Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punto I 1.1 - jaki olej przy przebiegu ponad 335 tys?

TomekxD 22 Sty 2017 22:31 819 13
  • #1 22 Sty 2017 22:31
    TomekxD
    Poziom 29  

    Witam serdecznie. Od niedawna mam Punto I 1.1 w gazie. Poprzedni wlasciciel lal do niego olej mineralny GM 15W40. Auto ma nalatane 335 tys i sie zastanawiam jaki olej do niego wlac. Co Wy byscie proponowali? Lac to, co bylo czy cos innego? Chcialbym jeszcze autkiem z rok-dwa pojedzic.

    0 13
  • #2 22 Sty 2017 22:43
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Lej ten 15w40 nic mu się nie stanie.

    0
  • #3 23 Sty 2017 12:12
    50146
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 23 Sty 2017 17:00
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Polecam valvoline max life. Przy tym przebiegu ważne by wymieniać co 10kkm, a mniej ważne jaki.

    0
  • #5 25 Sty 2017 17:34
    TomekxD
    Poziom 29  

    Pólsyntetyk po mineralnym? Nie jest to niebezpieczne?

    0
  • #6 25 Sty 2017 18:33
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    A w czym ma być niebezpieczne dla starego zużytego silnika? Zrób płukanie silnika i dodaj ceramizer do nowego oleju, to silnik jeszcze trochę pociągnie.
    W 20-letnim scorpio 2,9 kieydś zalałem syntetyk i palił na "dotyk" przy -32 st, C.

    0
  • #7 25 Sty 2017 18:34
    TomekxD
    Poziom 29  

    Jak najlepiej zrobic takie plukanki? Obawiam sie troche tego, ze jak cos gdzies ruszy sie i zatka kanaly..

    0
  • #8 25 Sty 2017 18:38
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Jeśli do tej pory olej był wymieniany regularnie to nic nie zatka, a wręcz przeciwnie np. uwolni ruch pierścieni tłokowych.

    0
  • #9 25 Sty 2017 19:53
    melon1968
    Poziom 10  

    Zmień na półsyntetyk bez żadnych płukanek bo szkoda kasy.

    0
  • #10 25 Sty 2017 20:40
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Jakiś bałwan wlał do tego silnika mineralny, a to może oznaczać, że utwardziły się uszczelki i przy wlaniu półsyntetyka nie zadziałają prawidłowo. Nie wiem kto i po co to zrobił, to nie czasy Fiata 125p i zalewania mineralnym masłem powyżej 200k km przebiegu, bo lało z każdej szczeliny. 1.1 FIRE według zaleceń producenta powinien pracować na półsyntetyku określonej lepkości. No ale mity z lat 80. ciągle mają się dobrze, niestety.

    TomekxD napisał:
    Jak najlepiej zrobic takie plukanki? Obawiam sie troche tego, ze jak cos gdzies ruszy sie i zatka kanaly..

    Wlewasz płukankę (buteleczka 200-250 ml) do starego oleju, rozgrzewasz silnik (10-15 minut na biegu jałowym), spuszczasz stary olej, wymieniasz filtr i wlewasz nowy olej. Zrobiłem tak przy przejściu z 10W40 na zalecany 5W30, oba półsyntetyki. Przebieg 220k km, nic złego się nie dzieje.

    0
  • #11 25 Sty 2017 20:43
    TomekxD
    Poziom 29  

    Z plukanka moge zrobic tak, ze pojezdze troche, wleje plukanke i wtedy na jalowym?

    0
  • #12 25 Sty 2017 20:53
    melon1968
    Poziom 10  

    Na preparacie masz instrukcję.Ja bym na tym nie jeździł.

    0
  • #13 25 Sty 2017 20:54
    TomekxD
    Poziom 29  

    Jazdy z tym nie bralem pod uwage :P

    0
  • #14 25 Sty 2017 21:43
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    wichurewicz napisał:
    Wlewasz płukankę (buteleczka 200-250 ml) do starego oleju, rozgrzewasz silnik (10-15 minut na biegu jałowym)

    Niektórzy producenci zalecają 5 min.
    melon1968 napisał:
    Zmień na półsyntetyk bez żadnych płukanek bo szkoda kasy.

    Każdy ma swoje zdanie, a niektórzy myją podłogę i nie zmieniają wody...
    Olej bez płukania spłynie w 3 minuty, i połowa brudu zostaje w misce olejowej na dnie. Z płukaniem spływa 20 minut ( bo dużo rzadszy), uwalnia nagary na pierścieniach, udrażnia kanały olejowe.

    0