Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter 211 OM611 2000rok- łańcuch rozrządu słychać

gruby213 24 Sty 2017 10:29 522 5
  • #1 24 Sty 2017 10:29
    gruby213
    Poziom 14  

    Witam. Temat ciężki...
    Silnik 2.2 cdi 110km rok 2000
    przeszedł gruntowny remont, problem jest taki, że na zimnym silniku chodzi bardzo ładnie. Po 10min słychać jakby łańcuch się luzowal i tarł o obudowę lub podobne temu dźwięki. Kupiłem nowy napinacz góra po regeneracji, bo była kolizja... Odkreciło się koło zębate i zrobił się majonez. Wszystkie podzespoły wymienione lub zregenorwane oprócz dołu który jest dobry, łańcuch tez zmieniłem lecz nie na nowy, to samo ślizgi używane lecz w dobrym stanie. Gdzie leży problem... Gość który robi sprintery mówi ze jest coś takiego jak zawór ciśnienia oleju... Tylko gdzie?? Nie umiał mi wytłumaczyć i kazał od tego zacząć. Proszę o pomoc bo jest to kłopotliwe a samochód potrzebny. Silnik złożony jak książka pisze, zalany olejem elfa 10w40

    0 5
  • #2 24 Sty 2017 19:34
    klimosz
    Poziom 18  

    Cisza na forum bo każdy szuka zaworu ciśnienia na google. :)
    Zrób pomiar ciśnienia oleju.
    Pompy oleju lubią tam siadać, zawór regulacyjny ciśnienia oleju jest zazwyczaj w pompach oleju.
    MERCEDES-BENZSprinter (W901/2/3/4/5) 211 CDI (611.981) 2000 - 2006
    workshopdata.com
    Pompa niskociśnieniowa: ZP2
    Ciśnienie
    (Na biegu jałowym) 2.0 Bar
    Temperatura oleju w czasie testu > 60 (°C)

    0
  • #3 24 Sty 2017 20:51
    gruby213
    Poziom 14  

    Pytanie jeszcze pada co z łańcuchem? Może jest wyciągnięty i napinacz nie jest w stanie go naprężyć...
    Mechanior mówił ze jest gdzieś w deklu, pytał się czy odkręcalem dekiel :-) tylko nie wiem który czy rozrządu czy pokrywa głowicy....
    Musiałbym załatwić zegar :-) gdzie go wkręcić? Serwis wyszedł z założenia, że jeżeli jest olej i filtr oleju jest mokry to ciśnienie jest... Tak mi powiedział MB Serwis nie powiedział gdzie jest miejsce na wkrecenie zegaru :-)
    Serwis jest trochę w błędzie.... skoro tak mówi o ciśnieniu??
    Ps. Mam interfejs autocoma. Czy może on w parametrach pokaże mi jakie jest ciśnienie? Tego jeszcze nie sprawdzałem a nie wiem czy jest to dostępne w cdi

    0
  • #4 25 Sty 2017 09:44
    gruby213
    Poziom 14  

    Panowie a gdzie wpiąć w sprinterze zegar bo nie ma mnie w domu a możliwość mam załatwienia zegaru z pracy.. I jaki gwint ewentualnie tam jest? Jak ktoś rozbierał..

    0
  • #5 25 Sty 2017 19:31
    gruby213
    Poziom 14  

    gruby213 napisał:
    Panowie a gdzie wpiąć w sprinterze zegar bo nie ma mnie w domu a możliwość mam załatwienia zegaru z pracy.. I jaki gwint ewentualnie tam jest? Jak ktoś rozbierał..


    Ok znalazłem. Cdi nie ma czujnika ciśnienie jest za to śruba pod filtrem oleju.. Jak sprawdzę to napiszę co jest na rzeczy.

    0
  • #6 11 Kwi 2017 18:47
    gruby213
    Poziom 14  

    Jeśli chodzi o mój temat wyżej to powodem była pompa a tak naprawdę zapchana chłodnicza paliwa, mało paliwa dostawała i pracowała bez obciążenia - zaciągu powodując hałas tak jakby mocne grzechotanie łańcucha. Pozdrawiam

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo