Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa C 2001 Cewka - Błąd 0300 , 0303

Laki79 23 Sty 2017 20:46 663 11
  • #1 23 Sty 2017 20:46
    Laki79
    Poziom 12  

    Witam ostatnio ruszyłem z pracy i autko zaczęło wariować. Zapaliła się kontrolka, autko pracowało nierówno szarpało i było słabsze.
    Sprawdziłem błędy pedałami i zapłonem. I wyskoczyły mi takie błędy:
    0300-wypadanie zapłonu
    0303- wypadanie zapłonu na 3 cylindrze i
    nie pamiętam tego błędu numer ale to było chyba:
    0203 wtryskiwacz na 3 cylindrze pamiętam opis.
    Byłem u mechanika błędy skasował.
    Auto chodziło dobrze. Mechanik uznał że można śmigać.
    Dzisiaj mi znowu pokazało błędy i znowu tak samo chodził. Ma problem wejść na obroty.
    A błędy są tylko te dwa:
    0300-wypadanie zapłonu
    0303- wypadanie zapłonu na 3 cylindrze.
    Miałbym pytanie do forumowiczów czy dało by się jakoś sprawdzić miernikiem cewkę
    Bosch 0221503014 , cewka ma pięć bolców w kostce do góry jest numeracja od 1 do 6.
    Czytałem trosze że można sprawdzić oporność ale nie wiem gdzie przyłożyć :(
    Będe wdzięczny za pomoc

  • #2 23 Sty 2017 21:39
    ociz
    Moderator Samochody

    Między pinem 2 a pinami 3, 4, 5 możesz zmierzyć rezystancję uzwojeń pierwotnych. Ale to i tak bezcelowe, bo jak uszkodzona to tak że na wtórnym ma przebicie.

    Laki79 napisał:
    czy dało by się jakoś sprawdzić miernikiem cewkę

    Teoretycznie tak, praktycznie nie.

  • #3 23 Sty 2017 21:46
    Laki79
    Poziom 12  

    Jaki parametr jest prawidłowy jaka powinna być wartość pomiędzy tymi pinami ??
    A czy ktoś może konkretnie sprawdzić taką cewkę ??
    Czy komputer jakiś czy tester Cewki nie wiem tak czytam po google.
    Czy po prostu jechać po nową cewkę.

  • #5 23 Sty 2017 22:05
    Laki79
    Poziom 12  

    Instalacja Stag. Ale co ma do tego gaz?? Na bęzynie też tak ma.
    Ale z tym podpięciem to nie wiem:(

  • #6 24 Lip 2017 17:30
    leburaque
    Poziom 17  

    Podbiję temat

    Wyświetla mi się P0300, P0302, P0303. Błędy pojawiają się zupełnie przypadkowo. Nie wychwyciliśmy jakiegoś szarpania silnika, spadku mocy i tak dalej. Po prostu co jakiś czas pojawia się ten błąd. Błąd kasuję z poziomu interfejsu, przez klika dni, może przez tydzień nic, a potem znów znikąd się pojawia.

    Objawów w necie opisuje to mnóstwo, na przykład problem z zaworem EGR. W którą stronę jest sens iść? Zawór czy cewka?

    P.S. Dodam też że po prostu benzyna, 1.0 2002

  • #8 25 Lip 2017 10:41
    leburaque
    Poziom 17  

    ociz napisał:
    Niedawno na taką sporadyczną przypadłość usunąłem około 3l wody ze zbiornika paliwa.


    Czy możesz napisać coś więcej w tej sprawie? Ja nie mam gazu, tankuję zwykle min. pół baku, wyjeżdżam to do końca. Po czym mogę poznać, że mam wodę w baku?

    Rozumiem że zabawa miałaby wyglądać tak - spuszczam całą benzynę z baku, jeśli jest w niej woda to kombinuję jak ją usunąć, jeśli nie to idę dalej.

    Tu jest instrukcja spuszczania paliwa:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2973799.html

    Przy okazji mogę wymienić filtr paliwa:
    https://www.youtube.com/watch?v=anicOmlmW8U

    Ale - skąd pewność, że błędy z problemami zapłonu wynikają z obecności wody w baku? Tzn. nawet chętnie się tym zajmę, dobrze czasem zakonserwować auto na zimę, ale czy to ma związek z komunikatami?

  • #10 26 Lip 2017 16:13
    leburaque
    Poziom 17  

    ociz napisał:
    Po prostu opróżniłem zbiornik do suchego, zalałem nowe paliwo a w starym było widać jak dużo było wody jak się odstało.


    Rozumiem

    Ale - skąd pewność, że komunikaty komputera mają z tym związek?

  • #12 27 Lip 2017 19:10
    leburaque
    Poziom 17  

    OK, rozumiem. I tak miałem filtr paliwa sprawdzać, więc przy jego wymianie mogę to ogarnąć.

    Jeśli nie problemy z benzyną - sprawdzam cewkę, a potem EGR, tak? Tak piszą w innych wątkach na elektrodzie.

    Jeśli chodzi o cewkę - czytałem że musiałby silnik nierówno pracować od początku więc niekoniecznie jest to cewka. A co z EGR? Czy w jego przypadku, jesli po odpaleniu auta w pierwszej kolejności pracuje ono regularnie (i w ogóle z tą regularnością jest git) to mogę wykluczyć EGR?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME