Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C3 - Niefabryczne radio jak podłączyć.?

23 Sty 2017 15:04 5097 9
  • Poziom 8  
    Witam nie mogę podłączyć radia niefabrycznego JVC do oryginalnej instalacji radiowej w C3 z 2005 r. Kość oryginalna skłąda sie z dwóch kostek , górna jest od zasialnia a dolna to zapewne głośniki. Chodzi własnie o tą górną a mianowicie w aucie mam po kolej licząc od lewej są dwa rzędy do wpięcia kabelków:
    od lewej góra mam:
    1 pole kabelek cienki zielony
    2 pole puste
    3 pole puste
    4 pole zielony kabelek gruby.

    Rząd drugi od lewej mam
    1 pole puste
    2 pole kabelek czerwony cienki
    3 pole puste
    4 pole kabalek zielony gruby taki jak wyżej.

    Wiem że żeby podłączyć nieoryginalne radio musze kupic przejście na normalne ISO i takie przejscie kupiłem ale po podpieciu tak jak jest nic sie nie dzieje.
    w adapterze z kolei mam taka konfiguracje kabelków:

    1 pole od lewej czarny
    2 pole od lewej czerwony
    3- wolne
    4 - wolne
    Drugi rząd:
    1- pole zółty
    2,3,4 wolne.


    Wiem że jeszcze muszę mieć separator anteny ale to już mam zakupiony i gdzieś muszę jeszcze do niego zasilanie podpiąć ale do tego mam niebieski przewód do wpięcia ale mniejsza z tym . W oryginalnej kości są te dwa zielone kabelki i jeden czerwony. Jak to poprzepinać żeby radio
    zadziałało. W załacznikach zdjecia oryginalnego złącza z auta i tej przejściówki którą zakupiłem
  • Poziom 9  
    Witaj.
    W nieoryginalnej kostce:
    Czarny - minus
    Czerwony - plus
    Żółty - plus
    Przy czym jeden plus jest "stały" drugi "po stacyjce" Sorry nigdy nie pamiętam który jest który. Po stacyjce powinien włączyć radio..
    Jak pomylisz plusy to nic nie zepsujesz, tylko wyłączenie stacyjki nie wyłączy radia, albo nie będzie pamiętać ustawień ... zamienisz i po sprawie.

    Sprawdź gdzie w oryginalnej kostce są odpowiedniki czarnego, czerwonego i żółtego.
    Potrzebna próbówka lub żarówka na przewodach, dotykasz do masy i kolejno do wszystkich przewodów:
    bez stacyjki - na jednym powinien być plus
    na światłach postojowych - na kolejnym powinien być plus
    na stacyjce - na kolejnym powinien być plus
    ostatni czwarty to masa (minus)


    Trochę będę strzelał więc sprawdź!
    Najprawdopodobniej grube to zasilanie (plus i minus) - jeden ma oznaczenia - poprzeczne paski.
    czerwony to pewnie plus po stacyjce a cienki zielony to plus do oświetlenia (jak włączasz światła)

    ps. Czy masz sterowanie radiem z kierownicy? Jakiś funkcje wyświetlane przez radio? Jeżeli tak, to plusa po stacyjce możesz nie znaleźć... może być sterowane cyfrowo... Jest jakiś schemat na oryginalnym radiu??
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    konrad.p73 napisał:
    czerwony to pewnie plus po stacyjce a cienki zielony to plus do oświetlenia (jak włączasz światła)


    Za taka poradę powinieneś z mety dostać bana !!!!

    To jest instalacja na canie - po podłączeniu czegoś pod cienki zielony lub czerwony zaraz bedzie milion błedów w bsi i może nie odpalić auta !

    W tej instalacji nie ma ill i acc !

    Dodano po 1 [minuty]:

    kasidi napisał:
    i tej przejściówki którą zakupiłem


    Przejście jest do C3 czy dowolne na iso2 ?

    C3 ma odwrotnie + i -.
  • Poziom 8  
    W oryginalnej kostce jest tak że jeden z tych grubych zielonych ma na sobie pasek a drugi nie .
    Przejście jest kupione na allegro i dedykowane jest do Citroenów i Peugotów link poniżej:

    http://allegro.pl/adapter-przejsciowka-iso-ci...2YzdhYjJhMzRiYTk1MjJiMWQ1Y2VmYzNkZDU2ODBlYg==

    Moderowany przez damiancz:

    3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.




    Jak podłaczyłem tak jak było oryginalnie to nie było żadnej reakcji ale jak z przejścia przepiąłem pod czerwony czyli czerwony do czerwonego to auto zgłupiało i nie szło go odpalić. Na szczęście wyjęcie bezpiecznika i odpięcie klemy pomogło. Nie wiem o co chodzi. Nie mogli ci Citroena zachować
    standardowej kolorystyki?? masakra Ma ktoś pomysł co z tym zrobić.

    Nie mam sterowania z kierownicy ani dodatkowego wyświetlacza do radia . W górnej półce jest tylko zegarek.
  • Poziom 37  
    Co masz na końcu iso 2 ?

    Jaką kostkę masz w JVC ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    kasidi napisał:
    przejścia przepiąłem pod czerwony czyli czerwony do czerwonego to auto zgłupiało i nie szło go odpalić


    Właśnie o tym pisałem :

    SZYMON BYDGOSZCZ napisał:
    po podłączeniu czegoś pod cienki zielony lub czerwony zaraz bedzie milion błedów w bsi i może nie odpalić auta !
  • Pomocny post
    Poziom 9  
    Masz rację! Ale ...
    SZYMON BYDGOSZCZ napisał:
    po podłączeniu czegoś pod cienki zielony lub czerwony zaraz bedzie milion błedów w bsi i może nie odpalić auta !

    z podkreśleniem na "CZEGOŚ", natomiast przez żarówkę do masy bałaganu nie zrobi.
    Jednak jak pojawiają się dziwne błędy, nie można odpalić auta to zawsze odłączaj klemę minusową i jako ostatnią podłączaj klemę minus, wtedy komputer przechodzi przez adaptacje i wszystko co sprawne się uruchamia.

    Wracając do radia, na "grubych" masz więc zasilanie, ale może być sterowane CAN`em więc by skorzystać z nieoryginalnego radia musisz podciągnąć zasilanie ze skrzynki bezpieczników.
    Albo ... kupić radio które współpracuje z magistralą CAN.
  • Poziom 8  
    Tak wygląda od radia do przejścia:) Dostałem info od kogoś że to auto nie ma plusa po stacyjce i jeden z tych grubych zielonych to jest plus a drugi masa i zeby radio działało mam podłaczyć czerwony zmostkowany z żółtym pod zielony plus a czarny pod minus? I będzie działać co o tym myślicie?
  • Poziom 37  
    kasidi napisał:
    I będzie działać co o tym myślicie?


    Będzie działać tylko nie wiadomo czy nie rozładuje akumulatora.

    Mostek zrób na tych gumowych złączkach przy radiu.
  • Poziom 8  
    czyli połączę tymi złączkami żółty z czerwonym a czerwony dam do jednego z zielonych z plusem w kostce radia a drugi do minusa i powinno działąć:)
  • Poziom 8  
    Witam. Temat ogarnięty. Jeden z tych dwóch grubych zielonych a konkretnie ten bez paska wzdłuż kabelka to plus a drugi to minus. Jak tu kolega wyżej zasugerował w Citroenie plus z minusem były zamienione, minus na górze a plus na dole. Sprawdziłem diodą która zapala się tylko jak jest plus do plusa i minus do minusa, inaczej się nie dało, w jednej konfiguracji się tylko zapaliła. I tak też podłączyłem radio wykorzystując tylko te dwa przewody. Zamontowane sobie jeszcze separator fakra do anteny. Oczywiście nie obyło się bez niespodzianek a mianowicie w moim aucie nie tylko nie było radia ale i też głośników heh. Udało mi się kupić komplet czyli 6 sztuk oryginalnych za grosze więc teraz już wszystko śmiga aż miło. Niespodzinką było też to że spodziewałem się jeszcze braku wiązki w tylnych drzwiach ale ku mojemu zdziwieniu były kostki oryginalnie wpiete w złącze w drzwiach, trzeba było tylko przepiąć do głośników. Brakuje mi wprawdzie jeszcze mocowań głośników na tył bo nie wiedziałem że je potrzebować będę, ale już są w drodze. Co do rozładowania akumulatora mierzyłem pobór prądu i jak jest Panel w radiu to pobiera 0,02 A jak bez panela to pobór prądu jest 0 więc jest nadzieja ze będzie ok. Uważam że temat rozwiązany. Więc do zamknięcia. Dziękuję koledzy za pomoc i sugestie. Myślę że warto zostawić ten temat jak ktoś by miał podobny problem jak ja.