Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna2 1.9dci 2007 - Silnik czasami gaśnie, brak błędów

24 Sty 2017 21:37 1047 2
  • Poziom 20  
    Laguna 2 1.9dci 110km 2007

    Mam następujący problem z ww samochodem ale od początku.
    W Październiku 2016r po przejechaniu 1km samochód nagle zgasł mi na światłach, w pierwszej chwili pomyślałem zamiast guzik na radiu nacisłem STOP, odpaliłem i pojechałem. Na następny dzień odpaliłem bez problemu wyłączyłem i ponowne odpalenie zakończyło się nie powodzeniem, rozrusznik kręcił odpalał na 1-2 sekundy i gasł tak kilkanaście razy do rozładowania akumulatora... Do pracy pojechałem wysłużonym golfem sdi... Po 10 godzinach samochód w cale nie odpalał tylko kręcił rozrusznikiem. Laweta serwis Diesla koło Tarnowskich Gór (nie będę podawał jaki, mogę podać na PW) po jednym dniu samochód gotowy diagnoza:
    Zawieszony wtryskiwacz, wydmuchane uszczelnienie pod wtryskiem - brak kompresji, brzecznie pomki stępnej , frezowanie gniazda, wtrysk wyczyszczony (nie zregenerowany) ocena "dobry+" wg właściciela zakładu "75-100tys powinien wytrzymać", wymiana zaworu pompki, tankować dobre paliwo - samochód sprawny.

    Po kilku dniach odpalam silnik gaśnie falują obroty... za piątym razem odpalił przegazowałem pojechałem, zadzwoniłem z reklamacją, w słuchawce "zdziwienie i niedowierzanie" Po 8 godzinach odpalił bez problemu podjechałem 50 km do zakładu.
    Mechanik zdziwiony wręcz zszokowany... zostawiłem samochód. Zostały sprawdzone wtryski, kompresja na listwie, kompresja cylindrów, pod clipem zero błędów. Samochód stał tam 3 dni tylko raz nie odpalił normalnie tzn zgasł i za drugim razem już odpalił.

    Samochód w grudniu odpalał w najgorsze mrozy bez problemu, do wczoraj 23 stycznia 2017, wsiadam odpalam kilka sekund gaśnie, odpalam ponownie to samo tak kilka razy, wrzuciłem bieg i ruszyłem metr i zgasł czasami obroty falowały i szarpało silnikiem, zazwyczaj jednak było 950 i gasł.
    Do dyspozycji mam miernik uniwersalny wpiołem się do gniazdka zapalniczki aku po piłowaniu wskazuje 12V przy grzaniu swiec spadał do 10-11V przy odpaleniu miernik wariuje skok poboru itp, po odpaleniu przez chwile wskazywał 11V i silnik gasł wyrównywało się do 12 przy zgaszonym. Poszedłem do domu po inne aku, przychodzę daje mu jeszcze szanse odpalam i silnik chodzi na mierniku wskazuje 14-14.2Vi chula, mimo wszystko zmieniłem aku na dużo słabsze tzn 54Ah 320A, auto odpaliło od strzału. Zakupiłem jednak akumulator o odpowiednich parametrach i zamontowałem i tak przy spoczynku ma 12.6(8)V przy grzaniu 11,9V po odpaleniu przez chwile utrzymuje się 11,9-12.5V (gdy silnik już chodzi), po chwili jest już 13,9-14.2V
    Moje uwagi:
    W samochodzie mam zainstalowane DRL podpięte prosto pod aku przekaźnik pod zapłon radia (nie chciałem brać zasilania z silnika) Gdy wkładam kartę, DRL się zapalają podobnie radio gdy wepchnę ją aby grzało świece lekko przygasają po odpaleniu silnika widać jak przez kilka sekund przygasają i rozjaśniają się.
    1.Zauważyłem ze silnik gasł gdy zasilanie spadało poniżej 11V bezpośrednio po odpaleniu.
    2.Gdy zakupiłem samochód uszkodzony był pierwszy "bieg" karty, samochód odpalał z wciśniętym sprzęgłem i przytrzymanym guzikiem START, po naprawie mikro styku pierwszy "bieg"karty odpala elektronikę w samochodzie radio itp. samochód odpalał bez konieczności trzymania sprzęgła tylko dotyk Start
    3.W maju 2016 odbył się kompletny remont skrzyni biegów, wymiana dwumasy, sprzęgła - poprzednia dwumasa rozleciała się niszcząc łożyska w skrzyni.

    Aktualnie samochód odpala boje się jednak iż w czasie jazdy zgaśnie silnik, kierownica się zablokuje a automatyczny ręczny zaciągnie tylne hamulce... CZy to się może zdarzyć? tzn blokada kierownicy i hamulce?

    Czy przyczyna może tkwić jednak w akumulatorze tzn gdy napięcie spadało poniżej 11V komputer zaczął wariować?

    Czy da się bez Clipa na stałe zwolnić hamulec po zgaszeniu silnika (aktualnie sam zaciąga po zgaszeniu) - podobnie jak "programuje" się blokadę drzwi?
    Co może być przyczyną gaśnięcia, Clip w warsztacie koło TG nie wybił błędów, komputer wariuje przy niskim napięciu, styki bezpieczników nie przewodzą... w piątek zrobie "test" tzn od godziny 16 w piątek do 12 w niedziele nie odpalę samochodu zostawię go pod chmurką (zazwyczaj stoję w garażu)
  • Poziom 28  
    Kierownicy nie powinno Ci zablokować. Blokada uruchamia się po wyjęciu karty. W każdym razie mam tak w Ph1. To samo z hamulcami. Póki samochód jest w ruchu nie powinno ich zaciągnąć. Co do napięcia to warto podejrzeć w Clipie i porównać z tym na akumulatorze. Do przejrzenia punkty masowe.
  • Poziom 20  
    Witam, do dnia dzisiejszego, samochód rusza bez problem, instalacje w miare możliwości posprawdzana wygląda dobrze, kilku mechaników rozłożyło ręce... odpowiedz mechaników "francuz".
    Aktualnie nie mam możliwości podpięcia pod clipa, jesli problem powróci będe myślał.
    Pozdrawiam