Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stag2 - podczas hamowania silnikiem zawieszają się obroty na 3 000.

24 Sty 2017 15:04 1050 26
  • Poziom 4  
    Witam
    Mam problem z VW polo 1.6, siedzi tam instalacja 2 generacji z kontrolerem stag2-L
    Problem występuje tylko i wyłącznie na gazie, silnik na benzynie chodzi dobrze.
    A więc gdy hamuję silnikiem i obroty podczas hamowania przekraczają 2 200 to automatycznie silnik wchodzi później na 3000 i tak zostaje... trzeba albo go zdusić poniżej 2,2 tyś.. albo przełączyć na benzynę. Z moich obserwacji wynika że to silnik krokowy podtrzymuje otwartą przepustnicę gdyż to czuć nawet pod pedałem gazu. Jednak co może być tego przyczyną?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 17  
    Jak masz kolego parownik ustawiony w aucie ? Sprawdź połączenia centralki i aturatora
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 4  
    adamekamator napisał:
    Jak masz kolego parownik ustawiony w aucie ?

    Chodzi o sposób montażu czy o sposób w jaki został wyregulowany? Regulował go "gazownik" taki to gazownik... który nie potrafił mi powiedzieć co jest nie tak.
    Natomiast parownik jest zamontowany poniżej wysokości kolektora ssącego, przy grodzi.

    Co jeszcze, kable od attuatora i od centralki wyglądają w porządku. zrobiłem test z wyjętym silniczkiem i on działa, w niewielkim zakresie ale się rusza. Natomiast po odpięciu centralki/kontrolera na odpalonym silniku pracującym na gazie nie ma żadnej reakcji (tak powinno być?)

    Dodam jeszcze 2 zdjęcia, co wg. mnie jest dowodem, że ten attuator to jest tylko dla picu.. czytałem o funkcji cut off w przypadku hamowania silnikiem. I w moim przypadku budowa tego czegoś nie pozwala na odcięcie dawki gazu...

    Stag2 - podczas hamowania silnikiem zawieszają się obroty na 3 000. Stag2 - podczas hamowania silnikiem zawieszają się obroty na 3 000.
  • Poziom 37  
    Zależy jaki masz tam wtrysk PB, jak mono to były tego typu problemy, nie wiem z czego wynikały, AEB miał na to emulator podpinany pod złącze przepustnicy.
    Stag 2L nie obsługuje cutoff a aktuator masz dobry, były takie wersje właśnie ze stagiem 2L i lecho mini lambda. Pewnie chodziło o zakres pracy krokowca lub odpalanie tylko na gazie....
    Może emulacja wtrysku (przy mono) pomoże?
  • Poziom 4  
    Tak, jest to silnik z mono wtryskiem.
    Jeśli dobrze rozumiem, to mam zastąpić przekaźnik odcinający wtrysk emulatorem?
    Jestem laikiem w tym temacie, ale to chyba spełnia taką samą funkcję, tyle że emulator opóźnia odcięcie wtrysku przy przełączaniu PB/LPG zgadza się?
  • Poziom 17  
    Kolego ustawienie czyli czy bokiem do kierunku jazdy czy przodem lub tyłem . Funkcje o której piszesz miały dopiero stag50 i wyżej .Krokowym odradzam się bawić bez korpusu bo może wyjechać za bardzo i jak nie masz sterownika silnika bipolarnego to będzie problem to poskładać lub uszkodzisz sam silnik. Kolego masz tylko emulator sondy który z fabrycznie ustalonej mapy ustawia ci silnik krokowy (mieszankę) w zależności od odczytu sondy i pozycji przepustnicy . Ja na twoim miejscu sprawdził bym wszystkie połączenia instalacji stan membrany głównej parownika czy nie jest zbyt zabrudzona , oraz stan filtra powietrza i całego dolotu na lewe powietrze.

    Dodano po 23 [minuty]:

    Dodam że nie czyta obrotów silnika by wykrywać ich obecną wartość i ustawiać do nich silnik krokowy kolega psooya dobrze zauważył źle wpięty emulator powoduje błędy sterownika PB który ma wpływ na obroty
  • Poziom 4  
    Parownik jest ustawiony bokiem do kierunku jazdy. Osobiście go czyściłem i regenerowałem (filtr gazu też wymieniony) po tym zabiegu pojechałem tylko do gazownika na regulację.. (ale po lekturze forum zrobię to jutro sam od nowa)
    Nieszczelności w dolocie brak, gdyż wymieniałem uszczelki na nowe (z resztą gdyby była lewizna to na benzynie by się działy cuda)
    Skłaniam się też ku podmiance krokowego od przepustnicy (był bliźniaczy przypadek opisany na forum gdzie wymiana pomogła na takie objawy)

    Sprawdzę też czy podłączenie TPS-a pod centralkę coś zmieni.. bo u mnie nie jest on podłączony. i przejrzę jeszcze raz całą kabelkologię...

    Dodano po 11 [minuty]:

    adamekamator napisał:
    Dodano po 23 [minuty]:

    Dodam że nie czyta obrotów silnika by wykrywać ich obecną wartość i ustawiać do nich silnik krokowy kolega psooya dobrze zauważył źle wpięty emulator powoduje błędy sterownika PB który ma wpływ na obroty


    Teraz to już się pogubiłem.. No właśnie to jest u mnie problemem bo sterownik PB zawiesza mi krokowy od przepustnicy jak chodzi na gazie. (bo przecież centralka LPG nie ma możliwości sterowania nim bezpośrednio) Ale o jaki źle wpięty emulator chodzi?? możliwe że gazownik mi coś pochrzanił a ja nawet o tym nie wiem...
  • Moderator Samochody
    Zacznij od wywalenia tego bezużytecznego śmiecia 2l i włóż prawdziwą drugą generację. Żadna emulacja wtrysku tam nie jest potrzebna, co najwyżej emulacja sondy, a to można zrobić zwykłym przekaźnikiem.
  • Poziom 4  
    ociz napisał:
    Zacznij od wywalenia tego bezużytecznego śmiecia 2l i włóż prawdziwą drugą generację. Żadna emulacja wtrysku tam nie jest potrzebna, co najwyżej emulacja sondy, a to można zrobić zwykłym przekaźnikiem.


    A jest coś za co nie będę musiał dać więcej niż 30zł i zostawię resztę gratów? (nie musi być nowe :D) Bo ten samochód i tak idzie na sprzedaż i bez sensu się pchać w koszty.
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Zmierz opornosc wtrysku pb i wstaw równolegle do przekaźnika i jego stykow odcinajacych wtrysk opornik okolo 10 razy większej rezystancji niż wtrysk pb. Emulacja sondy jakie próbowałem niewiele poprawiła. Silnik wcześniej byl na brc blitz potem stag 2l potem stag xl i na każdym było tak że potrafił podbić rpm lub dodać gazu na cutoff. Tam jest jakiś myk,że jak dawka mu nie pasuje to wariuje z regulacja rpm. Poczytaj listę emulatorow aeb to raz, dwa dobrze to wyreguluj, trzy stag 2l to wcale nie taki syf. Może nic nie ma ale nigdy z dawka nie zawodzil o ile graty i mikser dobrze dobrane.
    Ja ze swoim poleglem bo szukać aeba i rozkminiac skąd dokładnie pochodzi błąd mi się nie chciało. Jak ustawiłem bardzo dokładnie dawke wtedy najmniej było głupich zachowań. Może kiedyś to rozgryze.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Kolego ociz może nie jestem fachowcem tylko mechanikiem dłubiącym w garażu i nie znam sterownika PB czy komputera sterującego silnikiem który by nie miał serwisowego trybu pracy , a jest to po to by o własnych siłach dojechać do serwisu czy warsztatu . Dlatego niemożna bez konsekwencji odłączać od sterownika jego czujników czy silniczków wykonawczych ! Dlatego nawet odpięcie wtyczki od w trysku zostaje to wykryte przez sterownik i przejście w tryb awaryjny objaw zwiększenie obrotów w tym przypadku paliwo ma LPG wiec nie gaśnie.
    Do autora tematu jest sposób by się przekonać czy to złe odcięcie wtrysku robi zawirowania, mianowicie rozgrzej silnik tak by mógł zapalić na LPG zlokalizuj przekaźnik odcinający wtrysk i odepnij mu przewód sterujący z centralki LPG . Odetnij zasilanie pompy paliwa żeby nie było paliwa odpal auto na gazie jak obroty nie zawisną to masz powód i odpowiedz na kłopoty . Sporo kombinacji wiem ale daje pewność kto winny kłopotów . Choć prościej zrobić jak pisze kolega psooya czyli rezystor miedzy przewód sterujący wtrysk a plus akumulatora po stacyjce .
  • Moderator Samochody
    adamekamator napisał:
    odpięcie wtyczki od w trysku zostaje to wykryte przez sterownik

    Nie zostaje wykryte. Nie wymyślajcie bzdurnych teorii. Tak w ogóle mowa jest o Mono-Motronic jakby ktoś nie kojarzył.
  • Poziom 17  
    Stag 2L to jest nic niewart śmieć. Wywal silnik krokowy i załóż tzw. śrubę.

    Potem dobra regulacja instalacji. Najlepiej z użyciem analizatora spalin. Można też bez analizatora ale wymaga to dobrego gazownika z praktyką i wyczuciem.
  • Poziom 17  
    Kolego ociz to skąd sterownik bierze kod błędu układu wtryskowego ? Miałem poloneza na mono Boscha i zastosowanie tylko przekaźnika do odcięcia wtrysku powodowało świecenie kontrolki silnika . Wystarczyło założyć 3om rezystor 5W i kontrolka gasła przypadek? czy czary?
  • Moderator Samochody
    VW to nie Polonez! Renault, PSA, Fiat też miały wtrysk Boscha. I co z tego jak całkiem inna elektronika nim sterowała.
  • Poziom 4  
    Koledzy psooya i adamekamator mieli rację!
    Problem jest z odcięciem wtryskiwacza benzynowego.. zrobiłem test jak radził kolega adamekamator tzn. podczas jazdy odciąłem pompę paliwa i sygnał do przekaźnika i silnik pięknie schodził z obrotów przy hamowaniu.
  • Poziom 37  
    O kurde czyżbym "na papierze" "naprawił" golfika przy którym poległem ?? Potestuj kilka dni i jak będzie ok daj znać oraz napisz jaki opornik zastosowałeś.
  • Poziom 4  
    hehe konkretnie to jest Polo z silnikiem AEA ale pewnie różnica niewielka :D
    Idąc za Twoimi radami kolego zakupiłem 27 om 5W gdyż opór wtryskiwacza wynosi ok 2,5 oma, ale nie mieli 25 w sklepie więc wziąłem nieco większy. Dopiero jutro go dołączę do instalacji i zdam relację czy wszystko działa jak należy :)
  • Poziom 37  
    Zobaczysz czy wystarczy, jesli nie to trzeba bedzie dac mniej. Czekam na info.

    Dodano po 10 [minuty]:

    encore napisał:
    Stag 2L to jest nic niewart śmieć. Wywal silnik krokowy i załóż tzw. śrubę.

    Potem dobra regulacja instalacji. Najlepiej z użyciem analizatora spalin. Można też bez analizatora ale wymaga to dobrego gazownika z praktyką i wyczuciem.

    Tak na sluch wyreguluje! To powinno w koszu wylądować. Stag 2L jest zły dla tych co nie umieli "go ustawic" lub mieli skopany uklad reduktor- mikser itp.
  • Poziom 4  
    Modyfikacja zakończona sukcesem :)
    Zamontowany rezystor o podanej wartości spełnia swoje zadanie, obawiałem się że będzie powodował otwarcie wtryskiwacza więc uprzednio sprawdziłem, jednak wtryskiwacz nawet nie drgnie :) w zanadrzu miałem jeszcze stary wtryskiwacz z cinquecento o zbliżonej rezystancji, tak że w przypadku niepowodzenia pewnie jego bym wsadził w obwód xD ale obyło się bez tego.
    Tak że nabyłem nową wiedzę a autko śmiga :D
    Serdeczne dzięki za pomoc!

    Stag2 - podczas hamowania silnikiem zawieszają się obroty na 3 000.
  • Poziom 37  
    Nie drgnie. Masz dzielnik napięcia 1:11 czyli z 12V na wtrysku robi się ~1 a prąd spada 11 razy. Więc możesz teraz rozpocząć produkcje emulatora do VW zabijając konkurencję :D
    Masz taniej niż 30zł haha :D
    A tak na poważnie, wniosek jest taki, że nawet do mono należy zawsze w każdym aucie nawet jak nie wali błędami dawać emulator wtrysku bo nigdy nie wiadomo co może z tego wyniknąć.
  • Poziom 4  
    Nie jestem elektronikiem i moja wiedza na ten temat jest niewielka, prąd na pewno się zmniejsza, jednak mierzyłem napięcie i było praktycznie takie samo jak przed rezystorem ;)
    Tak czy inaczej problem rozwiązany i to mnie cieszy :)
  • Poziom 37  
    Bo miernik ci zle mierzy. Impuls jest PWMem. Zmierz na zaciskach wtrysku bo wtrysk sterowany jest kluczem do masy.
  • Poziom 17  
    Kolego kris_25 gratuluje sukcesu i utarcia nosa serwisantom wielkie brawa za rozwiązanie problem . Kolego psooya tej wartości zwykły miernik nie zmierzy tylko specjalistyczny lub oscyloskop ważne że autor problem rozwiązał .Kolego ociz tak na marginesie VW Golfa i Poloneza Caro projektował ten sam konstruktor wczoraj miałem chwile i rozebralem obudowy sterownika z poloneza i golfa 2 mimo różnych obudów wnętrze płyty głównej łudząco podobna, na koniec dodam że teoria a praktyka nieco się mijają !
  • Poziom 37  
    Kolego adamekamator przecież napisałem, że impuls jest PWMem więc prawidłowo nie zmierzy i nie musisz mi tego tłumaczyć. Pomiar jaki kolega kris__25 dokonał opierał się o masę i napięcie dzielnika co dało wynik nieco niższy niż napięcie akumulatora i jest to wartość poprawna gdyż mierzył dla zanegowanego impulsu PWM. Gdyby odjąć napięcie przed opornikiem do napięcia za opornikiem dostałby wartość średnią napięcia na wtrysku (bliską 0v) zależną od czasu jego otwarcia. Gdyby pomiaru dokonał na zaciskach wtrysku dostałby wartość bliską 0V. Dokładny pomiar możliwy jest szybkim miernikiem najlepiej z bargraphem lub najlepiej oscyloskopem. Tak więc jeśli czas wtrysku wynosi ~2ms to daje współczynnik wypełnienia około 5% (bo 800 rpm i dwa wtryski na OWK daje około 26 wtrysków na sekundę daje to około 40ms z tego 2ms to wtrysk więc 2/40 = 0,05 ) a co za tym idzie zmierzone napięcie zwykłym miernikiem powinno dać wartość niższą od 0,1 V na wtrysku. Jeśli się nie pomyliłem w przeliczaniu przy założeniach teoretycznych wszystkiego po wszystkim.
    A co do rozwiązania problemu.... Kolega przetestował mój pomysł który się sprawdził i jest w fazie testów i kto komu utarł nosa to ja nie wiem. Zresztą wg mnie ta usterka (na to wygląda, że już znana i rozwiązana) wynika z błędów montażu LPG bo kto by dawał emulator do monowtrysku....... nikt. A gdyby był założony jak do każdego innego wtrysku takich sytuacji by nie było. Ale ponieważ kolega ociz twierdzi, że to nie jest rozwiązaniem (nie neguję) poczekam na info z testów np tygodniowych. Sam robionym golfem jeździłem chyba z tydzień więc mam pojecie o tym jak mu odbijało.
    Pozdrawiam
  • Poziom 4  
    Niestety ani oscyloskopem ani szybkim miernikiem nie dysponuję, z resztą te wartości nie są mi do szczęścia potrzebne :D
    To auto jest z przeznaczeniem na sprzedaż, a chciałem pozbyć się problemu co by nie schodzić zbytnio z ceny :D ( w zamian za polo kupiłem toyotę yaris z wdzięcznym silnikiem d4d, osobiście nie lubię aut z gazem... bo zawsze coś trzeba robić.. polówka miała wypalone zawory przez co musiałem zdejmować głowicę i je docierać co by kompresja była taka jak być powinna)
  • Poziom 17  
    kolego psooya nic nie tłumacze tobie a nosa utarł autor tematu tym co niby fachowcy a twierdza ż emulator wtrysku jest zbędny bo niema błędów . Miłego dnia wszystkim pozdrawiam.