Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 sw 1,6 HDI 11O KM - Wycięcie EGR

RYSZARD44 23 Jan 2017 19:49 22113 28
  • #1
    RYSZARD44
    Level 10  
    Proszę o potwierdzenie lub zanegowanie. Czy jeżeli chciałbym pozbawić auto zaworu EGR nie wystarczy zamknąć zawór poprzez wypięcie wtyczki przepływomierza, a następnie przeprogramowanie sterownika? Dlaczego mechanicy nakazują fizyczne zamknięcie zaworu oraz dwóch innych miejsc? Jeżeli to konieczne proszę o podpowiedź,które to miejsca dla silnika 1,6 hdi 110km. Uprzejmie proszę o odpowiedź.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    RYSZARD44
    Level 10  
    Przecież zgodnie z tym co pisze się na tym forum odpięcie przepływomierza zamyka EGR. Więc jak to jest?
  • #5
    robi1214
    Level 31  
    Nic nie wypinasz , robisz program i po sprawie.
  • #6
    daras41
    Level 25  
    Przepływki nie odpinamy, nie słuchaj głupot. Zaślepkę dajemy jak EGR jest nieszczelny i potem edycja softu. Gdy EGR jest sprawny wystarczy sama edycja.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    mario 77
    Level 23  
    daras41 wrote:
    Zaślepkę dajemy jak EGR jest nieszczelny i potem edycja softu. Gdy EGR jest sprawny wystarczy sama edycja.

    Transit 2 wrote:
    zaślepienie EGR w dwóch miejsca nie trzeba robić softu

    Robicie człowiekowi wodę z mózgu . Trzeba , nie trzeba... Tak jak kolega Transit2 napisał : wyczyścić , uruchomić lub wymienić niesprawny element i po sprawie. Zrobiła się straszna moda na usuwanie EGR czy potrzeba czy nie.
  • #9
    Daro122
    Level 31  
    Weź także pod uwagę długie nagrzewanie się silnika po zaślepieniu EGR , zimno w aucie może ci się nie spodobać .
  • #10
    RYSZARD44
    Level 10  
    Nie posiadam FAPA .Jest to oryginalna wersja. Odpięcie przepływomierza oczywiście tylko w celu zamknięcia EGR. Potem wpięcie i przeprogramowanie sterownika.
  • #11
    User removed account
    Level 1  
  • #12
    RYSZARD44
    Level 10  
    Serdecznie dziękuję za odpowiedź. Nie pisałem jednak że silnik kopci. Wyskakuje mi ostatnio depollution system faulty i to przeważnie po przekroczeniu około 2400 obrotów na trzecim biegu. Wyskakujący komunikat nie ogranicza w sposób widoczny parametrów pracy silnika , jednak jest irytujący. Po kilku restartach znika. Po wizycie u mechanika i podpięciu pod komputer stwierdzono otwieranie EGR w nie właściwym momencie , oraz przeładowanie turbiny , po czym mechanik zaproponował wyeliminowanie EGR stąd moje pytanie.
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    User removed account
    Level 1  
  • #16
    RYSZARD44
    Level 10  
    Po zaślepieniu i wycięciu zaworu EGR w sterowniku pojawia się komunikat depollution system foulty. Komunikat pojawia się przy prędkości około 70km na trzecim biegu i obicina parametry pracy silnika. Po wyłaczeniu i ponownym załączeniu zapłonu komunikat nie znika a parametry wracają do normy. Komunikat znika całkowicie po kilkakrotnym resecie. Cała sytuacja powtarza się przy prędkości około 70km na trzecim biegu i tak w kółko.Opisana sytuacja była głównym powodem zaślepienia i wycięcia zaworu EGR w sterowniku. Niestety te działania nic nie dały a mnie kosztowało to około 500 zł. Może jakieś sugestie co może być przczyną. Po podpięciu do kompa nie ma żadnych anomalii.
  • #17
    Ireneo
    Level 42  
    Źle zrobiony soft ?jakie zostają błędy?Parametry oraz czy nie znikła tabela błędów? A pro po usunięcia to daras41 wg mnie napisał jak to jest.
  • #18
    bodzio012
    Level 33  
    RYSZARD44 wrote:
    Niestety te działania nic nie dały a mnie kosztowało to około 500 zł. Może jakieś sugestie co może być przczyną. Po podpięciu do kompa nie ma żadnych anomalii.


    To za co zapłaciłeś???
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    gsm011
    Level 2  
    Witam jestem tu nowy i chcialbym dołaczyć sie do tematu ale nawet bardziej zapytac o problem w aucie tez peugeot 307 lecz 2.0 HDI 90 KM ... mianowicie mam problem ze zwiekszonym spalniem paliwa,jezdze autkiem od roku i nie dzialo sie z nim nic zlego, lecz ostatnio niestety zauwazylem zwiekszone zuzycie paliwa. Stwierdzilem rowniez, ze spadla w silniku rura od wlotu powietrza do sprezarki turbo(strona gdzie sa lopatki turbiny) okazalo sie ze nie bylo sruby mocujacej rure, nie wiem czy sie wykrecila czy jej nie wkrecono jak ktos tam wczesniej cos robil...tak jak pisalem wyzej, przez rok nic z autem sie nie dzialo. Obecnie zauwazylem ze nastapil wiekszy wzrost spalania paliwa i... gdzies chyba mi zassysa lewe powietrze, dlatego prosze szanownych kolegow o rade co i gdzie to moze byc, gdzie szukac przyczyny...czy moze jakis wezyk pekl, wyskoczyl, cokolwiek z rurkami od powietrza jest nie tak....
    Nie mialem wczesniej do czynienia z dieslem bo mam drugie auto benzyniaka , wiec jest to nowosc dla mnie jesli chodzi o usterki... aha wczesniej mialem sytuacje ze, rozszczelnila mi sie ta rura w/w ale nad silnikiem (skrecona na metalowa opaske- w tym miejscu) i tez mialem wieksze zuzycie paliwa na wyswietlaczu...Skrecilem porzadnie tam rure lecz nadal cos jest nie tak.
    Auto normalnie wchodzi na obroty, mam moc , nie dusi sie czy przerywa lecz jest tylko wieksze zuzycie paliwa,srednie wychodzi mi okolo 7-8 L/100km gdy analogiicznie rok temu gdy kupilem to spalanie bylo okolo 5-6 L/100km.
    Tak jak pisalem wyzej, mam wrazenie sluchowe, ze slysze zasysanie powietrza, chyba ze tak powinno byc gdy wcisne pedal gazu...
    Czy jest jakas przyczyna tak naglego wzrostu spalania? Jesli ktos z Was mial podobny problem prosze o odpowiedz.Dziekuje i Pozdrawiam .Grzegorz
  • #21
    Staszek49
    Level 35  
    Do "gsm" - jeśli słyszysz "świst powietrza", to poproś kogoś, aby sterował "gazem" a Ty osłuchaj pracę silnika. Musisz usunąć wszelkie nieszczelności rur na drodze do turbiny, sprawdź mocowanie opasek zaciskowych na rurach i stan chłodnicy powietrza, bo może być dziurawa.
  • #22
    gsm011
    Level 2  
    Staszek49 wrote:
    Do "gsm" - jeśli słyszysz "świst powietrza", to poproś kogoś, aby sterował "gazem" a Ty osłuchaj pracę silnika. Musisz usunąć wszelkie nieszczelności rur na drodze do turbiny, sprawdź mocowanie opasek zaciskowych na rurach i stan chłodnicy powietrza, bo może być dziurawa.


    Dzieki Staszek49 za podpowiedz. Samemu troche ciezko faktycznie sprawdzic.Byc moze jak ta rura od turbiny sie poluzowala , to i inne moga byc luzne...
    Jak sprawdze a i uda mi sie znalesc przyczyne to napisze.
  • #23
    tedeef
    Level 9  
    Dzień Dobry,

    Posiadam Peugeota 307 2.0 HDI 110 kM rok 2002. Zamierzam się wziąć za wyczyszczenie zaworu EGR. Proszę o informację czy na zdjęciu dobrze zlokalizowałem ten zawór. Peugeot 307 sw 1,6 HDI 11O KM - Wycięcie EGR
  • #25
    tedeef
    Level 9  
    Dzięki za odpowiedź , chyba jednak wybiorę się z tym do mechanika ;)
  • #26
    gorbi13
    Level 2  
    Witam. Czytam te wszystkie odpowiedzi to sam już nie wiem czego mam się spodziewać. Sam ostatnio trafiłem do mechanika i ten polecił mi zaślepienie EGR. Ja mam Peugeota 308 1.6 HDi 109KM FAP. Zapewnil mnie że to samo dobro dla auta. Zaślepił fizycznie i zlecił jakiemuś czarodziejowi zmodyfikowanie mapy ECU. Samochód odebrałem i powiem że jestem w szoku. Jeździ wyśmienicie i zero błędów. Co prawda minął dopiero tydzień od tej modyfikacji. Zauważyłem natomiast jedną niepokojąca mnie sprawę. Do podglądania parametrów pracy mojego auta używam aplikacji na Androida FAP Citroen/Peugeot ELM327 OBD2. Aplikacja ta pokazuje miedzy innymi poziom zapełnienia filtra FAP oraz ilość odlozonej sadzy w FAP. I po zaślepieniu EGR poziom zapełnienia FAP zatrzymał się na 18,43% i tak stoi od tygodnia. Czy to jest w porządku? Czy samochód normalnie będzie wypalał sądzę w FAP? Może coś ten czarodziej się zapędził i usunął z mapy procedurę wypalania?
  • #27
    bobytempelton
    Level 17  
    Dobra ok , napisz co się dzieje samochodowi konkretnie bo mi ten komunikat na coś innego wygląda, samochód chodzi kopci gaśnie obcina moc ?? ludzie usuwają dpf egr a to czasami coś innego , gaśnie ? obcina moc? trudno odpala ? masz komputer jakiś ? sprawdzałes jakieś ciśnienia na szynie podczas rozruchu lub jak glupieje ?
    @Gorbi 13 takim na telefona to se można w kłejka 3 pograć.
  • #28
    kowal162
    Level 16  
    Jak chcecie się od w 1.6hdi podeslijcie wsad to indywidualnie zrobię ode za Free.
  • #29
    gorbi13
    Level 2  
    No akurat wczoraj wszedł w tryb dopalania FAP. Dziwne wydawało mi się to że zamiast dojść do 100 % zapełnienia filtra zrobił to przy około 18%. I zrobił to po 460 km a nie po około 250 jak wcześniej przed zaslepieniem.