Witajcie
Chcę na wiosnę poprawić instalację elektryczną w moim motocyklu Suzuki z 1999r. Jest to motocykl sportowy i wydaje mi się że kable już fabrycznie były poprowadzone niewłaściwie tzn. np kable od instalacji kierunkowskazów wychodzą bezpośrednio pod "zadupkiem" motocykla i są bezpośrednio narażone na chlapanie wodą, piaskiem itp z tylnej opony. Inne natomiast biegną bezpośrednio koło silnika a tam jak wiadomo wysoka temperatura, olej itp.
Chciałbym wymienić kable i zastosować mozliwie jak najlepsze. Pomyślałem że np silikonowe będą odporniejsze od zwtkłych LgY i znalazłem tylko kabel o oznaczeniu SIF 1mm2. Czy taki przewód bedzie odpowiedni?
Zastosowanie:
Przewody silikonowe jednożyłowe najczęście stosowane są do pracy w obszarach o bardzo niskiej lub bardzo wysokiej temperaturze otoczenia. Głównie stosowane w przemyśle hutniczym, lotniczym i chłodniczym.
Własności:
- spełniają wymagania klasy temperatur „H“ dla przewodników do 180°C
- w przypadku pożaru nie rozprzestrzeniają płomienia i wydzielają bardzo ograniczone ilości gazów toksycznych
- silikon jest odporny na działanie ozonu, tlenu, wody morskiej i warunków atmosferycznych
Parametry:
- budowa żyły: żyła miedziana jedno lub wielodrutowa,ocynowana wg DIN VDE 0295 oraz IEC 228
- izolacja żył: silikon
- napięcie nominalne: Uo/U 300/500 V
- napięcie probiercze: do 1 mm2 1.500V; > 1,0 mm2 2.000V
- rezystancja żyły przy + 20 °C wg DIN VDE 0295 klasa 5 oraz IEC 228 klasa 5
- rezystancja izolacji: min. 2,0 GV x km
- obciążalność prądowa: wg DIN VDE
- max. promień zgięcia stacjonarnego: 4 x średnica
- promień zgięcia elastycznego: 7,5 x średnica
- max. temperatura pracy żyły: +180 °C
- zakres temp. w połączeniach stałych: -60 °C / +180 °C; krótkotrwale: +220 °C
- wydzielanie gazów: nie powoduje wytwarzania gazów trujących wg IEC 60754-2;
EN50267-2-2; VDE 0482 część 267-2-2
- standard: zgodny z DIN VDE 0250
Chcę na wiosnę poprawić instalację elektryczną w moim motocyklu Suzuki z 1999r. Jest to motocykl sportowy i wydaje mi się że kable już fabrycznie były poprowadzone niewłaściwie tzn. np kable od instalacji kierunkowskazów wychodzą bezpośrednio pod "zadupkiem" motocykla i są bezpośrednio narażone na chlapanie wodą, piaskiem itp z tylnej opony. Inne natomiast biegną bezpośrednio koło silnika a tam jak wiadomo wysoka temperatura, olej itp.
Chciałbym wymienić kable i zastosować mozliwie jak najlepsze. Pomyślałem że np silikonowe będą odporniejsze od zwtkłych LgY i znalazłem tylko kabel o oznaczeniu SIF 1mm2. Czy taki przewód bedzie odpowiedni?
Zastosowanie:
Przewody silikonowe jednożyłowe najczęście stosowane są do pracy w obszarach o bardzo niskiej lub bardzo wysokiej temperaturze otoczenia. Głównie stosowane w przemyśle hutniczym, lotniczym i chłodniczym.
Własności:
- spełniają wymagania klasy temperatur „H“ dla przewodników do 180°C
- w przypadku pożaru nie rozprzestrzeniają płomienia i wydzielają bardzo ograniczone ilości gazów toksycznych
- silikon jest odporny na działanie ozonu, tlenu, wody morskiej i warunków atmosferycznych
Parametry:
- budowa żyły: żyła miedziana jedno lub wielodrutowa,ocynowana wg DIN VDE 0295 oraz IEC 228
- izolacja żył: silikon
- napięcie nominalne: Uo/U 300/500 V
- napięcie probiercze: do 1 mm2 1.500V; > 1,0 mm2 2.000V
- rezystancja żyły przy + 20 °C wg DIN VDE 0295 klasa 5 oraz IEC 228 klasa 5
- rezystancja izolacji: min. 2,0 GV x km
- obciążalność prądowa: wg DIN VDE
- max. promień zgięcia stacjonarnego: 4 x średnica
- promień zgięcia elastycznego: 7,5 x średnica
- max. temperatura pracy żyły: +180 °C
- zakres temp. w połączeniach stałych: -60 °C / +180 °C; krótkotrwale: +220 °C
- wydzielanie gazów: nie powoduje wytwarzania gazów trujących wg IEC 60754-2;
EN50267-2-2; VDE 0482 część 267-2-2
- standard: zgodny z DIN VDE 0250