Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Mierniki instalacji Metrel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przewód Silikonowy SIF 1mm2 do instalacji elektrycznej motocykla czy Przewód LgY

tasek 24 Sty 2017 15:55 879 5
  • #1 24 Sty 2017 15:55
    tasek
    Poziom 13  

    Witajcie
    Chcę na wiosnę poprawić instalację elektryczną w moim motocyklu Suzuki z 1999r. Jest to motocykl sportowy i wydaje mi się że kable już fabrycznie były poprowadzone niewłaściwie tzn. np kable od instalacji kierunkowskazów wychodzą bezpośrednio pod "zadupkiem" motocykla i są bezpośrednio narażone na chlapanie wodą, piaskiem itp z tylnej opony. Inne natomiast biegną bezpośrednio koło silnika a tam jak wiadomo wysoka temperatura, olej itp.
    Chciałbym wymienić kable i zastosować mozliwie jak najlepsze. Pomyślałem że np silikonowe będą odporniejsze od zwtkłych LgY i znalazłem tylko kabel o oznaczeniu SIF 1mm2. Czy taki przewód bedzie odpowiedni?
    Zastosowanie:
    Przewody silikonowe jednożyłowe najczęście stosowane są do pracy w obszarach o bardzo niskiej lub bardzo wysokiej temperaturze otoczenia. Głównie stosowane w przemyśle hutniczym, lotniczym i chłodniczym.

    Własności:
    - spełniają wymagania klasy temperatur „H“ dla przewodników do 180°C
    - w przypadku pożaru nie rozprzestrzeniają płomienia i wydzielają bardzo ograniczone ilości gazów toksycznych
    - silikon jest odporny na działanie ozonu, tlenu, wody morskiej i warunków atmosferycznych

    Parametry:
    - budowa żyły: żyła miedziana jedno lub wielodrutowa,ocynowana wg DIN VDE 0295 oraz IEC 228
    - izolacja żył: silikon
    - napięcie nominalne: Uo/U 300/500 V
    - napięcie probiercze: do 1 mm2 1.500V; > 1,0 mm2 2.000V
    - rezystancja żyły przy + 20 °C wg DIN VDE 0295 klasa 5 oraz IEC 228 klasa 5
    - rezystancja izolacji: min. 2,0 GV x km
    - obciążalność prądowa: wg DIN VDE
    - max. promień zgięcia stacjonarnego: 4 x średnica
    - promień zgięcia elastycznego: 7,5 x średnica
    - max. temperatura pracy żyły: +180 °C
    - zakres temp. w połączeniach stałych: -60 °C / +180 °C; krótkotrwale: +220 °C
    - wydzielanie gazów: nie powoduje wytwarzania gazów trujących wg IEC 60754-2;
    EN50267-2-2; VDE 0482 część 267-2-2
    - standard: zgodny z DIN VDE 0250

    0 5
  • Mierniki instalacji Metrel
  • #2 24 Sty 2017 18:50
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Chcesz owijać przewody wokół kolektorów wydechowych?
    Standardowo w pojazdach stosuje się przewody typu FLY (samochodowe odporne na oleje), a częściej FLRY (samochodowe o zredukowanej grubości izolacji).
    Możesz zastosować zwykłe przewody LgY, tylko one będą miały grubszą izolację w stosunku do przewodów oryginalnych.

    0
  • Mierniki instalacji Metrel
  • #3 24 Sty 2017 20:48
    tasek
    Poziom 13  

    Fajnie o to mi chodziło, tylko teraz szukam na popularnym portatlu i przewodów FLYW nie znalazło, natomiast SIF jest w brud. Czy ten sif jest w czyms gorszy od FLYW? LGY nie chce ponieważ szybko sniedzieje w środku i staje się sztywny.

    0
  • #4 25 Sty 2017 19:13
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Ja widzę pełno FLRY na znanym portalu aukcyjnym... Tylko cena detaliczna jest mocno zawyżona...
    Przewody silikonowe stosuje się tam gdzie występują temperatury przy których PCV ulega stopieniu, np. przy komutatorowych silnikach elektrycznych. Izolacja silikonowa ma jedną poważną wadę, a mianowicie jest mało odporna mechanicznie na przetarcia. Praktycznie paznokciem idzie uszkodzić izolację. Nie wiem jaka jest kwestia trwałości. Raz musiałem wymienić przewody w jednofazowym silniku asynchronicznym aż od końców drutu nawojowego, bo po dotknięciu przewodów izolacja się sypała... W tym przypadku nie mam pewności czy były to przewody silikonowe czy gumowe.
    Śniedzieć będzie każdy przewód miedziany, prócz przewodów cynowanych/niklowanych. Natomiast w kwestii zwykłych LgY, to czy robi się sztywny zależy od wielu czynników. Ja w pracy często widzę przewody 10 letnie które są mięciutkie i giętkie. Z drugiej strony weź sobie jakąkolwiek chińszczyznę, nie dość że śmierdzi to niektóre idzie paznokciem oskubać, albo izolacja pęka w rękach.

    0
  • #5 26 Sty 2017 06:52
    tasek
    Poziom 13  

    Nie wiedziałem tego że są mało odporne na uszkodzenia mechaniczne, myslałem nawet że będą bardziej odporne od LgY, Czyli nie ma co przesadzać i najlepszym wyborem będzie FLRY-B?

    0
  • #6 30 Sty 2017 19:30
    melon1968
    Poziom 10  

    [quote="tasek"]Witajcie
    Chcę na wiosnę poprawić instalację elektryczną w moim motocyklu Suzuki z 1999r. Jest to motocykl sportowy i wydaje mi się że kable już fabrycznie były poprowadzone niewłaściwie tzn. np kable od instalacji kierunkowskazów wychodzą bezpośrednio pod "zadupkiem" motocykla i są bezpośrednio narażone na chlapanie wodą, piaskiem itp z tylnej opony. Inne natomiast biegną bezpośrednio koło silnika a tam jak wiadomo wysoka temperatura, olej itp.
    Czy to Twój pierwszy motocykiel?W każdym moto przewody są bardziej lub mniej narażone na działanie wody i wysokiej temp.Jeśli instalacja działa i nic się nie psuje nie szukaj dziury w całym.W moto pilnuję aby przewody lużno nie wisiały i sprawdzam wszystkie kostki czy dobrze łączą.

    0