własnych obserwacjach stwierdziłem że to coś z DPF em (zapchany ) . DPF został usunięty i problem rozwiązany 😊. Wentylator nie włącza sie . Na dpf wskazywało kilka rzeczy :
    - 2 razy w miesiącu włączyła się katrolka wymiany oleju.
    -przy wymianie oleju po poprzednim właścicielu okazało sie ze jest go o wiele za dużo ( ON w oleju) .
    -podczas wypalanie na kompie za każdym razem proces nie dochodził do 100 %.

    Poza tym samochód 2 razy lepiej pracuje i więcej ma mocy .
    Dziękuję za pomoc Wszystkim