Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Ducato 2.8D 99 rok - grzejące się koła

danker 22 Jan 2017 17:58 3741 32
  • #1
    danker
    Level 12  
    Witam, mam problem ze swoim Ducato 2.8D 99rok z ABS.
    Dzieje się tak, że grzeją się koła przednie jak i tylne po czasie począwszy od przedniego lewego koła kierowcy.
    Obstawiłem na hamulce, więc zostały zregenerowane zaciski z przodu wraz z nowymi tłoczkami, lecz to nie pomogło dalej się grzały i kolejne co zmieniłem to jest nowa pompa hamulcowa i po tej wymianie również się koła grzeją. Teraz dzieje się tak, że auto hamuje lecz pedał hamulca jest miękki i można go depnąć nawet w podłogę po odpaleniu auta ale normalnie hamuje powyżej połowy. A koła jak się grzały to się grzeją dalej jak np. się jeździ po mieście i często hamuje. Był odpowietrzany 10-rotnie i nic się nie zmieniło.
    Czy pompa ABS może mieć jakiś wpływ na takie działanie. Dodam, że ABS nie działa i nie działał od początku, lecz wcześniej było ok i pedał nie wchodził w podłogę przy odpalaniu jak teraz.
    Może macie Panowie jakieś porady o co tu chodzi lub co może mieć wpływ na taki stan.
  • #2
    daro31ie
    Automation specialist
    Oczywiście że pompa ABS może szwankować. Ja miałem identyczny problem po wymianie klocków i tarcz. Kilku mechaników szukało przyczyny bez efektu. Oczywiscie przyczynę znalazłem sam. Krzywe łapy trzymające docisk.
    Pomogło przeszlifowanie szlifierką kątową.
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jazda bez ABS w tym aucie, to proszenie się o kłopoty. ABS spełnia tam rolę korektora siły hamowania tylnej osi. Więc proponuję nie omijać. Co do usterki, miałem kiedyś wszystkie wężyki giętkie do wymiany. Ktoś zalał inny płyn hamulcowy. Wężyki napuchły i działały jak zaworki zwrotne.
  • #5
    diesel022782
    Level 17  
    danker wrote:
    Witam mam problem ze swoim ducato 2.8D 99rok z ABS .
    Dzieje się tak ,że grzeją się koła przednie jak i tylne po czasie począwszy od przedniego lewego koła kierowcy .
    Obstawiłem na hamulce ,więc zostały zregenerowane zaciski z przodu wraz z nowymi tłoczkami lecz to nie pomogło dalej się grzały i kolejne co zmieniłem to jest nowa pompa hamulcowa i po tej wymianie również się koła grzeją . Teraz dzieje się tak ,że auto hamuje lecz pedał hamulca jest miękki i można go depnąć nawet w podłogę po odpaleniu auta ale normalnie hamuje powyżej połowy . A koła jak się grzały to się grzeją dalej jak np. się jeździ po mieście i często hamuje . Był odpowietrzany 10-rotnie i nic się nie zmieniło .
    Czy pompa ABS może mieć jakiś wpływ na takie działanie . Dodam ,że ABS nie działa i nie działał od początku lecz wcześniej było ok i pedał nie wchodził w podłogę przy odpalaniu jak teraz .
    Może macie Panowie jakieś porady o co tu chodzi lub co może mieć wpływ na taki stan.
    witam moim zdaniem trzeba zaczac od serwa wspomagania hamulca i calego podcisnienia, odlacz serwo i zobacz czy sie grzeja
  • #6
    danker
    Level 12  
    Pawel wawa wrote:
    Jazda bez ABS w tym aucie, to proszenie się o kłopoty. ABS spełnia tam rolę korektora siły hamowania tylnej osi. Więc proponuję nie omijać. Co do usterki, miałem kiedyś wszystkie wężyki giętkie do wymiany. Ktoś zalał inny płyn hamulcowy. Wężyki napuchły i działały jak zaworki zwrotne.



    Wężyki giętkie wymienione z przodu jedynie tył nie był zmieniany ale jeżeli miało by pomóc to by coś się zmieniło a jest ciągle tak samo .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dziękuje za porady będę patrzył .
  • #7
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zobacz jeszcze sam pedał, czy jest właściwy skok jałowy. Nie uszkodziliście pompy, pompując na sucho, przy odpowietrzaniu?
  • #8
    danker
    Level 12  
    daro31ie wrote:
    Oczywiście że pompa ABS może szwankować. Ja miałem identyczny problem po wymianie klocków i tarcz. Kilku mechaników szukało przyczyny bez efektu. Oczywiscie przyczynę znalazłem sam. Krzywe łapy trzymające docisk.
    Pomogło przeszlifowanie szlifierką kątową.


    Nie bardzo rozumiem Krzywe łapy trzymające docisk . Czy czasem nie chodzi o jarzmo co klocki hamulcowe trzyma .

    Dodano po 2 [minuty]:

    Pawel wawa wrote:
    Zobacz jeszcze sam pedał, czy jest właściwy skok jałowy. Nie uszkodziliście pompy, pompując na sucho, przy odpowietrzaniu?


    Pompa była od razu zalana płynem także nie było możliwości żeby ja uszkodzić .
  • #9
    Bunny82
    Level 16  
    Ja stawiam na serwo ,miałem taki przypadek w octawi .Wymieniane były wężyki ,czyszczone prowadnice zacisków ,tłoczki pracowały lekko. Zobacz czy nie znika ci płyn hamulcowy ,
  • #10
    wielecki
    Level 21  
    danker wrote:
    zostały zregenerowane zaciski z przodu wraz z nowymi tłoczkami, lecz to nie pomogło dalej się grzały


    klasyczny przypadek, pierwotna przyczynę pewnie usunałes regenerując zaciski ale pewnie przy wymianie zacisnałes przewody zabką hi, hi ..... żeby się płyn nie polał..
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    danker
    Level 12  
    SKM 1964 wrote:
    Chciałem tylko , żeby kolega wykrył usterkę , a nie , jeździł bez pompy ABS .


    Dokładnie na razie połączę przewody od pompy ABS trójnikiem i się okaże czy będzie zmiana ,Powiem tak jak odłączyłem wspomaganie serwa to pedał był twardy więc wspomaganie działa jak należy . Pozostaje odłączyć pompę ABS w celu testu .
    Jak na razie to najlepsza porada jaką dostałem od tej osoby reszta to ciągle powtarzające się pytania Panowie.
    Dodano po 4 [minuty]:
    Transit 2 wrote:
    Quote:
    mam problem ze swoim Ducato 2.8D 99rok z ABS.
    A czy na pewno masz w tym busie i roczniku jest ABS? Ja do tej pory nie zauważyłem w takowym busie, w młodszym busie tak, ale powyżej tego rocznika.
    Przyczyna grzejące się koła podczas hamowania mogą być problemy z prowadnicą lub niecofające się tłoczki w zacisku (zapieczony), innej opcji nie widzę, chyba że zbieżności kół nie masz bądź łożysko w kole wyrobione. Choć moim zdaniem lekkie grzejące się koła w busie jest normalnym zjawiskiem, chyba że jest mocno gorące, to już inna sprawa.


    Chyba wiem co mam w samochodzie zamontowane czujniki przy kołach i pompa ABS mówi sama za siebie .
    Te wszystkie objawy z prowadnicą i tłoczkami Które przedstawiłeś są już są dawno porobione wraz z regeneracją zacisków .
    Dodano po 1 [minuty]:
    wielecki wrote:
    danker wrote:
    zostały zregenerowane zaciski z przodu wraz z nowymi tłoczkami, lecz to nie pomogło dalej się grzały


    klasyczny przypadek, pierwotna przyczynę pewnie usunałes regenerując zaciski ale pewnie przy wymianie zacisnałes przewody zabką hi, hi ..... żeby się płyn nie polał..


    Akurat zaciski wyciągałem bez zaciskania przewodów elastycznych a poza tym i tak zmieniałem na nowe od razu .
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    danker
    Level 12  
    Stacyjka była włączona lecz nie mam pewności czy bezpieczniki od ABS są wszystkie . Chyba pompa ABS powinna sie uruchomić przy odpowietrzaniu jeżeli by miała napięcie czy nie koniecznie ?
    Dodam ,że na konsoli się świeci ciągle kontrolka ABS.
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    danker
    Level 12  
    Tylko pytanie jak zrobić diagnostyka skoro nie wiadomo czy jest wejście do tego .
    Na razie spróbuje jeszcze tak zobaczyć.
  • #18
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Transit 2 wrote:
    Czy w trakcie odpowietrzania pompa ABS była włączona?. Jeśli nie była włączona stacyjka, to układ nadal jest zapowietrzony, stąd jak piszesz:
    W tym aucie, to nie ma znaczenia, może być nawet cała elektryka od pompy odłączona i tak powinno się wszystko ładnie odpowietrzyć.

    Dodano po 1 [minuty]:

    SKM 1964 wrote:
    Chciałem tylko , żeby kolega wykrył usterkę , a nie , jeździł bez pompy ABS .
    Trzeba było tak od razu napisać, przy radzeniu z hamulcami należy być wyjątkowo precyzyjnym. Ponieważ domyślałem się intencji, ostrzeżenie jest czasowe.
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    danker
    Level 12  
    Bunny82 wrote:
    A czy pedał robi się twardawy jak szybko parę razy go pod pompujesz ?


    Tak robi się twardy lecz po chwili spada dalej ze wspomaganiem hamulca a po odłączeniu wspomagania hamulca pedał jest ciągle twardy .
  • #22
    User removed account
    User removed account  
  • #23
    danker
    Level 12  
    Bez wspomagania od razu po naciśnięciu hamulec jest twardy .

    Ze wspomaganiem jest tak ,że jak się wciśnie pedał to bierze tak więcej jak połowę przy hamowaniu lecz jak się go mocniej depnie to potrafi schodzić w dół powoli lecz dalej hamulce trzymają .

    Pisze sytuacje bez wspomagania wtedy jak jest odłączony wężyk od serwa a z wężykiem i z wyłączonym silnikiem pedał wchodzi lekko lecz hamuje normalnie .
  • #24
    User removed account
    User removed account  
  • #25
    User removed account
    User removed account  
  • #27
    User removed account
    User removed account  
  • #28
    User removed account
    User removed account  
  • #29
    User removed account
    User removed account  
  • #30
    User removed account
    User removed account