Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen c4 Picasso 2.0 HDI - Nierówna praca po dpaleniu

23 Jan 2017 18:26 5052 19
  • Level 9  
    Witam
    Posiadam Citroena c4 Picasso 2.0 HDI. Problem jaki z nim mam, to nierówna praca silnika. Gdy temperatura na zewnątrz jest w granicach 0 st, zaraz po dopaleniu przez kilka sekund silnik "kuleje", jakby chodził na trzy cylindry, później silnik się wyrównuje. Dodam jeszcze, że im zimniej tym objaw trwa dłużej. Najgorzej jest jak temperatura spada do -20 st, wtedy odpalenie silnika stanowi duży problem. Silnik zachowuje się jakby nie mógł zaskoczyć, jakby dostawał za mało paliwa aby silnik wszedł na obroty. Proszę o jakieś podpowiedzi. Pozdrawiam
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Texa PolandTexa Poland
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 9  
    Świece grzeją. Czy dobrze? nie wiem bo wykręcić je to nie lada sztuka.
  • Level 42  
    Błędy w silniku jakieś?
  • Level 9  
    Błędów nie ma żadnych.
  • Level 42  
    Jak wszystko ok, to sprawdzić filtr lub wymienić dodać coś do paliwa może gdzieś woda...
    Dalej obejrzeć parametry wtryskiwaczy i ciśnienia paliwa, lub wyjąć i dać do regeneracji...
  • Level 9  
    Po wymianie filtra paliwa było tak samo. Byłem u gościa co się zajmuje regeneracją wtrysków, i stwierdził, że wtryski najlepsze nie są ale i nie najgorsze, i że powinien odpalać. Co do regeneracji, to są to piezo siemensa. Sprawdził też ciśnienie na tłokach, mówi że jest idealne, i że silnika by się nie czepiał. Ciśnienia na listwie nie sprawdzał. W związku z tym tak siedzę i myślę, czy to mogła by być tego wina. Zastawiana mnie też fakt, że jeżeli na zewnątrz jest -20, spada ciśnienie na listwie- ślinik jest trudno odpalić. Jeżeli samochód zostawię w takiej temperaturze przez kilka dni, po czym temperatura wzrośnie do -10, to silnik odpala za pierwszym razem, pozostaje tylko objaw rzucania przez kilkanaście sekund. Czy w takiej sytuacji była by to wina ciśnienia? Przecież silnik musiałby obrócić kilka razy, a może nawet kilkanaście, żeby podpompować paliwo.
  • Level 16  
    Gdyby nie nabijał odpowiedniego ciśnienia to wyskoczył by błąd dot. czujnika ciśnienia .Sprawdź świece tzn pobór prądu każdą osobno ,spójrz w parametrach temp silnika z rana jak ma problem
  • Level 1  
  • Level 18  
    Czy sprawdziłes EGR? Wiem że dostęp kiepski, ale można się do niego dostać od akumulatora i po zdjęciu osłony sprawdzić czy nie ma luzu i się nie blokuje.
    Mam podobny problem z Smaxem z tym silnikiem i z doświadczenia wiem że to często są wtryskiwacze, ale warto wlać coś do ich czyszczenia do paliwa i sprawdzić czy pomoże.
  • User removed account  
  • Level 9  
    Nie zaglądałem dwa dni, a tu temat się rozkręcił. Dzięki za zainteresowanie.
    KotBury ciekawie to wszystko opisałeś. Posiadam lexie i mógłbym niektóre parametry posprawdzać. Tylko które? Co do czujnika to miesiąc temu wymieniałem termostat razem z czujnikiem. Sprawdziłem wskazania temperatury przez niego i są poprawne. Co do EGR-u, był myty jakieś 15tys km. Bez różnicy. Wlewałem kiedyś do paliwa Hdi Unik czy jakoś tak. Nie zauważyłem poprawy. Akumulator- mimo, że naładowany nie chciał odpalić, zachowywał się tak jakby dostawał paliwo, łapał i nie odpalał.
    Trnsit2- problem nierównej pracy silnika zauważalny jest przy 0 stopni i mniej, i tylko przez chwilę po odpaleniu, później silnik pracuje równiutko. Co masz na myśli pisząc akumulator- sprawdzić moduł-jaki moduł?
    Dzisiaj rano było u nas jakieś -12-14 stopni. Silnik tak jakby łapał ale nie zaskoczył, pojechałem autobusem. Wieczorem było -5 wsiadłem, i od strzała odpalił, przez chwile go po telepało i się wyrównał. Przy tym odpaleniu podpiąłem kabel i sprawdziłem:

    0broty 896 temperatura silnika 4st
    ciśnienie paliwa 353 bary
    otwarcie regulatora ciśnienia 14%
    otwarcie regulatora przepływu22%
    dawka paliwa 10.28 mg/skok
    korekta wtryskiwacza1 93%
    korekta wtryskiwacza2 97%
    korekta wtryskiwacza3 116%
    korekta wtryskiwacza4 92%


    0broty 832 temperatura silnika 28st
    ciśnienie paliwa 314 bary
    otwarcie regulatora ciśnienia 13%
    otwarcie regulatora przepływu22%
    dawka paliwa 8.2 mg/skok
    korekta wtryskiwacza1 73%
    korekta wtryskiwacza2 98%
    korekta wtryskiwacza3 135%
    korekta wtryskiwacza4 92%


    0broty 800 temperatura silnika 37st
    ciśnienie paliwa 298 bary
    otwarcie regulatora ciśnienia 13%
    otwarcie regulatora przepływu22%
    dawka paliwa 7.20 mg/skok
    korekta wtryskiwacza1 67%
    korekta wtryskiwacza2 95%
    korekta wtryskiwacza3 144%
    korekta wtryskiwacza4 92%

    Rozwaliła mnie ta korekta na dwóch cylindrach. Dalej nie sprawdzałem bo mi się program wysypał.
  • User removed account  
  • Level 1  
  • User removed account  
  • Level 9  
    Powiem szczerze, że nie wiem czy pompa sypie opiłkami czy też nie. Będę musiał zajrzeć do filtra, ewentualnie wykręcić zawór ciśnienia i sprawdzić jak wygląda, tylko czy jak pompa by padała to nie było by też problemu na ciepłym silniku? Napiszcie mi jeszcze, czy normalne jest to, że w wężyku który dochodzi do pompy paliwa, paliwo idzie razem z powietrzem? Transit 2- jak sprawdzić moduł economy? A i chyba ostatnia prośba, możecie mi zinterpretować te die rozbieżne korekcje? Czy tak duża różnica jest winą wtrysków czy cylindrów?
  • User removed account  
  • Level 10  
    Albo zły BIP albo poszedł Ci sterownik. Oczywiście pod warunkiem że nie masz wtrysków zapchanych parafiną albo opiłkami z pompy. Olej może być i odsiarczony ale kawitacja robi swoje. Zacznij od testów przelewowych, zobaczymy co Ci wyjdzie. A i KotBury dobrze gada, reszta to profani.
  • Level 9  
    Transit2 masz rację co do tego akumulatora . Osobiście go zmieniałem jakieś 2 lata temu. Kiedyś wpadłem przez przypadek na filmik YT na którym było pokazane programowanie aku, tylko jakoś u siebie nie mogłem tego znaleźć i dałem sobie spokój. Co do tych przelewów to zastanawiam się czy je robić, bo dostęp jest utrudniony, a wtryski były sprawdzane. EndrjuWiwi a te bipy to mogę jakoś sprawdzić.
  • Level 10  
    Bardzo mądre zdanie znalazłem:
    "Uderzenie iglicy zaworu w gniazdo wywołuje charakterystyczne załamanie krzywej przebiegu poradu."
    BIP to jest moment rozpoczęcia wtrysku (beggining of injection period) czyli to właśnie załamanie. Sprawdza się go na komputerach diagnostycznych (skaner VAG). Wyniki powinny oscylować pomiędzy wartościami +|- 30 czyli 60 jednostek rozstrzału. Minusy to zazwyczaj skuteczne działanie cylindra- sterownik w układzie paliwowym podaje mu mniej paliwa, bo wyrabia, więc dla utrzymania stałego ciśnienia dawka jest taka a nie inna, plusy z kolei to pompka Ci siada albo masz gdzieś nieszczelności, bo ciśnienie spada i komputer stara się akurat ten cylinder "podciągnąć".