Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gigantyczny pobór prądu, duży rachunek za dystrybucję.

Katarzynaxx 22 Sty 2017 08:00 5646 94
  • #1 22 Sty 2017 08:00
    Katarzynaxx
    Poziom 3  

    Witam, bardzo proszę o radę, czy jest możliwe zużycie 3500 kw w ciągu 9 dni w mieszkaniu o powierzchni 40 metrów kwadratowych. Dostałam rachunek za samą dystrybucje 900 zł. Nie chce wiedzieć ile przyjdzie za energię. Dystrybucja Tauron, dostawca Duon. Odczyt od 12 grudnia do 31 grudnia w tym okresie nie było nas w domu przez 8 dni. Wszystko powyłączane. Dodam, że od ostatnich 3 lat rachunki max. do 100 zł za dwa miesiące. Możliwe jest, aby ktoś kombinował przy liczniku?

    0 29
  • #2 22 Sty 2017 08:18
    jerry1960
    Poziom 33  

    Jaki masz licznik: na tarczę czy elektroniczny? Sprawdź, czy jest poprawny odczyt. Takie zużycie ponad 16kWh na godzinę jest niemożliwe. Kto ma dostęp do licznika?

    0
  • #3 22 Sty 2017 08:21
    rafi84
    Poziom 24  

    Musiał nastąpić błąd odczytu bo w warunkach domowych nabicie takiej ilości kWh to nie lada wyczyn. Sprawdź stan na fakturze i porównaj z stanem bieżącym.
    Jest jeszcze możliwość złożenia reklamacji.

    1
  • #5 22 Sty 2017 08:36
    qadam12

    Poziom 26  

    Witam. Odczyt fizyczny, sprawdzić trzeba pozostałe rachunki - jeśli jest odczyt przewidywany na poprzednich, to znaczy że teraz przyszło wyrównanie do stanu faktycznego.

    0
  • #6 22 Sty 2017 08:43
    Katarzynaxx
    Poziom 3  

    Gigantyczny pobór prądu, duży rachunek za dystrybucję. jeden z rachunków nie miałam prognoz przewidywalnych odczyt był 12 grudnia i 31 grudnia i za ten okres naliczyło mi 3500
    Dodano po 1 [minuty]:
    Co 2 miesiąc przychodziły mi rachunki z stanem faktycznym nie prognozowanym

    0
  • #7 22 Sty 2017 09:10
    pafciowaw
    Specjalista Automatyk

    Katarzynaxx napisał:
    Co miesiac przychodzily mi rachunki z stanem faktycznym nie prognozowanym

    Ten rachunek - to co 2 miesiące!...
    Sprawdź "ciągłość" rachunków - czyli licznik końcowy jednego okresu jest licznikiem początkowym kolejnego...
    Jeżeli to jest zgodne - to tylko reklamacja...

    0
  • #8 22 Sty 2017 09:20
    retrofood
    Moderator

    Sugerowanie się datami widniejącymi przy okresach rozliczeniowych jest nieporozumieniem i wcale nie oznacza, że zużycie nastąpiło w tych dniach, które figurują na rachunku. Bo niby jak to stwierdzić i kto miałby to robić? Wystąpiło większe zużycie niż było prognozowane, a komputer rozdzielił je wg założonego algorytmu po to, aby opłatę naliczyć jednorazowo i nie drukować nowych rachunków na nowy okres rozliczeniowy w zwiększonej wysokości.

    Czyli dodatkowe zużycie wystąpiło więc w okresie całego drugiego półrocza, a nie tylko 9 dni grudnia. To tylko komputer nalicza je tak, jak go zaprogramowano.

    0
  • #9 22 Sty 2017 09:51
    Katarzynaxx
    Poziom 3  

    Dziękuje za odpowiedź ale już wspominałam że nie mam prognoz a stan faktyczny chodzi pracownik i spisuje licznik ostatni okres rozliczeniowy pokrywa sie z nowym więc nie ma możliwości aby zużycie było wcześniej

    0
  • #10 22 Sty 2017 09:56
    retrofood
    Moderator

    Katarzynaxx napisał:
    Dziękuje za odpowiedź ale już wspominałam że nie mam prognoz a stan faktyczny chodzi pracownik i spisuje licznik ostatni okres rozliczeniowy pokrywa sie z nowym więc nie ma możliwości aby zużycie było wcześniej

    Mylisz się. Każdy ma prognozy, jeśli tylko ma przyłącze energetyczne. Bo co, chodził ktoś w sylwestra i sprawdzał licznik, czy w Nowy Rok? Wcześniejsze zużycie doliczono Ci zwyczajnie do pierwszego okresu po prognozie i tyle.

    0
  • #11 22 Sty 2017 10:08
    CYRUS2
    Poziom 36  

    Mieszkane -domek ?
    Instalaja jednofazowa - jakie zabezpieczenie przedlicznikowe - bezpiecznik, jaki amperaż.
    Zmierzam do tego,że nie ma takiej możliwości technicznej.
    Bo przy 3fazach ( 3x25) to oznacza 22A non-stop 24 godz na każdej fazie.

    Jeżeli jest to jedna faza bezpiecznik przedlicznikowy. uniemożliwia pobieranie takiej mocy.

    0
  • #12 22 Sty 2017 10:29
    wojtek1234321
    Poziom 30  

    retrofood napisał:
    Mylisz się. Każdy ma prognozy, jeśli tylko ma przyłącze energetyczne. Bo co, chodził ktoś w sylwestra i sprawdzał licznik, czy w Nowy Rok? Wcześniejsze zużycie doliczono Ci zwyczajnie do pierwszego okresu po prognozie i tyle.

    No nie bardzo. U mnie też chodzi i spisuje liczniki, data rachunku jest inna niż data spisania, ale wartości na rachunku zawsze są te z dnia spisania stanu. Tak że "jest ciągłość" tak jak ktoś wyżej pisał, z czego wynikało by że nie ma żadnych prognoz tylko opłata za faktyczne zużycie. Inkasent/spisujący licznik chodzi co dwa miesiące, tak pod koniec tego okresu, i rachunek jest wystawiany/obejmuje własnie ten dwumiesięczny okres (daty) a stany zużucia są takie same na rachunku jak i stany w dniu spisania.

    1
  • #13 22 Sty 2017 10:49
    djlukas
    Poziom 27  

    Ja także nie mam prognoz. Zrezygnowałem z tego i podaje stan licznika co mniesiąc i za ten miesiąc dostaje rachunek.

    0
  • #14 22 Sty 2017 11:25
    kj1
    Specjalista elektryk

    A jaki jest aktualny stan licznika?

    0
  • #15 22 Sty 2017 11:47
    Gregovic
    Poziom 15  

    jak dla mnie to uszkodzony licznik jest, coś za dużo nabija...

    0
  • #16 22 Sty 2017 13:11
    retrofood
    Moderator

    wojtek1234321 napisał:
    Inkasent/spisujący licznik chodzi co dwa miesiące,


    Kto jest dostawcą energii? Gdzie tak jest?

    djlukas napisał:
    Ja także nie mam prognoz. Zrezygnowałem z tego i podaje stan licznika co mniesiąc i za ten miesiąc dostaje rachunek.

    To Ty zrezygnowałeś, więc jeśli otrzymałeś zgodę na inny sposób rozliczania jest to wyjątek, nieprzydatny dla tego wątku.

    kj1 napisał:
    A jaki jest aktualny stan licznika?

    I to jest kluczowe pytanie na dzisiaj.

    Gregovic napisał:
    jak dla mnie to uszkodzony licznik jest, coś za dużo nabija...

    A to jest nabijanie postów.

    0
  • #17 22 Sty 2017 13:15
    wojtek1234321
    Poziom 30  

    retrofood napisał:
    Kto jest dostawcą energii? Gdzie tak jest?

    Energa, okolice Koła.
    W naszym rejonie "objeżdza" liczniki zawsze w miesiące nieparzyste. Teraz w styczniu był coś koło 15. Następna 'wizyta" w marcu, w przypadku gdyby nikogo nie było i była by niemożność spisania licznika zostawia kartkę z numerem telefonu i prośbą o odczytanie licznika i oddzwonienie i podanie tego stanu. gdyby nie było mu można poda stanu licznika to wpisuje taką ilośc "równomierną" do poprzedniego zużyci, ale to "niby prognozowanie jest tylko na dany okres w którym nie mógł spisać zużycia. W następnej wizycie już wpisuje dane aktualne i nie ma tu żadnego prognozowania.
    Prognozowanie to było kilkanaście lat temu. Na początku roku dostawaliśmy ksiązeczki z przekazami miesięcznymi a sprawdzanie liczników było co pół roku. opłacić te przekazy można było kiedy się chciało, nawet jednorazowo raz w roku, z tym tylko aby gdy płaciło się co miesiąc nie przekroczyć końca danego miesiąca. Wyrównanie za zużytą energię było obliczane zawsze na koniec roku i doliczone do pierwszej opłaty, jeżeli zużyte było więcej jak prognoza, pierwszy rachunek był większy, jeżeli mniej to był mniejszy lub czasami jak było "zaoszczędzone" dużo to pierwszego rachunku nie było wcale.
    Teraz jest tak jak pisałem wcześniej, z tym że troszkę zmienili, wcześniejsze kilka lat mieli urządzenia/drukarki i od razu na miejscu po odczytaniu licznika "inkasent" od razy drukował rachunek do opłaty (opłat nie pobierali i nie pobierają), a teraz rachunek przychodzi pocztą po tygodniu dziesięciu dniach od wizyty. Ta ze jak piszę, nie ma żadnego prognozowania, płaci się za autentyczny stan licznika.

    0
  • #18 22 Sty 2017 13:19
    118460
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 22 Sty 2017 13:39
    retrofood
    Moderator

    WojcikW napisał:

    Nieprawda. Ja mam wszystkie odczyty "fizyczne" od początku, od kiedy istnieje przyłącze. Na rachunkach jest wpisany "Rodzaj odczytu F" i legenda:
    Rodzaj odczytu:
    S - odczyt szacunkowy
    F - odczyt fizyczny
    O - odczyt podany przez odbiorcę
    Z - odczyt zdalny
    Na wszystkich fakturach mam odczyt fizyczny, tak też jest rozliczany bo nigdy nie miałem żadnych dopład czy nadpłat.

    W porządku, każdy ma odczyt fizyczny co pół roku, ale prognozę opłat na pół roku do przodu podzieloną na dwumiesięczne okresy. A więc w listopadzie (tak jest u nas, PGE) następuje fizyczny odczyt i porównanie z prognozą sprzed pół roku, aby bilans się zgadzał. Ewentualna różnica jest doliczana (czasem odliczana) do prognozy kolejnej, ale system musi ją rozliczyć do końca roku, bo do wtedy obowiązują określone stawki i wtedy kończy się okres bilansowy przedsiębiorstwa! To dlatego cała "górka" ponad prognozę, zużyta w rzeczywistości w okresie od czerwca do listopada jest rozliczana w grudniu. Przecież inkasent musi odczytać wszystkie liczniki, przekazać wyniki do centrum rozliczeniowego, ktoś te dane musi wprowadzić, ktoś rozesłać, stąd w szczegółowej rozpisce takie a nie inne daty.
    Reasumując, nie widzę tu żadnych błędów licznika (możliwość pomyłki określam na 1%), wzrost zużycia energii wystąpił realnie przez cały okres sześciu miesięcy i jedynie system rozliczeniowy "podpiął" to pod takie a nie inne daty. Dlatego szukanie niesłychanych wartości prądów przez 9 dni jest bezsensowne.

    mawerix123 napisał:
    retrofood napisał:
    Mylisz się. Każdy ma prognozy


    Nie każdy. W Tauronie również jest opcja comiesięcznego odczytu przez inkasenta.
    Dobrze, jest opcja. Ile procent użytkowników z niej korzysta? Czy trzeba przeprowadzać analizę jaki specjalista znający tę opcję założył temat?

    0
  • #21 22 Sty 2017 14:04
    wojtek1234321
    Poziom 30  

    retrofood napisał:
    ale system musi ją rozliczyć do końca roku, bo do wtedy obowiązują określone stawki i wtedy kończy się okres bilansowy przedsiębiorstwa! To dlatego cała "górka" ponad prognozę, zużyta w rzeczywistości w okresie od czerwca do listopada jest rozliczana w grudniu. Przecież inkasent musi odczytać wszystkie liczniki, przekazać wyniki do centrum rozliczeniowego, ktoś te dane musi wprowadzić, ktoś rozesłać, stąd w szczegółowej rozpisce takie a nie inne daty.

    "Inkasenci" którzy u nas to sprawdzają mają takie urządzenia (palmtopy?,nie wiem jak to nazwać) w których mają dane odbiorców danego rejonu, i oni od razu na miejscu wpisują dane zużycia. Z tych samych urządzen we wcześniejszym okresie również drukowali rachunki "na miejscu", teraz już tego nie robią, jedyne co mogą wydrukować to stan "zadłużenia" jeżeli ktoś nie zapłacił rachunku i upomnienie z terminem wpłaty i "groźbą" że jak się nie opłaci w terminie wyznaczonym to odłączą. Po wykonanej pracy "w rejonie" teraz jadą "do centrali" (nie wiem gdzie w naszym rejonie to jest), podpina "palmtopa" do systemu (pytałem się jak to działa) i wszystkie dane automatycznie wprowadza do systemu, nikt nie musijuż danych chyba wprowadzać, system robi to chyba automatycznie. po kilku dniach od wizyty przycodzi rachunek za zużytą energięi dane zużycia (wskazania licznika) zgadzają się z tymi które spisywał inkasent (sprawdzałem nie raz) i z ostatniego rachunku. Druga sprawa to właśnie to jak nie ma właściciela i brak możliwości zanotowania zużycia to prosi o kontakt i o podanie ilości jaka jest na liczniku. Czasami jak już pisałem, jak nie ma możłiwości zanotowania stanu licznika to chyba z własnej woli wpisze "do urządzenia" taki lub podobne zużycie jak było w poprzednim miesiącu, ma przecież dostęp na swoim urządzeniu do wszystkich dawniejszych rozliczeń, ale to raczej nie jest prognozowanie tylko robi to z własnej woli aby ułatwić klijentowi (i może sobie) bieżące rozliczenie. Tak że nie widzę tu żadnego "prognozowania".

    0
  • #22 22 Sty 2017 14:09
    mawerix123
    Poziom 37  

    retrofood napisał:
    Dobrze, jest opcja. Ile procent użytkowników z niej korzysta?


    Nie wiem i to chyba mało istotne w temacie chodzi jedynie o sprostowanie ale pisanie że każdy ma prognozy nie jest na miejscu, nawet sam autorka wie że ma odczyt fizyczny a nie prognozy i jakiekolwiek wyrównanie powinno mieć miejsca... zostawmy ten temat.

    Co do tematu ważna informacją będzie aktualny stan licznika.

    0
  • #23 22 Sty 2017 14:25
    retrofood
    Moderator

    mawerix123 napisał:
    nawet sam autorka wie że ma odczyt fizyczny a nie prognozy i jakiekolwiek wyrównanie powinno mieć miejsca.

    Właśnie. Odczyt fizyczny wykazał konieczność dopłaty i to wszystko.

    wojtek1234321 napisał:
    Tak że nie widzę tu żadnego "prognozowania".

    Ręce opadają. A jak dostajesz wydruk na kolejne trzy wpłaty w przyszłym roku, to czym jest wpisane tam zużycie jak nie prognozą? Ja mam blankiety wpłat do maja i co, powrócili z przyszłości i wiedzą ile mi wskaże licznik w maju? Ludzie... ratunku!!! Przecież dopiero w maju przyjdzie inkasent i rozliczy prognozowane zużycie z rzeczywistym. I tak co pół roku.

    0
  • #24 22 Sty 2017 14:31
    118460
    Użytkownik usunął konto  
  • #25 22 Sty 2017 14:39
    mawerix123
    Poziom 37  

    retrofood napisał:
    Odczyt fizyczny wykazał konieczność dopłaty i to wszystko.


    Ale jakiej dopłaty skoro autorka ma odczyt fizyczny nie prognozy

    Katarzynaxx napisał:
    już wspominałam że nie mam prognoz a stan faktyczny chodzi pracownik i spisuje licznik


    Zwróć uwagę że przy obu zamieszczonych przez autorkę fakturach po odczycie licznika jest literka (I)

    (I) - odczyt fizyczny lub zdalny dokonany przez upoważnionego przedstawiciela przedsiębiorstwa energetycznego

    Choćby nawet wyrównanie to nie tak wysokie.

    0
  • #26 22 Sty 2017 14:43
    retrofood
    Moderator

    WojcikW napisał:
    retrofood napisał:
    ...
    W porządku, każdy ma odczyt fizyczny co pół roku, ...
    Nie wiem o czym piszesz? Ja mam odczyty wyłącznie "fizyczne" co 2 miesiące i jest tak od lat. Nie ma żadnych prognoz, żadnych korekt, żadnych dopłat. Żadnych faktur "do przodu", prognozowanych. Ostatnią fakturę z terminem płatności do 16.01.2017 dostałem za okres: 26.10.2016 - 22.12.2016.

    To Ty masz. Zapytałem już Kol. mawerix123 jaki procent odbiorców korzysta z takiej opcji. Jesteście elektrykami, wiecie co robicie, ale to wyjątki. Podstawowa rzesza odbiorców rozlicza się wg takich zasad jakie opisałem.

    0
  • #27 22 Sty 2017 14:44
    wojtek1234321
    Poziom 30  

    retrofood napisał:
    A jak dostajesz wydruk na kolejne trzy wpłaty w przyszłym roku, to czym jest wpisane tam zużycie jak nie prognozą? Ja mam blankiety wpłat do maja i co, powrócili z przyszłości i wiedzą ile mi wskaże licznik w maju? Ludzie... ratunku!!! Przecież dopiero w maju przyjdzie inkasent i rozliczy prognozowane zużycie z rzeczywistym. I tak co pół roku.

    Czytałeś co pisałem? Może czytałeś ale nic nie zrozumiałeś. Ja nie dostaje zadnego rachunku "wydruk na kolejne trzy wpłaty w przyszłym roku", po każdej wizycie "inkasenta" dostaje [b]JEDEN rachunek za to "spisał".[/b] Proste? Jak pisałem, wcześniej było tak że rachunek drukował na miejscu z tego co spisał, a teraz rachunek przychodzi po kilku dniach od jego wizyty za aktualne zużycie. No i gdzie tu prognozowanie, jeżeli czytasz to rozum też to co czytasz.

    0
  • #28 22 Sty 2017 14:53
    retrofood
    Moderator

    mawerix123 napisał:

    Zwróć uwagę że przy obu zamieszczonych przez autorkę fakturach po odczycie licznika jest literka (I)

    (I) - odczyt fizyczny lub zdalny dokonany przez upoważnionego przedstawiciela przedsiębiorstwa energetycznego

    A jak ma być inaczej, skoro dopłata następuje po fizycznym odczycie?
    Uważasz, że za dużo tej dopłaty? Rozciągnij ją na pół roku i wtedy się przyglądnij.

    Dobra, wystarczy.

    Dodano po 7 [minuty]:

    wojtek1234321 napisał:

    Czytałeś co pisałem? Może czytałeś ale nic nie zrozumiałeś. [


    Kolego, może byłbyś uprzejmy zachowywać się przyzwoicie?

    Takie zasady o jakich wspomniałeś obowiązywały kilka, kilkanaście lat wstecz, nie sądziłem, że jakieś firmy jeszcze je stosują. Pozwólmy więc Autorce wypowiedzieć się kto jest dla niej dostawcą energii, z kim się rozlicza, wtedy będzie nieco jaśniej.

    0
  • #29 22 Sty 2017 15:01
    CYRUS2
    Poziom 36  

    retrofood napisał:
    Ręce opadają. A jak dostajesz wydruk na kolejne trzy wpłaty w przyszłym roku, to czym jest wpisane tam zużycie jak nie prognozą?
    Mam przed sobą ostania fakturę.
    Nazywa się "Typ faktury:prognoza zużycia".
    I nie ma na niej żadnych stanów licznika.
    Jest zużycie =-ale bez stanów licznika.

    U autorki są dni odczytu i liczba kWh wynika wyraźnie: różnica wskazań za 9 dni.

    0
  • #30 22 Sty 2017 15:15
    retrofood
    Moderator

    CYRUS2 napisał:
    U autorki są dni odczytu i liczba kWh wynika wyraźnie: różnica wskazań za 9 dni.

    Pisałem, o tym zadecydował program, gdyż jest to faktura rozliczeniowa. Nie mógł cofnąć daty wstecz, przed datą druku i okres musiał się zamknąć w roku kalendarzowym. Tak wyszło.

    0
  Szukaj w 5mln produktów