Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna2 1.9dci 2007 - Silnik czasami gaśnie, brak błędów

synthhhh 24 Jan 2017 21:37 1581 2
  • #1
    synthhhh
    Level 20  
    Laguna 2 1.9dci 110km 2007

    Mam następujący problem z ww samochodem ale od początku.
    W Październiku 2016r po przejechaniu 1km samochód nagle zgasł mi na światłach, w pierwszej chwili pomyślałem zamiast guzik na radiu nacisłem STOP, odpaliłem i pojechałem. Na następny dzień odpaliłem bez problemu wyłączyłem i ponowne odpalenie zakończyło się nie powodzeniem, rozrusznik kręcił odpalał na 1-2 sekundy i gasł tak kilkanaście razy do rozładowania akumulatora... Do pracy pojechałem wysłużonym golfem sdi... Po 10 godzinach samochód w cale nie odpalał tylko kręcił rozrusznikiem. Laweta serwis Diesla koło Tarnowskich Gór (nie będę podawał jaki, mogę podać na PW) po jednym dniu samochód gotowy diagnoza:
    Zawieszony wtryskiwacz, wydmuchane uszczelnienie pod wtryskiem - brak kompresji, brzecznie pomki stępnej , frezowanie gniazda, wtrysk wyczyszczony (nie zregenerowany) ocena "dobry+" wg właściciela zakładu "75-100tys powinien wytrzymać", wymiana zaworu pompki, tankować dobre paliwo - samochód sprawny.

    Po kilku dniach odpalam silnik gaśnie falują obroty... za piątym razem odpalił przegazowałem pojechałem, zadzwoniłem z reklamacją, w słuchawce "zdziwienie i niedowierzanie" Po 8 godzinach odpalił bez problemu podjechałem 50 km do zakładu.
    Mechanik zdziwiony wręcz zszokowany... zostawiłem samochód. Zostały sprawdzone wtryski, kompresja na listwie, kompresja cylindrów, pod clipem zero błędów. Samochód stał tam 3 dni tylko raz nie odpalił normalnie tzn zgasł i za drugim razem już odpalił.



    Samochód w grudniu odpalał w najgorsze mrozy bez problemu, do wczoraj 23 stycznia 2017, wsiadam odpalam kilka sekund gaśnie, odpalam ponownie to samo tak kilka razy, wrzuciłem bieg i ruszyłem metr i zgasł czasami obroty falowały i szarpało silnikiem, zazwyczaj jednak było 950 i gasł.
    Do dyspozycji mam miernik uniwersalny wpiołem się do gniazdka zapalniczki aku po piłowaniu wskazuje 12V przy grzaniu swiec spadał do 10-11V przy odpaleniu miernik wariuje skok poboru itp, po odpaleniu przez chwile wskazywał 11V i silnik gasł wyrównywało się do 12 przy zgaszonym. Poszedłem do domu po inne aku, przychodzę daje mu jeszcze szanse odpalam i silnik chodzi na mierniku wskazuje 14-14.2Vi chula, mimo wszystko zmieniłem aku na dużo słabsze tzn 54Ah 320A, auto odpaliło od strzału. Zakupiłem jednak akumulator o odpowiednich parametrach i zamontowałem i tak przy spoczynku ma 12.6(8)V przy grzaniu 11,9V po odpaleniu przez chwile utrzymuje się 11,9-12.5V (gdy silnik już chodzi), po chwili jest już 13,9-14.2V
    Moje uwagi:
    W samochodzie mam zainstalowane DRL podpięte prosto pod aku przekaźnik pod zapłon radia (nie chciałem brać zasilania z silnika) Gdy wkładam kartę, DRL się zapalają podobnie radio gdy wepchnę ją aby grzało świece lekko przygasają po odpaleniu silnika widać jak przez kilka sekund przygasają i rozjaśniają się.
    1.Zauważyłem ze silnik gasł gdy zasilanie spadało poniżej 11V bezpośrednio po odpaleniu.
    2.Gdy zakupiłem samochód uszkodzony był pierwszy "bieg" karty, samochód odpalał z wciśniętym sprzęgłem i przytrzymanym guzikiem START, po naprawie mikro styku pierwszy "bieg"karty odpala elektronikę w samochodzie radio itp. samochód odpalał bez konieczności trzymania sprzęgła tylko dotyk Start
    3.W maju 2016 odbył się kompletny remont skrzyni biegów, wymiana dwumasy, sprzęgła - poprzednia dwumasa rozleciała się niszcząc łożyska w skrzyni.

    Aktualnie samochód odpala boje się jednak iż w czasie jazdy zgaśnie silnik, kierownica się zablokuje a automatyczny ręczny zaciągnie tylne hamulce... CZy to się może zdarzyć? tzn blokada kierownicy i hamulce?

    Czy przyczyna może tkwić jednak w akumulatorze tzn gdy napięcie spadało poniżej 11V komputer zaczął wariować?

    Czy da się bez Clipa na stałe zwolnić hamulec po zgaszeniu silnika (aktualnie sam zaciąga po zgaszeniu) - podobnie jak "programuje" się blokadę drzwi?
    Co może być przyczyną gaśnięcia, Clip w warsztacie koło TG nie wybił błędów, komputer wariuje przy niskim napięciu, styki bezpieczników nie przewodzą... w piątek zrobie "test" tzn od godziny 16 w piątek do 12 w niedziele nie odpalę samochodu zostawię go pod chmurką (zazwyczaj stoję w garażu)
  • #2
    MARIUSZ R
    Level 28  
    Kierownicy nie powinno Ci zablokować. Blokada uruchamia się po wyjęciu karty. W każdym razie mam tak w Ph1. To samo z hamulcami. Póki samochód jest w ruchu nie powinno ich zaciągnąć. Co do napięcia to warto podejrzeć w Clipie i porównać z tym na akumulatorze. Do przejrzenia punkty masowe.
  • #3
    synthhhh
    Level 20  
    Witam, do dnia dzisiejszego, samochód rusza bez problem, instalacje w miare możliwości posprawdzana wygląda dobrze, kilku mechaników rozłożyło ręce... odpowiedz mechaników "francuz".
    Aktualnie nie mam możliwości podpięcia pod clipa, jesli problem powróci będe myślał.
    Pozdrawiam