Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf 5 Plus 1,9 TDI 105 kM - Golf 1,9 tdi Nie odpala

kad20 23 Jan 2017 14:15 3639 19
  • #1
    kad20
    Level 10  
    Witam
    Jestem posiadaczem golfa 5 plus od niecałego roku.
    Ostatnio zaczął się dziwnie zachowywać, po dłuższym postoju 2-3 godzin nie chce odpalić.
    Zdarza się to nie za każdym razem czasami potrafi przestać pod chmurką 48 godzin i siadam odpalam od razu a czasami kilka razy na dobę nie odpali.
    Objawy:
    Siadam do samochodu przekręcam kluczyk na zapłon, zaczyna migać kontrolka od świec żarowych i piszczeć. Samochód z tymi objawami odpala na ułamek sekundy i gaśnie. Kilkukrotna próba nic nie daje, pomaga tylko zdjęcie na dosłownie 10 sekund klemy z akumulatora, po tym zabiegu samochód odpala normalnie. I tak do następnego razu.
    Najgorzej że przestał samochód u mechanika kilka dni i zawsze u niego odpalał - mechanik stwierdził że jak się kiedyś zdarzy usterka to aby nie ściągać klemy i przyciągnąć do niego autko.
    Nadmienię tylko że dzieje się to nie zależnie czy jest zimno czy ciepło czy pada deszcz czy jest ładna pogoda, -20 czy 10 na plusie.
    Po podłączeniu interfejsu do komputera wyskakuje błąd "brak komunikacji ze sterownikiem silnika"
    Dane samochodu to:
    Golf 5 Plus 1,9 TDI 105 kM, Rok 2005, silnik BKC
    Może ktoś z kolegów miał podobny problem?
    w załączniku filmik z problemem

    Dziękuję za zainteresowanie
  • #2
    biba24
    Level 18  
    Myślę że przydała by się zmiana mechanika. Odpala i gaśnie, wygląda mi to na immo wiec błąd powinien być zapisany.
  • #3
    kad20
    Level 10  
    Dzięki za szybką odpowiedz.
    Zawsze odpalam oryginalnymi kluczykami.
    Kontrolka od immobilizera gaśnie normalnie podczas tych nie udach próbach odpalenia.
    Byłem przy podłączaniu interfejsu do samochodu i na prawdę nie było błędów poza wyżej wymienionym.
    Poza tym po odłączeniu akumulatora wszystko wraca do normy.
    Nadmienię tylko że po takiej nie udanej próbie odpalenia samochodu wyskakuje kontrolka poduszki powierzanej. Nie gaśnie do czasu skasowani ich przez interfejs i nie zapala się do następnego incydentu.
    Ale ok a masz pomysł jak sprawdzić immobilizer?
    pozdrawiam
  • #4
    biba24
    Level 18  
    Diagnoza VCDS. Sprawdzisz status klucza.
  • #5
    kad20
    Level 10  
    Nie chyba nie sprawdzał ale podczas incydentu próbowałem odpalać oboma oryginalnymi kluczykami jakie posiadam.
  • #6
    biba24
    Level 18  
    Dla tego poszukaj ogarniętego elektryka/elektronika.
  • #7
    kad20
    Level 10  
    W mojej okolicy to może być problem, Jutro pojadę do elektryka i zobaczę co mu wyjdzie po podłączeniu do komputera. Zasugeruję mu sprawdzenie statusu kluczyków. Tylko dziwi mnie że czasami odpala czasami nie i nie ma na to żadnej reguły.
  • #8
    Asdzronk
    Level 9  
    gdzieś jest luźny lut/ luźny pin.
  • #9
    kad20
    Level 10  
    Asdzronk wrote:
    gdzieś jest luźny lut/ luźny pin.

    Ale gdzie w immobilizerze w ecu czy przekaźnikach. Żeby sprawdzić gdzieś to musiałbym rozebrać połowę samochodu.
    Ale dzięki za odpowiedz.
  • #10
    biba24
    Level 18  
    kad20 wrote:
    Żeby sprawdzić gdzieś to musiałbym rozebrać połowę samochodu.


    Wiec zacznij od trafnej diagnozy. Wtedy nie będziesz musiał.
  • #11
    kad20
    Level 10  
    Witam
    Musiałem wyjechać na parę tygodni
    Dzisiaj byłem u mechanika - takie błędy wyświetlił mi interfejs
    pozdrawiam
    Golf 5 Plus 1,9 TDI 105 kM - Golf 1,9 tdi Nie odpala
  • #12
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Masz problem z magistralą CAN. Oscyloskop lub miernik i sprawdzasz. Czemu dajesz auto na odczyt błędów, zamiast oddać do warsztatu na usunięcie usterki?
  • #13
    kad20
    Level 10  
    Tylko mechanik nie jest pewny czy to deska rozdzielcza, komputer, czy kable. Zanim mi rozbebeszy samochód albo każe kupić nowy sterownik silnika (koszty nie małe) to wolał bym się upewnić.
  • #14
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To mechanik ma się upewnić, nie Ty. Równie dobrze może być uszkodzona wiązka, uszkodzony którykolwiek ze sterowników spiętych CAN, chociaż wtedy bardzo rzadko występuje bląd zbyt dużej oporności, ale bywają takie przypadki. Ja ostatnio miałem np problem z modułem cofania... Też sporo rozbierałem, żeby do tego dojść. Tak więc informacje masz wszystkie, teraz niech działa elektryk/elektronik.
  • #15
    kad20
    Level 10  
    Czy Ty na co byś stawiał (ze swojego doświadczenia) - od czego mechanik ma zacząć rozbieranie , sprawdzanie.
    dzięki za szybką odpowiedz.
  • Helpful post
    #16
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ja bym obstawiał, schemat i pomiary. To najprostsza droga do sukcesu.
  • #17
    kad20
    Level 10  
    Czy z takimi objawami mógł paść sterownik silnika (najdroższa opcja)?
  • Helpful post
    #18
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie sądzę. Problemem jest komunikacja, nie sam sterownik.
  • #19
    kad20
    Level 10  
    Trochę mnie uspokoiłeś. Jak byłem poza miastem to samochodem jeździł mój brat i przez 3 tygodnie (ok 1500km w mieście czyli często odpalany i gaszony)ani razu mu się nie zdarzyła sytuacja jaką opisywałem wyżej. Nie wiem czy jest sens oddawać go do mechanika teraz jak wszystko wróciło do normy.
  • #20
    kad20
    Level 10  
    Witam
    Wiem że odpisuje po tak długim czasie ale rozwiązałem problem. Uszkodzony był immobilizer w desce rozdzielczej samochodu. Magicy kazali mi kupić drugi licznik o tym samym nr i przylutowali imo. Od tamtej pory problem nie powrócił.