Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Seicento 900 - Migająca kontrolka wtrysku, nie odpala

MoFaja 24 Jan 2017 12:59 5154 4
  • #1
    MoFaja
    Level 2  
    Witam,

    Posiadam Seicento 900 rocznik 99, tylko benzyna, i od jakiegoś czasu próbuję go naprawić. Ale może od początku.

    Jakiś czas temu zaczął mi piszczeć pasek klinowy, więc wymieniłem go na nowy. Jednak po wymianie, okazało się, że dalej piszczy i najprawdopodobniej jest za słabo naciągnięty. Po lepszym naciągnięciu odpalił, zdążyłem przejechać może ze 100 metrów i samochód zgasł. Od tamtej pory nie mogę go uruchomić.

    Po włączeniu zapłonu, słychać około 2 sekundowe "buczenie" z silnika (jak mniemam to załączająca się pompa paliwa). Kiedy próbuję go uruchomić, silnik kręci ale nie odpala i zaczyna mrugać kontrolka wtrysku (mruga przez cały czas kiedy silnik kręci).



    Po podpięciu się pod komputer (IAW 16FM.EC), i sprawdzeniu programem IAW Scan 2, wyskakują takie błędy:

    BŁĘDY:
    Sonda lambda [Z]
    Napięcie akumulatora Poniżej MIN [Z]
    Wtryskiwacz Przerwa [Z]
    Czujnik położenia wału [Z]
    Centralka CODE niezaprogramowana FIAT CODE [A]

    ale po ich wyczyszczeniu pozostaje tylko:

    BŁĘDY:
    Centralka CODE niezaprogramowana FIAT CODE [A]

    Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
  • #2
    tomecki87
    Level 9  
    Mam dokładnie ten sam problem:/ z tym że kontrolka zapala sie po przekręceniu stacyjki na zapłon i po chwili gaśnie.
  • #3
    wojtek1234321
    Level 35  
    tomecki87 wrote:
    z tym że kontrolka zapala sie po przekręceniu stacyjki na zapłon i po chwili gaśnie.

    Ta kontrolka (jeżeli chodzi o kontrolkę wtrysku tzw. "marchewka") tak ma pracować, po przekręceniu kluczyka powinna się zapalić na kilka sekund i zgasnąć, w tym czasie też powinno być słychać pracującą pompę.
    Oczywiście kontrolka tak "pracuje" jeżeli nie ma zapisanych żadnych błędów w centralce.
  • #4
    sandamiano
    Level 29  
    Wymieniając pasek musialeś fizycznie wymontowac czujnik polożenia wału. Sprawdź jego mocowanie- odstęp od kola fonicznego i czy go nie uszkodziłeś przy demontażu. Można pomierzyć go multimetrem po rozpieciu kostki (poni żej zbiornika wyrównawczego
  • #5
    MoFaja
    Level 2  
    Czujnik wymieniłem na nowy, ale to nic nie dało.