Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo fh 2011 - czujnik pedału hamulca

vita1y 23 Sty 2017 11:59 1083 7
  • #1 23 Sty 2017 11:59
    vita1y
    Poziom 10  

    Witam
    Mam wyżej wymieniona usterkę.
    kody błędów to
    MID 136 SID 76 FMI 4
    skrzynia i-shift w związku z tym brak możliwości poruszania sie. Stało się to na hali po myciu i dłuższym przestoju.
    Trochę nie wierzę w uszkodzony zawór ale może ktoś ma dostęp albo wskazówki jak sprawdzić.

    1 7
  • #3 23 Sty 2017 15:23
    vita1y
    Poziom 10  

    błąd już znikł. a mam jeszcze problem z tachografem nie ma komunikcji między nim a volvem. Nie wyświelta przebiegu na głównym wyświetlaczu oraz biegi wysoko trzyma.dwa bezpieczniki z vcc sprawne. autocom nie może nawiązać z nim komunikacji (tachograf na 100% sprawny w innym volvie)

    1
  • #4 23 Sty 2017 16:40
    HADŻI
    Poziom 19  

    Bezpiecznik w skrzynce akumulatorowej od tachografu sprawdzałeś?5 aperowy bodajże.

    0
  • #5 23 Sty 2017 19:24
    vita1y
    Poziom 10  

    tak i jest ok.
    jutro ciągnę przewód od vecu p15 ip16 do a4 i a8 do tachografu (can)

    0
  • #6 24 Sty 2017 15:58
    vita1y
    Poziom 10  

    i żadnej przerwy nie ma a toachograf nadal się nie komunikuje z vceu. to co zaobserwowałem to napięcie na can2 L i H zamiast 2.5v wynosi 25V i to dalczego? radio samochodowe również jest zablkowane. czyli coś jest z j1939. za co odpowiedzialny jest element (ze schamtu) z bus interface j1939 R14? i gdzie on jest w aucie? miałem kiedyś podobny problem w scani r 2008 i gość od tachografu zrobił mostek w przewodach od tyłu w tachografie i wszystko zaczeło wyswietlać.( na pewno nic wiazane z zasilaniem )

    Dodano po 2 [godziny] 29 [minuty]:

    już nieaktualne.

    0
  • #7 27 Lut 2017 16:14
    BartekMMz
    Poziom 2  

    Kolego jaka była przyczyna braku komunikacji? Mam identyczne objawy w swoim... Dodatkowo nie łączy się z układem hamulcowym, pojazdu, adblue.

    0
  • #8 27 Lut 2017 16:50
    vita1y
    Poziom 10  

    u mnie problemem był niedopchnięty przekaźnik który stykał (jego duży potencjał+) do masy w której pobliżu były masowne vceu i wszelkie cany). sprawdź masy i potencjał na canie i ile wynosi między komputerami. Często też awarie są pod skrzynkami tymi plastykowim pod maską od strony kierowcy i pasażera.

    0