Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

OPEL MOVANO DEMONTAŻ TACHO - Usunięcie tachografu

21 Jan 2017 19:39 7290 23
  • Level 6  
    Witam
    Mam problem z autem Opel Movano 2004r. jest to pierwszy wypust po lifcie, auto miało zamontowany fabrycznie tachograf, nie posiadam już tachografu gdyż przy kupnie już go nie było, zostały same kostki po nim. Licznik oczywiście nie pokazuje przebiegu, jedynie dzienny, prędkościomierz oraz obrotomierz działają poprawnie. Nie chce kupować tachografu i montować go, wolałbym przerobić auto na wersję cywilną, jednak nie mam pojęcia jak, byłem u mechanika który próbował swoich sił jednak nigdy nie próbował czegoś takiego i nie wie jak to zrobić.
    Zmienialiśmy już licznik z innego auta, przebieg pokazał się na liczniku, jednak był to przebieg auta z którego został wyciągnięty, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu przebiegł znikł i było to samo co z moim licznikiem, więc uważam że nie problem w samym liczniku.
    Komputer z programem opla pokazał nam prawdziwy przebieg auta 332tys km lecz nic więcej nie byliśmy w stanie zrobić.
    Zna ktoś sposób na przerobienie tego tak aby na liczniku normalnie pokazał się przebieg ?
    Może ktoś zajmuje się czymś takim ? jestem z Opola, mogę podjechać do 300km
    Liczę na jakieś pomysły, bardzo dziękuję za odpowiedź, szczególnie że od roku nie wiem co z tym zrobić....
  • Level 43  
    Trzeba przekodować UCH*moduł nadwozia) na wersję bez tacho. szukaj kogoś z CLIPem Renault, bez problemu to zrobi.
  • Level 6  
    Mój mechanik pracuje w Oplu, powiedział to samo, tylko też powiedział że takie przeprogramowanie jest trudne i ryzykowne....
    Być może jest to łatwe ale nie ma u siebie do tego sprzętu ;)
    Jeżeli jest ktoś kto takie coś potrafi to proszę pisać ;)
  • Level 23  
    milejow wrote:
    Trzeba przekodować UCH*moduł nadwozia) na wersję bez tacho. szukaj kogoś z CLIPem Renault, bez problemu to zrobi.


    milejow jesteś na 100% pewien, że da radę to Clipem zrobić? Możesz procedurę opisać? Jak ustawić/wpisać przebieg auta (taki jak na tacho był oczywiście). Nie pytam złośliwie tylko mój znajomy jak wywalał tachograf to elektronik coś przy liczniku grzebał i chyba sterowniku silnika. Zapłacił za to 150zł.
  • Level 6  
    dodam jeszcze że nie wiadomo jaki był przebieg gdy był włożony tacho, auto kupiłem w ciemno bez przebiegu bo stan był ogólnie dobry, wszystko grało tylko nie było tacho... rok czasu jeździłem tak "na oko"
    wyczytałem gdzieś coś o wiązkach i o tym że sygnał do licznika przechodzi przez tacho i trzeba odnaleźć odpowiednie kabelki i poprzepinać coś ale nie było to wgl sprecyzowane ani opisane co do czego....
    Słyszałem również coś o symulatorach tachografu, urządzenie które wpina się jako tacho, chowa za szufladki i emituje sygnał do licznika który ponoć działa wtedy jak należy, ale jest tego mało na rynku, nie ma nigdzie opini kogoś kto coś takiego używał i czy to działa...
  • Level 23  
    Na pewno trzeba przeprogramować na "czytanie" impulsów z absu zamiast z impulsatora na skrzyni biegów. Nie wiem tylko jak Clipem to zrobić i jak "ustawić" wartość startową licznika kilometrów. Dlatego podpytuję kolegę milejow.
  • Level 43  
    JuniorSady wrote:
    tylko też powiedział że takie przeprogramowanie jest trudne i ryzykowne...

    To niech się zwolni i idzie kopać doły.

    Dodano po 2 [minuty]:

    pp_pablo wrote:
    ak ustawić/wpisać przebieg auta (taki jak na tacho był oczywiście)

    nie wpisuje się żadnego przebiegu(nawet nie ma takiej opcji), przebieg siedzi w zegarach tylko w konfiguracji z tacho jest ukryty/nie prezentowany, prezentacja przebiegu całkowitego leci z polecenia UCH przez komendę siecią CAN.
  • Level 43  
    pp_pablo wrote:
    Nie pytam złośliwie tylko mój znajomy jak wywalał tachograf to elektronik coś przy liczniku grzebał i chyba sterowniku silnika.


    To zaprowadź do niego auto, przecież to oczywiste że sam nic nie zrobisz śrubokrętem.
  • Level 6  
    milejow a potrafisz coś takiego zrobić jakbym do Ciebie podjechał ?
  • Level 23  
    Strumien swiadomosci swia wrote:


    To zaprowadź do niego auto, przecież to oczywiste że sam nic nie zrobisz śrubokrętem.


    Co jest oczywiste i dlaczego od razu zakładasz, że śrubokrętem? Wytłumaczysz? Clipa mam, nie wszystko potrafię więc się grzecznie dopytuję.
  • Level 35  
    JuniorSady wrote:
    Słyszałem również coś o symulatorach tachografu, urządzenie które wpina się jako tacho, chowa za szufladki i emituje sygnał do licznika który ponoć działa wtedy jak należy, ale jest tego mało na rynku, nie ma nigdzie opini kogoś kto coś takiego używał i czy to działa...
    Każdy większy serwis tacho to zrobi, a i ze ściągnięciem symulatora nie będą mieć problemu. Sam je zakładałem, po kilka w ciągu roku. W Polsce Leśniak je produkuje (znany w serwisach, kiedyś przeprowadzał szkolenia, później opracował polski symulator. Produkuje je od jakiś 5 lat. Symulatora nie ustawisz clipem. Do nich są te same przyrządy co do tacho. Plus tego jest taki że jakbyś kiedyś chciał tacho to wywalasz symulator i wstawiasz tacho bez grzebania w komputerze samochodu.
  • Level 6  
    gdzie coś takiego kupie ? Mają jakąś strone ?
  • Level 43  
    pp_pablo wrote:
    Clipa mam

    To co za problem wejść w konfigurację UCH?
    Nie bój żaby, tam nie namieszasz jak w VAG.

    Dodano po 51 [sekundy]:

    JuniorSady wrote:
    milejow a potrafisz coś takiego zrobić jakbym do Ciebie podjechał ?

    Nie dysponuję już niestety odpowiednim sprzętem.
  • Level 35  
    Zobacz ten adres: http://www.tachotax.pl/oferta.html , zadzwoń, dowiesz się konkretnie. To nie twój rejon, ale informacje powinni dać konkretne. Ja już nie jestem za bardzo w temacie bo od kilku lat nie pracuję w serwisie.


    Tel. do kierownika - Robert - 605 084 751 tel służbowy, odbierał nawet w nocy. Może ma jeszcze ten numer. Najlepiej zorientowany w firmie w tym temacie, zajmował się mn. sprowadzaniem podzespołów i nietypowymi przeróbkami.
  • Level 2  
    Udało Ci się załatwić temat tego tachografu? Ja mam podobny problem i nie wiem czy da się wyłączyć w UCH tachograf za pomocą CLIP-a? czy trzeba przeprogramować UCH wyjmując je?
  • Level 34  
    W modelu Master II nie ma możliwości wyrzucenia tacho przy pomocy CLIPa.
    W UCH istnieje komenda odnośnie tachografu ale można ją zastosować tylko przy nowym liczniku.
    Konfiguracja o tym czy samochód posiada tacho czy nie , jest zapisana w UCH i w liczniku.
    Licznik konfiguruje się z poziomu UCH.
    Każde włączenie zapłonu powoduje przepisanie konfiguracji z powrotem z licznika do UCH.
    Ostrzegam przed wymianą samego licznika . Pierwsze włączenie zapłonu
    przepisuje konfigurację " Z tachometrem" do licznika. I nie można wrócić.
    Trzeba pogrzebać w jednym i drugim naraz .
  • Level 43  
    genek1000 wrote:
    W modelu Master II nie ma możliwości wyrzucenia tacho przy pomocy CLIPa.

    Nie zgadzam się z tym, Mascot II ma te same zegary i UCH co Master II i bez problemu wykodowywałem w nich tacho(prędkość z czujnika na skrzyni biegów w wersji z tacho lub z modułu ABS gdy brak tacho), kasowałem serwis olejowy itp. Możesz też aktywować np. obsługę zegarka na wyświetlaczu zegarów (opcja aktywna w aucie bez fabrycznego radia i centralnego displaya)
  • Level 34  
    milejow wrote:
    kasowałem serwis olejowy
    no to wygląda że nie są takie same.
    Master serwis olejowy w liczniku ma dopiero od fazy 3 czyli od końcówki 2006 r.
    Mascot jest samochodem powyżej 3.5 t ( ciężarówka) master jest do 3.5 T
  • Level 2  
    Witam byłem dzisiaj u elektronika samochodowego z Masterem 2 z 2007 roku. Za pomocą CLIP-a zmienił mi ,że pokazuje przebieh z ABS a nie z tachografu. Tylko jest procedura jak należy to zrobić. Jeśli podłączymy CLIP-a i zmienimy, to nie bedzie działac. Przed podłączeniem CLIP-a odłączał akumulator na 5 minut, a następnie łączył się CLIP-em.
  • Level 43  
    genek1000 wrote:
    Master serwis olejowy w liczniku ma dopiero od fazy 3 czyli od końcówki 2006 r.

    Przypomnienie o serwisie olejowym też można aktywować, nawet w cliówce z 2004 :D(niektóre kangurki z tamtych lat miały je aktywne seryjnie) roku wiec już nie wymyślaj, Mascoty też są na kategorię B, nawet więcej niż tych o DMC 6,5T.
  • Level 34  
    W takim razie mój błąd :cry:
    Przepraszam za wprowadzanie w błąd :|
    milejow możesz napisać na jakiej wersji CLIP robiłeś taką zmianę z tacho na ABS ?
  • Level 2  
    siemanko.
    Coś komuś się udało??
    Ja kupiłem mascotta z 2002 roku.
    i powiem szczerze fantazja Ślązaków jest mega :D
    Wzięli i pół licznika z tachografem tam gdzie jest obrotomierz, kontroli, czujnik temp. czujnik poziomu paliwa.
    następnie wzięli licznik prawdopodobnie od mascott bez tacho ma 3 albo 4 wtyczki a mam licznik od mastera z panelu kierowcy wygląda tak samo ale wnętrze inne np żarówki zamiast Led i nie wiem czy są starowane 12v czy np 3v. i master ma 2 wtyczki
    ale do sedna
    z każdej żarówki kontrolki z tej połówki tacho kabelek po kabelku lutowali się we wtyczkę .
    więc poza podświetleniem zegarów, kontrolkami, świateł, kierunkami nic więcej nie działa.
    Chciałbym to prostować, szukałem już adapterów kostek, i różnych innych tematów które coś by pomogły i nie bardzo wiem jak to ugryźć
    o ile prędkościomierz mogę mieć np z GPS o tyle czujka temp i paliwa przydała by się na zegarach :D
    Jak jest dobra dusza która to rozpracowała będę wdzięczny :D
  • Level 1  
    WYMIENILEM LICZNIK POTEM UCH I STEROWNIK SILNIKAI DALEJ BRAK PRZEBIEGU KILOMETROW CHYBA NIE POTRZEBNIE WLACZYLEM ZAPLON PRZED WYMIANA STEROWNIKA Z UCH I STALO SIE JAK GENEK NAPISAL DOPISALO UCH DO LICZNIKA

    Dodano po 1 [minuty]:

    genek1000 wrote:
    W modelu Master II nie ma możliwości wyrzucenia tacho przy pomocy CLIPa.
    W UCH istnieje komenda odnośnie tachografu ale można ją zastosować tylko przy nowym liczniku.
    Konfiguracja o tym czy samochód posiada tacho czy nie , jest zapisana w UCH i w liczniku.
    Licznik konfiguruje się z poziomu UCH.
    Każde włączenie zapłonu powoduje przepisanie konfiguracji z powrotem z licznika do UCH.
    Ostrzegam przed wymianą samego licznika . Pierwsze włączenie zapłonu
    przepisuje konfigurację " Z tachometrem" do licznika. I nie można wrócić.
    Trzeba pogrzebać w jednym i drugim naraz .


    WYMIENILEM LICZNIK POTEM UCH I STEROWNIK SILNIKAI DALEJ BRAK PRZEBIEGU KILOMETROW???
  • Level 1  
    1) remove Tachograph.
    2) unplug Dashboard
    3) using diag equipment,( CLIP) change "speed signal source" in the UCH. Choose "from ABS" or "VSS in gearbox" if u dont have ABS.
    4) plug Dashboard.

    in Johnson Controls Dash with 93c66 :

    mileage 7c -> 8b


    only differences after
    tachograph remove


    75-77 and 79-7b fill 04 cf 04
    8d . .and 9d . . fill 00
    90-93 and a0-a3 fill bf 02 4d a3
    99-9B and a9-ab fill f0 d8 10



    Rozwiazanie dziala na 100%