Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Midlum 220 DCi 2005 r - Ciśnienie paliwa Błąd układu wtryskowego 5301

rado084 19 Lut 2017 22:21 5892 45
  • #31
    rado084
    Poziom 10  
    U mnie skacze cisnienie. Zawor wymienilem ale UŻYWANY z Iveco o numerze f00r000754. Nadal to samo. A moze wtrysk jest uwalony i za duzo wraca paliwa? Czy ten zawor obiegu niskiego cisnienia tez moze byc uwalony?
    http://allegro.pl/zawor-zaworek-paliwa-renault-premium-magnum-midlum-i5401668787.html

    Czy to jest tylko zawor zwrotny czy spelnia tez inna funkcje? W srodku kulka chodzi gora dół w zaworku...
  • Pomocny post
    #32
    kaczy2214
    Poziom 13  
    Może być i z pewnością jest uszkodzony, od tego należało zacząć ale musisz założyć oryginalny z odpowiednim ciśnieniem bo padnie pompa wysokiego ciśnienia
  • #34
    rado084
    Poziom 10  
    kaczy2214 napisał:
    Może być i z pewnością jest uszkodzony, od tego należało zacząć ale musisz założyć oryginalny z odpowiednim ciśnieniem bo padnie pompa wysokiego ciśnienia


    Kolego zalozylem zamiennik i nadal to samo. Czy moze byc inaczej na Boschu? Bosch i zamiennik wygladaja identycznie. Jak zalozylem zamiennik to nadal to samo ale jakby pompa glosniej chodzila. Ogolnie jest tak: Na starym zaworku na biegu jalowym sterowanie pompa wys cisnienia 1 i 2 waha sie miedzy 22 a 25 %. Po dodaniu gazu idzie max na 40% na biegu jalowym. Na nowym zaworku ster pompa waha sie miedzy 7 a 18% i tak skacze, nie dodawalem gazu... Ogolnie jeden przewod metalowy ktory wychodzi z pompy (wychodza dwa) jest bardzo goracy, drugi jest zimny. Tak ma byc? Na starym i nowym to samo. Zawor na listwie CR sprawdzony, nie leci nawet kropelka nawet po dodaniu gazu na maxa. Teraz z kolei wyswietla blad ze "Cisnienie paliwa, uklad niskiego cisnienia, nieznany symptom usterki". Nawet po skasowaniu bledow silnika na postoju bez wlaczonego silnika na liczniku wyswietla przekreslony wtrysk i zjazd do warsztatu... Czy ten Boscha zawor na prawdę moze byc zupelnie inny? Dodam ze wtrysk wstepny pokazuje na zimnym okolo -5,7 i spada jak sie rozgrzewa. Moze sprawdzic przelewowo wtryskiwacze? Jakie maja miec przelew? Renault Midlum 220 DCi 2005 r - Ciśnienie paliwa Błąd układu wtryskowego 5301 Renault Midlum 220 DCi 2005 r - Ciśnienie paliwa Błąd układu wtryskowego 5301 Renault Midlum 220 DCi 2005 r - Ciśnienie paliwa Błąd układu wtryskowego 5301 Renault Midlum 220 DCi 2005 r - Ciśnienie paliwa Błąd układu wtryskowego 5301 Renault Midlum 220 DCi 2005 r - Ciśnienie paliwa Błąd układu wtryskowego 5301

    Dokladnie taki zawor kupilem i zostal dobrany po nr pompy:
    http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=4989816746

    Bosch wyglada identycznie. Ten ktory jest aktualnie w pompie nie ma u gory sruby tylko dziura i srut a nigdzie nie moge takiego dostac...
  • #35
    kaczy2214
    Poziom 13  
    Ilość paliwa wracającego z wtrysku to od 0 do 60 ml.na minutę to jest w normie większa ilość oznacza że wtrysk nie trzyma. W twoim silniku nie da się zmierzyć pojedynczych wtrysków więc zmierz ile paliwa wraca przelewem i podziel na 6. Zaślep oczko powrotu a do głowicy wkręć przewód i zmierz ilość paliwa. Zaworek niby wygląda na taki jak trzeba ale grzejący się przewód wskazuje na to że jest tam zbyt duże ciśnienie obieg paliwa na tym zaworze ma chłodzić pompę

    Dodano po 13 [minuty]:

    Czy na starym zaworku obie rurki są zimne?
  • #36
    rado084
    Poziom 10  
    Na starym zaworze rowniez jedna ta sama rurka jest bardzo goraca. Nie idzie jej utrzymac palcami. Moze to jest istotne, ale przed tym bledem kierowca poprzedni jezdzil i spawali mu zbiornik paliwa. Nastepnego dnia po przejechaniu 200 km stanal mu i czyscili filtry, separator wymieniali itp, pompe czyscili. Wtryskow nie ruszali i po tej akcji wywala wlasnie ten blad. A czy wartosc wtrysku sterujacego -3,5 i praca tej pompy jest ok? Jak pisalem na nowym zaworze jest 7-18% a na starym 20-24%... Ile powinno byc? Moze kupie oryginal zawor boscha i tyle. Czy w renault truck kompem sprawdza stan wtryskiwaczy? Bo w delphi nie da sie
  • #37
    kaczy2214
    Poziom 13  
    Mimo tego co mówią różni mechanicy i inni znawcy nie da się sprawdzić stanu wtryskiwaczy zamontowanych na silniku. Trzeba je sprawdzać każdy z osobna w identycznych warunkach pracy a sześć cylindrów silnika to sześć różnych warunków pracy. Co do pompy CR jest możliwość że jedna sekcja nie działa jak trzeba skoro jedna jest gorąca a druga zimna można to sprawdzić odłączając jedną sekcję od listwy na dobrej sekcji na wolnych obrotach powinien chodzić a na tej uszkodzonej nie odpali
  • #38
    rado084
    Poziom 10  
    Ok kolego wiec cos z pompa moze byc... A jak sie ma te sterowanie pompa na zaworkach nowym i starym? Zapewne ster pompa wys cienienia 1 i 2 to sekcje 1 i 2 prawda? Zostawic stary zawor co wskazuje 20-24% czy nowy na ktorym skacze 7-18%?
  • #39
    kaczy2214
    Poziom 13  
    Im mniejsza redukcja ciśnienia tym lepiej na 100% sprawny układ paliwa redukuje ciśnienie na poziomie 4%
  • #40
    rado084
    Poziom 10  
    A taki skok 7-18% jest ok? Zaworki delikatnie roznia sie otworami. W starym zaworze dwa po dwa otwory sa 90 stopni przesuniete wzgledem siebie. W nowym zaworku sa dwa otwory na przeciw siebie i tylko jeden nad nimi czyli sa 3 otwory... Zalaczam fotki
  • #41
    kaczy2214
    Poziom 13  
    Na oko może być ten ale na oko nie widać ciśnienia pracy tego zaworu :) a co z błędem układu niskiego ciśnienia nadal wyskakuje? Redukcja ciśnienia powyżej 10% to nadal problem i ta gorąca rurka na pompie Cr to wskazuje na uszkodzenie sekcji pompy. Da się to sprawdzić odkręcając jedną rurkę z pompy,wężyk od sekcji do bańki żeby miała gdzie oddawać paliwo, odkręconą rurkę zaślepić żeby z listwy nie uciekało paliwo i odpalić nawet na plaka sprawdzić czy chodzi na jednej sekcji i sprawdzić jakie jest ciśnienie listwy w parametrach i to samo z drugą sekcją będziesz wiedział w jakiej kondycji jest każda sekcja z osobna. Jest możliwość że wysokie ciśnienie przebija do układu niskiego ciśnienia a zawór redukcyjny próbuje się go pozbyć i przez to jest wysoki procent zrzutu ciśnienia
  • #42
    rado084
    Poziom 10  
    Tak blad niskiego cisnienia nadal wyskakuje. Teraz dolaczyl jakis Cruise control i zygzaki jak by sprezynka. Jutro podepne kompa. Mowisz ze pompa ma chodzic max 10% a we wskazaniach pompy widac skoki miedzy 7 a 20 %. Pewnie sekcja jedna chrzani sprawe na nowym zaworku. Na starym jest powyzej 20% tak jak pisalem...
    Dolaczam fotke na starym: Renault Midlum 220 DCi 2005 r - Ciśnienie paliwa Błąd układu wtryskowego 5301
    i na nowym:
    Renault Midlum 220 DCi 2005 r - Ciśnienie paliwa Błąd układu wtryskowego 5301

    Dodano po 19 [godziny] 15 [minuty]:

    Wiec tak... Na jednej sekcji chodzi na drugiej nie... Tzn na jednej pali na drugiej nawet na Plaka nie zapala. Dodatkowo w srodku w gniazdach jest czarna ropa jak by oleju dolał i opiłki metalowe. Kiedys spawali zbiornik paliwa i pewnie nie wyczyscili ALE w filtrach paliwa paliwo jest czysciutkie jak łza... Może sekcja jedna sie przypchała. Ciekawe czy da sie ja rozebrac...
  • #43
    rado084
    Poziom 10  
    Problem czesciowo rozwiazany a mianowicie sekcja a raczej Zawór wysokiego cisnienia pompy wtryskowej wysokiego cisnienia bo tak sie nazywa byl brudny... Rozkrecilem dwa zawory poczyscilem i obydwa teraz sa zimne i renata wkreca sie o NIEBO lepiej. Ciszej pracuje ale blad 5301 nadal wystepuje...
  • #44
    rado084
    Poziom 10  
    Udało sie w koncu opanować auto. Po wyczyszczeniu zaworow wysokiego cisnienia (były zabite doslownie czyms czarnym). Zalozylem tez nowy oryginalny zawór niskiego cienienia Boscha i jest git. Auto ma wiecej sily niz poprzednio ALE na zaworku zamienniku gdzie jest wkrecona srubka Auto ma DUUUZO wiecej mocy ale niestety nie zapala za kazdym razem. Czasem trzeba pompowac pompka reczna bo inaczej nie zapali. Na boschu pali i jezdzi ale ma mniej sily.
  • #45
    kaczy2214
    Poziom 13  
    A jaki błąd świeci na tym zamienniku w momencie kiedy nie chce odpalić?
  • #46
    rado084
    Poziom 10  
    Cisnienie paliwa, Uklad niskiego cisnienia, cisnienie za niskie.