Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes w124 - nie pali w zimie

gedwey 22 Sty 2017 15:20 756 8
  • #1 22 Sty 2017 15:20
    gedwey
    Poziom 3  

    Witam wszystkich . Posiadam mercedesa w124 2.0 benzyna 1987 rok na gaźniku. Mam problem z paleniem silnika w niskich temperaturach. Wczoraj jeździłem , udało mi się odpalić ale w nocy złapał mróz -15 i już nie odpaliłem wcale auta. Akumulator jest nowy, świece nowe, rozrusznik kręci normalnie, ale nie ma reakcji .Czasem zaskoczy jak by chciał odpalić ,ale po chwili go zalewa i zero reakcji. Co może być przyczyną tego. ? Planuję wymienić kopułkę i palec. Proszę o pomoc,bo już nie mam pomysłu co sprawdzić, co wymienić. ?

    0 8
  • #2 22 Sty 2017 15:30
    lord232!
    Poziom 27  

    Ja bym zaczął od regulacji gaznika, ustawienia zapłonu i sprawdził ciśnienie w cylindrach.

    0
  • #3 22 Sty 2017 15:36
    gedwey
    Poziom 3  

    posiadam w nim Gaźnik Pierburg MERCEDES 2EE jak go wyregulować? i jak ustawić ten zapłon ja nic tam nie grzebałem od kupna. Nie wydaje mi się, że jest słabe ciśnienie na cylindrach silnik by musiał być strasznie dojechany a nie ma wcale duzo przejchane jak na te auto. Na świece idzie benzyna wiec powinnien zaskoczyć bo iskra jest.

    0
  • #4 22 Sty 2017 15:40
    kjancz
    Poziom 11  

    rozumiem że jak już odpaliłeś i zgasiłeś to po chwili pali bez problemu problem pojawia się tylko przy mrozach po dłuższym nieodpalaniu czy falowały obroty zjawisko nierównej pracy silnika jak tak to problem leży po stronie zapłonu może być kopułka sprawdź czy nie widać pęknięcia sprawdź palec w kopułce i czy aparat zapłonowy nie jest obrzygany olejem zawilgocony jak jest to go osusz jeżeli nadal występuje ten problem to pryśnij samostartem lub plakiem do gaźnika jak odpali to problem leży po stronie zasilania paliwem w gaźniku masz dyszę przyśpieszającą za każdym razem gdy wciśniesz pedał gazu do z niej powinno trysnąć paliwo jeżeli leci a nie odpala zalewa ci świece to sprawdź pływak w gaźniku

    0
  • #5 22 Sty 2017 15:52
    gedwey
    Poziom 3  

    tak wygląda palec ten czarny plastik jest cały popękany. W kopułce platynki są wytarte maja lekkie rowki. Jutro kupie cały ten zestaw. Jak to nie pomoże to wezme się za zapłon. Tak jest jak mowisz odpali pochodzi chwile zgaszę go to odpali ale kiedy ma dluzszy postój i chce odpalić to też jest problem po kilku razach zapali. jak na luzie jest to dławi go trochę i nie równo chodzi.

    Mercedes w124 - nie pali w zimie Mercedes w124 - nie pali w zimie

    0
  • #6 22 Sty 2017 16:26
    kjancz
    Poziom 11  

    przed wymianą sprawdź czy ośka na której był palec niema nadmiernego luzu bo to przez nadmierny luz na ośce aparatu zapłonowego nadmierne wycierają się styki w kopułce albo dawno niebyła wymieniana kopułka sprawdź przerwę na kowadełku przerywacza
    jak wymiana kopułki i palca nic nie da i objawy nadal będą to niech jedna osoba kręci rozrusznikiem a ty pryśnij np plakiem w gaźnik jak odpali to przyczyna morze być po stronie gaźnika--pływak nie odcina paliwa i go zalewa albo dysza wolnych obrotów przypchana

    1
  • #7 22 Sty 2017 16:40
    gedwey
    Poziom 3  

    Dziekuje za pomoc i za rady jutro zdam relacje jak nie zadziała to bede szukał dalej. wydaje mi sie ze nigdy nie bylo zmieniane to albo bardzo dawno temu.

    0
  • #8 23 Sty 2017 08:38
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    gedwey napisał:

    posiadam w nim Gaźnik Pierburg MERCEDES 2EE jak go wyregulować?

    Oooo Kolego...! Na ten temat Mercedes kiedyś całą książkę wydał!
    Bardziej świadomi mechanicy obchodzą te gaźniki z daleka :)
    Wątpię, żebyś znalazł kogoś, kto ma o nim pojęcie i zrobi to dobrze.
    gedwey napisał:
    jak ustawić ten zapłon

    To jest auto w którym był aparat zapłonowy, ale DWA rodzaje:
    - Wcześniejsza seria miała wewnątrz aparatu czujnik obrotów (tak jak powiedzmy w Polonezie) który dawał impuls do wygenerowania iskry w module zapłonowym. OBRACANIE TEGO APARATU ZMIENIA PUNKT ZAPŁONU!
    - W późniejszej serii przeniesiono czujnik z aparatu zapłonowego na obudowę koła zamachowego. W TYM PRZYPADKU OBRACANIE APARATU NIE WPŁYNIE NA PUNKT ZAPŁONU. PUNKT ZAPŁONU JEST USTAWIONY NA STAŁE I NIEREGULOWANY.
    gedwey napisał:
    tak wygląda palec ten czarny plastik jest cały popękany

    Wewnątrz tego plastiku jest opornik. Ponieważ plastik jest popękany można podejrzewać, że opornik jest uszkodzony i nie przewodzi prądu. Do sprawdzenia w prosty sposób multimetrem. Także wszystkie pozostałe elementy układu zapłonowego: przewody zapłonowe, fajki, kopułka i jej styki powinny być sprawdzone na przejście lub wymienione.
    kjancz napisał:
    sprawdź przerwę na kowadełku przerywacza

    To nie ta epoka kolego.... :) :)

    1
  • #9 23 Sty 2017 21:01
    gedwey
    Poziom 3  

    Wymieniłem palec i kopułkę auto pali od strzała na gazie jak i na benzynie. Ale wskazówka oleju na benzynie schodzi na 2 a na gazie czasem nawet na 1,5. Dlaczego tak sie dzieję ? Olej dolany mam do pełna kontrolka sie nie pali. Ale auto nie ma problemu z jazda. Dwa dni nie bylo palone akumulator prawie wyladowany ale po zmiane tych elemantów odpalił odrazu.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Gerri napisał:
    gedwey napisał:

    posiadam w nim Gaźnik Pierburg MERCEDES 2EE jak go wyregulować?

    Oooo Kolego...! Na ten temat Mercedes kiedyś całą książkę wydał!
    Bardziej świadomi mechanicy obchodzą te gaźniki z daleka :)
    Wątpię, żebyś znalazł kogoś, kto ma o nim pojęcie i zrobi to dobrze.
    gedwey napisał:
    jak ustawić ten zapłon

    To jest auto w którym był aparat zapłonowy, ale DWA rodzaje:
    - Wcześniejsza seria miała wewnątrz aparatu czujnik obrotów (tak jak powiedzmy w Polonezie) który dawał impuls do wygenerowania iskry w module zapłonowym. OBRACANIE TEGO APARATU ZMIENIA PUNKT ZAPŁONU!
    - W późniejszej serii przeniesiono czujnik z aparatu zapłonowego na obudowę koła zamachowego. W TYM PRZYPADKU OBRACANIE APARATU NIE WPŁYNIE NA PUNKT ZAPŁONU. PUNKT ZAPŁONU JEST USTAWIONY NA STAŁE I NIEREGULOWANY.
    gedwey napisał:
    tak wygląda palec ten czarny plastik jest cały popękany

    Wewnątrz tego plastiku jest opornik. Ponieważ plastik jest popękany można podejrzewać, że opornik jest uszkodzony i nie przewodzi prądu. Do sprawdzenia w prosty sposób multimetrem. Także wszystkie pozostałe elementy układu zapłonowego: przewody zapłonowe, fajki, kopułka i jej styki powinny być sprawdzone na przejście lub wymienione.
    kjancz napisał:
    sprawdź przerwę na kowadełku przerywacza

    To nie ta epoka kolego.... :) :)


    Narazie pali to nie ruszam gaznika zeby nie namieszać bo znów bede miał problemy ale dziekuje za rady. A palec był cały wytarty w porównaniu z nowym

    0